Προκήρυξη ΑΣΕΠ 2017: Το ΑΣΕΠ (asep.gr) έκανε γγνωστό πως στο πλαίσιο της Προκήρυξης 3Κ/2017 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 11/3-3-2017, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ), που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας σαράντα οκτώ...
Το τελικό κείμενο του Μνημονίου, που συμφωνήθηκε τα ξημερώματα της 2ας Μαΐου, έφερε στο φως της δημοσιότητας η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt. Σύμφωνα με αυτό, υπάρχει ένα κενό 0,3% του ΑΕΠ το 2018 το οποίο προβλέπεται να κλείσει με εξορθολογισμό των δαπανών υγείας (259 εκατ. ευρώ), περίπου 125 εκατ. ευρώ από το claw back (125 εκατ. ευρώ το 2017 και 188 εκατ. το 2018), τη φορολόγηση των ενοικιάσεων Airbnb (48 εκατ. ευρώ), ο εξορθολογισμός των κινήτρων απόδοσης στο μισθολογικό κόστος του Δημοσίου (33 εκατ. ευρώ) και 7 εκάτ. ευρώ από τις αμυντικές δαπάνες με αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού επιδομάτων επικινδυνότητας και εξορθολογισμό επιδομάτων τοποθέτησης στο εξωτερικό. Στο κείμενο του Μνημονίου αναφέρεται συγκεκριμένα ότι η κυβέρνηση «θα εγκρίνει», ως προαπαιτούμενη ενέργεια (prior action), «νομοθεσία για να ολοκληρώσει τον εξορθολογισμό των ειδικών μισθολογίων, ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για το ενιαίο μισθολόγιο». Τσεκούρι στα επιδόματα των στρατιωτικών Όπου «εξορθολογισμός», στη γλώσσα του Μνημονίου σημαίνει περικοπή, η οποία αφορά δικαστικούς, γιατρούς του ΕΣΥ και πανεπιστημιακούς, αλλά το κείμενο φωτογραφίζει κυρίως τους στρατιωτικούς και τους υπόλοιπους ένστολους (λιμενικούς, σώματα ασφαλείας κ.ά.). Στη σελίδα 4 αναφέρεται ότι η κυβέρνηση θα πρέπει ως prior action να νομοθετήσει τον «εξορθολογισμό (σ.σ.: δηλαδή το κόψιμο) ορισμένων επιδομάτων στον στρατιωτικό τομέα, με απόδοση επτά εκατ. ευρώ το 2018. Σε αυτά θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλαμβάνονται:1. «Τα κριτήρια επιλεξιμότητας και τον τρόπο υπολογισμού για τα επιδόματα των επικίνδυνων λειτουργιών (dangerous operations allowances)». Αφορά το επίδομα επικινδυνότητας που λαμβάνουν τα στελέχη των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.2. «Τον εξορθολογισμό του επιδόματος που καταβάλλεται για την υπηρεσία στο εξωτερικό μέσω της μείωσης των θέσεων και της διάρκειας των τοποθετήσεων στο εξωτερικό». Αυτή η διάταξη αφορά τους αξιωματικούς υπηρετούν εκτός Ελλάδας.Στην ίδια σελίδα γίνεται λόγος για «τον εξορθολογισμό των κινήτρων απόδοσης στο Μισθολόγιο του Δημοσίου κατά 33 εκατ. ευρώ». Στο πλαίσιο αυτό το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προχωράει εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα τη λίστα των επιδομάτων που θα περικοπούν στο πλαίσιο της κατάρτισης των προαπαιτούμενων. Οι γνώστες του κειμένου λένε ότι αφορά επιδόματα και αμοιβές 180.000 δημοσίων υπάλληλων που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια.Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι, όπως επισημαίνεται, το ΔΝΤ θα ζητήσει από τη ΝΔ να δεσμευτεί ότι δεν θα αντιστρέψει τα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2020. .thetoc.
Σε ότι αφορά στο μέτωπο του εργασιακού, η κυβέρνηση κατάφερε να μην αυξηθεί το όριο των απολύσεων. Παρ' όλα αυτά οι ομαδικές απολύσεις διευκολύνονται κι αυτό γιατί καταργείται η προέγκρισή τους από την κυβέρνηση. Η προέγκριση αντικαθίσταται από μια διαδικασία απλής κοινοποίησης μέγιστης διάρκειας τριών μηνών. Την απόφαση για τις ομαδικές απολύσεις θα λαμβάνει μία τριμερή επιτροπή (με 4 εκπροσώπους της κυβέρνησης, 4 εκπροσώπους των εργαζομένων και 4 εκπροσώπους των εργοδοτών) που θα συνιστά το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας με στόχο να ελέγξει μόνο τη νομιμότητα της απόφασης( αν είναι σύμφωνη με το νόμο). Για να είναι νόμιμες οι απολύσεις πρέπει :να έχει προηγηθεί διαβούλευση 30 ημερών με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων. -Η εταιρεία να ανακοινώσει στον ΟΑΕΔ τη λίστα των απολυθέντων υπαλλήλων, προκειμένου να εγγραφούν για να επιδοτηθούν. - Κατά τη διαβούλευση με το σωματείο, η εταιρία πρέπει να υποβάλει ένα «κοινωνικό σχέδιο», το οποίο θα περιγράφει συνοδευτικά μέτρα για τον περιορισμό των κοινωνικών συνεπειών των απολύσεων . Έτσι, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης ,το κοινωνικό σχέδιο μπορεί να περιλαμβάνει μέτρα ανακατανομής ή επανεκπαίδευση, κατάρτιση, παροχή συμβουλών, έξτρα αποζημίωση καθώς και η δέσμευση για πρόσληψη των απολυμένων κατά προτεραιότητα αν βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Το κείμενο συνιστά να χρησιμοποιείται η ίδια δικαστική διαδικασία που κρίνει την απεργία παράνομη και καταχρηστική για να κριθεί η νομιμότητα τυχόν διαφορών που προκύπτουν από την εφαρμογή του άρθρου 656 του Αστικού Κώδικα σε περιπτώσεις απεργιών. Αυτό σημαίνει ότι το κείμενο υιοθετεί το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που είχαν προτείνει οι μη απεργοί να μην πληρώνονται αν δεν μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται επειδή μια απεργία βρίσκεται σε εξέλιξη στην επιχείρηση ή στις εγκαταστάσεις της . Επομένως, το μνημόνιο κλείνει το μάτι στην εργοδοσία , «αποκαλύπτοντάς» της ότι η υπάρχουσα νομοθεσία (άρθρο 656 του Αστικού Κώδικα) μπορεί να έχει τα ίδια αποτελέσματα με το λοκ άουτ. Το κείμενο αναφέρει ότι οι περιορισμοί στις συλλογικές συμβάσεις θα ισχύουν έως το τέλος του 2018, συμπεριλαμβανομένων της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της αρχής της επεκτασιμότητας. Στο μνημόνιο δεν γίνεται ρητή αναφορά – όπως επιθυμούσε η υπουργός εργασίας κ. Εφη Αχτσιόγλου στην επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων το 2019. Αντίθετα , προστίθενται και νέες προϋποθέσεις για τις συμβάσεις. Το μνημόνιο ορίζει ότι έως το Σεπτέμβριο του 2017 θα πρέπει να δημιουργηθεί σε συμφωνία με τους θεσμούς ένα σύστημα παρακολούθησης και ελέγχου της αντιπροσωπευτικότητας των κοινωνικών εταίρων που υπογράφουν τις κλαδικές συμβάσειςΤο μνημόνιο προβλέπει επίσης αλλαγές στον συνδικαλιστικό νόμο 1264/1982 μετά από διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους. -Δημιουργία ψηφιακού μητρώου για τις συνδικαλιστικές οργανώσεις · - Επανεξέταση των αιτιολογημένων λόγων καταγγελίας της σύμβασης εργαζομένων που προστατεύονται ως μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων Προβλέπει δηλαδή να επεκτείνονται οι αιτίες απόλυσης των συνδικαλιστών ( ποινικό αδίκημα, υπεξαίρεση) και να εξορθολογισθεί το σύστημα αδειών των συνδικαλιστών. Στην επόμενη αναθεώρηση θα εξεταστεί ο τρόπος λήψης απόφασης για τις απεργίες . Οι θεσμοί ζητούν η απόφαση να λαμβάνεται με πλειοψηφία πάνω από 50% στο σύνολο των εργαζόμενων. Ζητούν επίσης ανεξάρτητη αρχή να συντάξει πόρισμα έως το Δεκέμβριο του 2017 για το ρόλο της διαιτησίας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις προκειμένου να αναθεωρηθούν οι ισχύουσες διαδικασίες διαμεσολάβησης και διαιτησίας έως τον Φεβρουάριο του 2018 Το τελικό κείμενο προβλέπει επίσης την απλοποίηση της εργατικής νομοθεσίας και την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
Για επιβάρυνση ύψους 37% το 2019 από τις νέες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ μιλά σε επιστολή της η ΕΣΕΕ. Την έντονη διαμαρτυρία της εξέφρασε η ΕΣΕΕ με αφορμή...
Όπως προκύπτει από το κείμενο της συμφωνίας, τα οικογενειακά επιδόματα περικόπτονται κατά 8 εκατ. το 2017 και κατά 10 εκατ. το 2018, ενώ κατά 58% εκατ. ευρώ μειώνεται το επίδομα...
Τον κώδωνα του κινδύνου προς τους Ευρωπαίους πολιτικούς κρούουν οι Financial Times και προειδοποιούν πως αν δεν εφαρμόσουν τις θεσμικές μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για να επιστρέφει η Ελλάδα στην ανάπτυξη, μπορεί οι Έλληνες να χάσουν την υπομονή τους! Και ανάμεσα στην αιώνια εξαθλίωση και το Grexit, να επιλέξουν τελικά το δεύτερο. Το άρθρο του Matthew Klein στους Financial Times έχει να κάνει με τη σύνδεση ανάμεσα στα ελληνικά ομόλογα και την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους. Η οποία αν γίνει θα μπορούσε να "ρίξει" στα spreads. «Φυσικά, υπάρχει και άλλη πιθανότητα: Οι Ευρωπαίοι πολιτικοί να μην εφαρμόσουν τις θεσμικές μεταρρυθμίσεις που είναι αναγκαίες για να μπορέσει η Ελλάδα να επιστρέψει έγκαιρα στην ανάπτυξη. Οι Έλληνες, έχοντας υποστεί μία μεγάλη ύφεση, σχεδόν χωρίς προηγούμενο, μπορεί τελικά να χάσουν την υπομονή τους και να αποφασίσουν ότι θα ήταν καλύτερα να φύγουν από το ενιαίο νόμισμα, με όλους τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που συνεπάγεται, παρά να δεσμευτούν σε μία αιώνια εξαθλίωση. Τα ελληνικά ομόλογα, με νόμισμα αναφοράς το ευρώ, θα είχαν κακή επίδοση σε ένα τέτοιο σενάριο», καταλήγει το δημοσίευμα. Τα ομόλογα Αναφερόμενος στα ελληνικά ομόλογα, ο Matthew Klein γράφει πως μπορεί να γίνουν σημαντικά λιγότερο επικίνδυνα από τα αντίστοιχα πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τα spreads τους (οι διαφορές των αποδόσεων από αυτές των αντίστοιχων γερμανικών τίτλων) να μειωθούν περαιτέρω πολύ, ανάλογα με το μέγεθος της όποιας αναδιάρθρωσης του χρέους της Ελλάδας προς τους επίσημους πιστωτές της. Το συνδυαστικό αποτέλεσμα μίας αναδιάρθρωσης του χρέους και της αγοράς των ελληνικών ομολόγων από την ΕΚΤ θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω σημαντική άνοδο των τιμών των ομολόγων (σ.σ.: οι οποίες κινούνται αντίθετα με τις αποδόσεις τους), σημειώνει το δημοσίευμα. Το σημερινό μείγμα των ελληνικών επιτοκίων στην αγορά, των προοπτικών ανάπτυξης και των δημοσιονομικών στόχων δεν φαίνεται βιώσιμο. «Για μία χώρα με νομισματική κυριαρχία, αυτό συνεπάγεται τη μείωση των αποδόσεων και την αύξηση των τιμών των ομολόγων. Για χώρες της Ευρωζώνης, συνεπάγεται μία αναδιάρθρωση του χρέους», αναφέρει το δημοσίευμα. Αν η αναδιάρθρωση του χρέους δεν αφορά τους ιδιώτες επενδυτές που έχουν ελληνικά ομόλογα, αλλά μόνο τους επίσημους πιστωτές, αυτό «θα μπορούσε να απελευθερώσει πιθανόν περισσότερους πόρους, ώστε η χώρα να εξυπηρετεί τα ομόλογά της, επενδύοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη, μειώνοντας σημαντικά τον πιστωτικό κίνδυνο». Η Πορτογαλία διαθέτει μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ για την εξυπηρέτηση του χρέους της σήμερα από ό,τι η Ελλάδα - περίπου 4% του ΑΕΠ έναντι 3,3% της Ελλάδας. «Ανάλογα με την έκταση της όποιας αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, αυτό θα μπορούσε επομένως να έχει τελικά σημαντικά λιγότερο κίνδυνο από το χρέος που εκδίδουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό θα μπορούσε, με τη σειρά του, να συνεπάγεται μία μεγάλη μείωση στα spreads και τη συνέχεια της σημερινής ανοδικής αγοράς», σημειώνει το δημοσίευμα.
Με εποχικό προσωπικό ενισχύονται τρεις ΔΕΚΟ μέσα στην εβδομάδα. Αναλυτικά, σε εξέλιξη είναι οι αιτήσεις για 300 θέσεις εργασίας σε ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ και ΕΥΔΑΠ. Από την κατανομή των θέσεων προκύπτει ότι θα επιλεγούν ειδικότητες όπως τεχνίτες, εργάτες, καταμετρητές, οδηγοί και υπάλληλοι γραφείου. Οι αιτήσεις για την ΕΥΔΑΠ υποβάλλονται στην ακόλουθη διεύθυνση: ΕΥΔΑΠ Α.Ε., Ωρωπού 156, Τ.Κ. 111 46 Γαλάτσι, απευθύνοντάς τες στην Υπηρεσία Γενικής Γραμματείας, υπ’ όψιν κ. Ευμορφίας Μπούρα (τηλ. επικοινωνίας: 210 21 44 201 και 210 21 44 090). Πληροφορίες θα δίνονται από την Υπηρεσία Προσωπικού στα τηλέφωνα: 210 21 44 248, 068, 077, 225 & 461. ΠΡΟΣΟΧΗ: Oι αιτήσεις πρέπει να αποστέλλονται με συστημένη επιστολή σε απλό φάκελο μεγέθους Α4 και όχι σε ειδικό φάκελο ΑΣΕΠ POST, που διανέμεται από τα ΕΛΤΑ. Το εμπρόθεσμο των αιτήσεων κρίνεται με βάση την ημερομηνία που φέρει ο φάκελος αποστολής, ο οποίος μετά την αποσφράγισή του επισυνάπτεται στην αίτηση των υποψηφίων. Κάθε υποψήφιος δικαιούται να υποβάλει μία μόνο αίτηση και για θέσεις μίας μόνο κατηγορίας προσωπικού (ΔΕ ή ΥΕ). Η σώρευση θέσεων διαφορετικών κατηγοριών προσωπικού σε μία ή περισσότερες αιτήσεις συνεπάγεται αυτοδικαίως σε κάθε περίπτωση ακύρωση όλων των αιτήσεων και αποκλεισμό του υποψηφίου από την περαιτέρω διαδικασία. Κατ’ εξαίρεση, σώρευση θέσεων δύο κατηγοριών και συγκεκριμένα κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ επιτρέπεται μόνο όταν στην ανακοίνωση προβλέπονται τόσο θέσεις κατηγορίας ΔΕ που μπορεί να καλυφθούν επικουρικώς με εμπειρία και τίτλο Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης όσο και θέσεις κατηγορίας ΥΕ. Στην περίπτωση αυτή ο υποψήφιος της ΥΕ κατηγορίας θα χρησιμοποιήσει μία μόνο αίτηση στην οποία θα αναγράψει κατά σειρά προτίμησης το σύνολο των θέσεων (κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ) που επιδιώκει.
Φορολογικό… τσουνάμι αναμένεται να χτυπήσει περισσότερους από 5,8 εκατομμύρια μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ’ επάγγελμα αγρότες. Το νέο επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπει μείωση της ετήσιας έκπτωσης φόρου εισοδήματος κατά 650 ευρώ, από τα επίπεδα των 1.900-2.100 ευρώ στα επίπεδα των 1.250-1.450 ευρώ. Η περικοπή της έκπτωσης κατά 650 ευρώ ισοδυναμεί με μείωση του ετήσιου αφορολόγητου ορίου εισοδήματος κατά 2.955 ευρώ, από τα επίπεδα των 8.636-9.545 ευρώ στα επίπεδα των 5.681-6.591 ευρώ. Και όλα αυτά παρά τις προ έτους «διαβεβαιώσεις» του υπουργού Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου, ότι όσο είναι αυτός υπουργός το αφορολόγητο όριο των μισθωτών και των συνταξιούχων δεν πρόκειται ποτέ να υποχωρήσει κάτω από το επίπεδο των 9.000 ευρώ! Βέβαια, η κυβέρνηση δίνει μια «περίοδο χάριτος» 2,5 ετών σε μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ’ επάγγελμα αγρότες, καθώς το «κούρεμα» των αφορολόγητων ορίων τους θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2020. Εκτός κι εάν το 2018 το πρωτογενές πλεόνασμα του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης υπολείπεται κατά πολύ του 3,5% του ΑΕΠ, οπότε το επώδυνο μέτρο θα τεθεί σε ισχύ ένα χρόνο νωρίτερα, από την 1η-1-2019. Από τη μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ θα προκύψουν για πρώτη φορά επιβαρύνσεις ακόμη και για όσους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα αμείβονται με λίγο περισσότερα από 405 ευρώ το μήνα, καθώς και για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους με αποδοχές λίγο πάνω από τα 473 ευρώ το μήνα! Υπέρογκους φόρους θα κληθούν να πληρώσουν ακόμα και όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι λαμβάνουν μηνιαία εισοδήματα χαμηλότερα από τα παραπάνω όρια, δηλαδή ζουν με ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα από τα νέα μειωμένα αφορολόγητα όρια των 5.681-6.591 ευρώ. Κι αυτό γιατί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα προσδιορίσει τα τελικά φορολογητέα εισοδήματά τους σε επίπεδα πολύ υψηλότερα των νέων χαμηλών αυτών αφορολόγητων ποσών, εφαρμόζοντας τα τεκμήρια διαβίωσης για τις κατοικίες όπου διαμένουν και τα Ι.Χ. αυτοκίνητα που τυχόν χρησιμοποιούν. Την ίδια «τύχη» θα έχουν και οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, οι περισσότεροι εκ των οποίων δηλώνουν ετήσια εισοδήματα κάτω από τα επίπεδα των νέων μειωμένων αφορολόγητων ορίων, όμως τα τεκμήρια διαβίωσης για τα σπίτια και τα Ι.Χ. αυτοκίνητά τους ανεβάζουν τα τελικά φορολογητέα εισοδήματά τους σε επίπεδα πολύ πιο υψηλά. Αναλυτικά, η συμφωνία της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. με τους δανειστές για τη μείωση της ετήσιας έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ: 1 Η σημερινή έκπτωση φόρου των 1.900 ευρώ για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες που δεν βαρύνονται με ανήλικα ή ενήλικα εξαρτώμενα τέκνα (σπουδάζοντα, άνεργα κ.ά.) θα μειωθεί στα 1.250 ευρώ. Η μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ με δεδομένο ότι θα συνδυαστεί με διατήρηση του κατώτατου συντελεστή φορολόγησης στο 22% θα οδηγήσει σε μείωση του ισχύοντος για τους φορολογουμένους αυτούς αφορολόγητου ορίου από τις 8.636 ευρώ (1.900 ευρώ / 22%) στις 5.681 ευρώ (1.250 ευρώ / 22%). 2 Η έκπτωση φόρου των 1.950 ευρώ, η οποία ισχύει σήμερα για αυτούς που βαρύνονται με ένα ανήλικο ή ενήλικο εξαρτώμενο τέκνο, θα μειωθεί στα 1.300 ευρώ. Η μείωση αυτή θα οδηγήσει σε μείωση του ισχύοντος για τους φορολογουμένους αυτούς αφορολόγητου ορίου από τις 8.863,63 ευρώ (1.950 ευρώ / 22%) στις 5.909 ευρώ (1.300 ευρώ / 22%). 3 Η έκπτωση φόρου των 2.000 ευρώ, που ισχύει σήμερα για αυτούς που έχουν δύο ανήλικα ή ενήλικα εξαρτώμενα τέκνα, θα μειωθεί στα 1.350 ευρώ. Η μείωση αυτή θα οδηγήσει σε περιορισμό του ισχύοντος για τους φορολογουμένους αυτούς αφορολόγητου ορίου από τις 9.091 ευρώ (2.000 ευρώ / 22%) στις 6.136,36 ευρώ (1.350 ευρώ / 22%). 4 Η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ, που ισχύει σήμερα για όσους βαρύνονται με τρία ή περισσότερα ανήλικα ή ενήλικα εξαρτώμενα τέκνα, θα μειωθεί στα 1.450 ευρώ. Η μείωση αυτή θα οδηγήσει σε περιορισμό του ισχύοντος για τους φορολογουμένους αυτούς αφορολόγητου ορίου από τις 9.545 ευρώ (2.100 ευρώ / 22%) στις 6.591 ευρώ (1.450 ευρώ / 22%). Ο βαρύς λογαριασμός μέσα από παραδείγματα ● Περίπου 4,3 εκατομμύρια μισθωτοί, συνταξιούχοι και κατ’ επάγγελμα αγρότες με ετήσια εισοδήματα μεγαλύτερα των 5.700 ευρώ θα υποστούν επιπλέον φορολογικές επιβαρύνσεις έως και 650 ευρώ έκαστος. ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1: Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 9.000 ευρώ και δύο παιδιά, ο οποίος σήμερα δεν πληρώνει φόρο εισοδήματος, επειδή το αφορολόγητο που ισχύει γι’ αυτόν είναι 9.091 ευρώ, από το 2020 με τη μείωση του αφορολογήτου στις 6.136,36 ευρώ θα πληρώνει φόρο εισοδήματος 630 ευρώ. ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2: Συνταξιούχος χωρίς εξαρτώμενα τέκνα και ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ, ο οποίος σήμερα δικαιούται αφορολόγητο όριο 8.636 ευρώ και πληρώνει φόρο εισοδήματος 300 ευρώ, από το 2020 με τη μείωση του αφορολογήτου στις 5.681 ευρώ θα πληρώνει φόρο 950 ευρώ, δηλαδή επιπλέον 650 ευρώ. ● Περίπου 1,5 εκατομμύριο μισθωτοί, συνταξιούχοι και κατ’ επάγγελμα αγρότες με ετήσια δηλούμενα εισοδήματα χαμηλότερα των νέων μειωμένων αφορολόγητων ορίων των 5.681-6.591 ευρώ θα υποστούν κι αυτοί επιβαρύνσεις, λόγω προσδιορισμού των τελικών φορολογητέων εισοδημάτων τους με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης σε επίπεδα υψηλότερα των 6.000-7.000 ευρώ, όπου πλέον επιβάλλεται φόρος εισοδήματος. ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ: Αγαμος μισθωτός εργαζόμενος με μηνιαίο εισόδημα 300 ευρώ, δηλαδή με ετήσιο εισόδημα μόλις 3.600 ευρώ, που διαμένει σε διαμέρισμα 80 τ.μ. θα φορολογείται βάσει τεκμηρίων διαβίωσης για εισόδημα 6.200 ευρώ (3.000 ευρώ ελάχιστο τεκμήριο + 3.200 ευρώ τεκμήριο κύριας κατοικίας) και θα πληρώνει φόρο εισοδήματος 114 ευρώ. ελεύθερος τύπος
Η διοικήτρια του ΟΑΕΔ Μαρία Καραμεσίνη μίλησε σήμερα στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» για το σχέδιο αντιμετώπισης της ανεργίας, το οποίο θέτει σε απόλυτη προτεραιότητα η κυβέρνηση μετά την ολοκλήρωση της...
Ξεκινούν τον Αύγουστο οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί ακινήτων. Όπως ανέφερε ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Θ. Μητράκος, η διενέργεια ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ακινήτων, η οποία βρίσκεται σε πιλοτική εφαρμογή, θα εφαρμοστεί πλήρως έως το τέλος του Αυγούστου και θα αποτελέσει σημαντικό βήμα στην αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Ο ίδιος, μιλώντας σε συνέδριο για τα «κόκκινα» δάνεια, ανέφερε ότι τα πρώτα δείγματα και συγκεκριμένα τα αποτελέσματα των δύο τελευταίων τριμήνων του 2016, για την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει οι τράπεζες στη μείωση των «κόκκινων» δανείων, είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τραπεζών, το μεγαλύτερο ποσοστό της μείωσης θα επιτευχθεί κατά το 2018 και το 2019 και εκτιμάται ότι θα προέλθει κυρίως από τις επιτυχείς ρυθμίσεις δανείων, δηλαδή την αποκατάσταση της τακτικής εξυπηρέτησης δανείων που βρίσκονται επί του παρόντος σε καθυστέρηση, με το ποσό να εκτιμάται σε 30,8 δισ. ευρώ, από διαγραφές δανείων ύψους 13,9 δισ. ευρώ, καθώς και, σε μικρότερο βαθμό, από ρευστοποιήσεις εξασφαλίσεων (11,5 δισ. ευρώ) και μεταβιβάσεις δανείων (7,4 δισ. ευρώ). Αντίθετα, αρνητική συμβολή εκτιμάται ότι θα έχει η συσσώρευση νέων μη εξυπηρετούμενων δανείων (30,4 δισ. ευρώ). Σήμερα, τα δάνεια σε καθυστέρηση ανέρχονται στο 44,7%, ενώ τα ποσοστά ανά κατηγορία δανείων, δηλ. για τα στεγαστικά, επιχειρηματικά και καταναλωτικά, διαμορφώνονται σε 41,5%, 44,4% και 54%, αντίστοιχα. Ειδικά για τα επιχειρηματικά δάνεια, όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάλυση, την καλύτερη εικόνα εμφανίζουν τα δάνεια προς μεγάλες επιχειρήσεις (26,6%) και χειρότερη τα δάνεια των επιχειρήσεων μικρού και μεσαίου μεγέθους (58,9%) και κυρίως των πολύ μικρών επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών (68,3%). Υψηλά ποσοστά μη εξυπηρετούμενων δανείων καταγράφονται στην πλειονότητα των κλάδων οικονομικής δραστηριότητας, με το πρόβλημα να είναι πιο έντονο στους κλάδους του εμπορίου (59,6%), των κατασκευών (54,7%) και της μεταποίησης (46,4%). newsbeast
ΚΕΑ: Σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ΄αριθμ. Δ23/οικ.17108/875/2017-ΦΕΚ 1474/Β/28-4-2017 Υπουργικής Απόφασης του Υπουργείου Εργασίας, οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) εντάσσονται αυτοδίκαια στις παροχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Επισιτιστικής και...
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΟΓΑ: Οδηγίες για την υποβολή Α21 στο taxisnet – Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για να πάρουν το οικογενειακό επίδομα του ΟΓΑ. Οικογενειακό επίδομα (Α21 – taxisnet) Από...
Εφιαλτικό φαντάζει για εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους το εγγύς μέλλον, καθώς η πρόσφατη συμφωνία κυβέρνησης - πιστωτών «κλείδωσε» ένα βαρύ πακέτο περικοπών που εξαϋλώνει τα εισοδήματά τους. Από το 2010 έως το 2019, οπότε θα εφαρμοστεί η περικοπή των «προσωπικών διαφορών», η συντριπτική πλειονότητα των συνταξιούχων θα έχει χάσει το 1/3 των συντάξεών της, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις, και μάλιστα αυτών με τα πλέον χαμηλά εισοδήματα, που οι μειώσεις θα αγγίξουν το 50%. Η Καθημερινή παρουσιάζει σήμερα ενδεικτικά παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία, από την έναρξη της κρίσης, οι συνταξιούχοι χάνουν ακόμη και το 48% του ετήσιου εισοδήματός τους από κύριες και επικουρικές συντάξεις. Οπως μάλιστα επισημαίνει ο δικηγόρος κ. Διονύσης Ρίζος, που ειδικεύεται στα θέματα κοινωνικής ασφάλισης, οι περικοπές που προκύπτουν στις συντάξεις μετά τη συμφωνία κυβέρνησης - πιστωτών είναι οι μεγαλύτερες ποσοτικά από την έναρξη της περιόδου των μνημονίων. Θα ανατρέψουν τον προγραμματισμό και τη διαβίωση τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου συνταξιούχων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται χαμηλοσυνταξιούχοι, δικαιούχοι συντάξεων χηρείας και άτομα με αναπηρία, και θα ολοκληρώσουν την περικοπή του εισοδήματός τους έως το 50% μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια. Η παρούσα συμφωνία οδηγεί σε περικοπές μέχρι 300 ευρώ στις κύριες συντάξεις και έως 70 ευρώ στις επικουρικές. Οι τελευταίες μπήκαν στο μείγμα των μέτρων για να βγει ο λογαριασμός (1% του ΑΕΠ) και να μη χάσουν οι κύριες το σύνολο της προσωπικής τους διαφοράς που αγγίζει σε ορισμένες περιπτώσεις (ΟΑΕΕ - ΤΕΒΕ) το 39%. Οπως μάλιστα επισημαίνει ο κ. Ρίζος, δίνει το τελειωτικό χτύπημα σε χιλιάδες συνταξιούχους, μειώνοντας το εισόδημά τους σωρευτικά έως και κατά 48%. Για παράδειγμα, συνταξιούχος του ΙΚΑ με 10.800 ένσημα (28η ασφαλιστική κλάση) το 2010 είχε εισοδήματα από κύρια (1.720,79 ευρώ) και επικουρική σύνταξη (449,5 ευρώ) 30.384.1 ευρώ τον χρόνο. Το 2017, μετά τις συνεχιζόμενες περικοπές αλλά και την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας (13η και 14η σύνταξη) λαμβάνει εισόδημα από κύρια (1.351,04 ευρώ) και επικουρική (106,97 ευρώ) 17,496,12 ευρώ. Το 2019, το εισόδημά του θα πέσει ακόμη χαμηλότερα, στις 15.520,02 ευρώ τον χρόνο, καθώς η κύρια θα διαμορφωθεί στα 1.186,48 ευρώ (απώλειες σε σχέση με το 2010 της τάξης των 534,3 ευρώ ή 31%) και η επικουρική θα παραμείνει στα 106,97 ευρώ (μείωση 76% από το 2010). Αντιστοίχως, γυναίκα συνταξιούχος του ΙΚΑ που συνταξιοδοτήθηκε ως μητέρα ανηλίκου με 9.900 ένσημα (21η ΑΚ), το 2010 έπαιρνε 1.141,7 ευρώ. Σήμερα, λαμβάνει 1.049,1 ευρώ (-92,6 ευρώ), ενώ το 2019, μετά τον επανυπολογισμό και τις μειώσεις της νέας συμφωνίας, η σύνταξή της θα μειωθεί επιπλέον κατά 130,06 ευρώ και θα φθάσει στα 919,04 ευρώ. Από την αρχή της κρίσης θα χάσει 222,6 ευρώ τον μήνα, ήτοι το 19,4% της σύνταξής της. Η συγκεκριμένη λαμβάνει και επικουρική, η οποία μάλιστα ενώ δεν κόπηκε το 2016 θα κοπεί το 2019. Ετσι, από 339,13 ευρώ το 2010, έπεσε στα 151,4 ευρώ το 2017 και θα πέσει ακόμη χαμηλότερα, στα 101,05 ευρώ το 2019, με τη συνολική απώλεια να ανέρχεται σε 237,9 ευρώ (-70%). Οι απώλειές της σε επίπεδο εισοδήματος ανέρχονται σε 41,67%, καθώς ενώ το 2010 είχε συνολικό εισόδημα 20.731,62 ευρώ, μετά από 20 και πλέον περικοπές και αφού έχουν καταργηθεί η 13η και η 14η σύνταξη, θα πέσει το 2019 σε 12.241,08 ευρώ (-8.490,54 ευρώ). Στην περίπτωση δημοσίου υπαλλήλου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που συνταξιοδοτήθηκε με 35ετία, η μείωση από την έναρξη της κρίσης έως σήμερα στην κύρια σύνταξη εκτιμάται σε 374,83 ευρώ (από 1.344,39 ευρώ το 2010 στα 1.182,28 ευρώ το 2017 και στα 969,56 ευρώ το 2019). Αντιστοίχως, η επικουρική σύνταξη έχει πέσει από 301,2 ευρώ το 2010 σε 118,1 το 2017 (απώλεια 118,1 ευρώ ή 39,2%). Μειώσεις της τάξης των 145,1 ευρώ (-59,6%) είχε από το 2010 στο 2017 και στο μέρισμα που λαμβάνει από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, με αποτέλεσμα το συνολικό του εισόδημα από 26.244,06 να πέσει σε 16.781,76 ευρώ το 2017 και να συρρικνωθεί σε 14.229,12 ευρώ το 2019 (-45,8%). Τέλος, συνταξιούχος του ΟΑΕΕ με 35ετία, ενώ το 2010 λάμβανε σύνταξη 1.481,2 ευρώ τον μήνα, το 2017 λαμβάνει 1.231,16 ευρώ και το 2019 θα λάβει μόλις 1.009,58 ευρώ. Αυξήσεις εισφορών κρύβει η συμφωνία Νέες ανατροπές με αυξήσεις εισφορών για 1,4 εκατ. ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους, γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους, καθώς και αγρότες «κρύβει» η νέα συμφωνία κυβέρνησης - δανειστών. Οι αυξήσεις μάλιστα έρχονται ένα χρόνο πριν από τις μειώσεις συντάξεων, το 2018, και περνούν μέσα από την αύξηση της βάσης υπολογισμού των εισφορών. Ενώ δηλαδή εντός του 2017 υλοποιείται ο νόμος Κατρούγκαλου και οι εισφορές υπολογίζονται για όλους ως ποσοστό επί του καθαρού φορολογητέου αποτελέσματος του προηγούμενου έτους, ήτοι έσοδα μείον δαπάνες και εισφορές, ένα χρόνο μετά, το 2018, θα υπάρξει και νέα αλλαγή, ώστε η ποσοστιαία εισφορά (π.χ. 27% για κύρια ασφάλιση και υγεία) να επιβάλλεται στο εισόδημα του προηγούμενου χρόνου, πριν όμως αφαιρεθούν οι ασφαλιστικές εισφορές. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η αύξηση της βάσης υπολογισμού ενδέχεται να αγγίξει και τις οκτώ ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που θα καταστήσει σχεδόν ασύμφορη την ασφάλιση... Ο λογαριασμός βγάζει, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, αυξήσεις εισφορών κατά 110 ευρώ κατά μέσον όρο τον μήνα. Ενδέχεται δε να ανεβεί ακόμη περισσότερο, σε ορισμένες περιπτώσεις ελεύθερων επαγγελματιών με ετήσιο εισόδημα από 7.033 ευρώ και πάνω. Για παράδειγμα, ελεύθερος επαγγελματίας, π.χ. έμπορος με ακαθάριστο εισόδημα προ φόρου το 2016 στις 8.500 ευρώ και καθαρό στις 7.000, σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου, καλείται να καταβάλλει τον μήνα για κύρια ασφάλιση και υγεία (20% συν 6,95% αντίστοιχα) τις κατώτερες δυνατές εισφορές, ήτοι 157,9 ευρώ. Εφόσον από την 1η Ιανουαρίου του 2018 αλλάξει η βάση υπολογισμού των εισφορών και ο υπολογισμός γίνεται πλέον στο ακαθάριστο ετήσιο εισόδημα, οι εισφορές του θα αυξηθούν στα 191 ευρώ μήνα ή επιπλέον 33,1 ευρώ που αντιστοιχούν σε αύξηση της τάξης του 18%. Μάλιστα, οι νέες εισφορές αυξάνονται με ...γεωμετρική πρόοδο, όσο μεγαλύτερα είναι τα εισοδήματα. Ετσι, δικηγόρος με καθαρό φορολογητέο εισόδημα το 2016 στις 52.000 ευρώ και εισόδημα προ φόρου 70.000 ευρώ, σύμφωνα με την ισχύουσα σήμερα νομοθεσία πληρώνει εισφορές 1.207 ευρώ τον μήνα. Εφόσον από την 1/1/2018 αλλάξει η βάση υπολογισμού των εισφορών, θα κληθεί να πληρώνει επιπλέον 558 ευρώ τον μήνα, δηλαδή μηνιαίες εισφορές της τάξης των 1.765 ευρώ, αυξημένες κατά 32%/μήνα, επιπλέον 558 ευρώ. Προκειμένου να περιοριστούν οι υπέρογκες αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών, εξετάζεται να εφαρμοστεί μεταβατική περίοδος ενός έτους, όπου θα δίνεται έκπτωση 15% για το 2018 για όλους τους ασφαλισμένους. Από το 2019 δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση. Καθημερινή
Ανοίγει ξανά η κουβέντα για χαλάρωση των capital controls μετά την υπογραφή της συμφωνίας με τους δανειστές και με την προϋπόθεση να μην υπάρχουν διαρροές καταθέσεων. Αλλωστε, στο προσχέδιο του νέου μνημονίου που δημοσιεύτηκε αναφέρεται και η χαλάρωση που πρέπει να γίνει μετά από τη σύνταξη ενός οδικού χάρτη για το λόγο αυτό. Το σχέδιο των αλλαγών που ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε συνεννόηση πάντα με τους θεσμούς και τις τράπεζες, προβλέπει σημαντική χαλάρωση των περιορισμών με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από τους δανειστές. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ειδήσεις το μηνιαίο όριο αναλήψεων που τώρα είναι τα 840 ευρώ, αναμένεται να αυξηθεί στα 2.000 ευρώ το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι το εβδομαδιαίο όριο αναλήψεων από 420 ευρώ θα πάει στα 500 ευρώ. Σύμφωνα με το Capital εξετάζεται ακόμα να επιτραπεί: α) να ανοίγονται νέοι λογαριασμοί όψεως ή καταθετικοί και να προστίθενται συνδικαιούχοι στους ήδη υφιστάμενους ακόμα και εάν δημιουργείται νέος κωδικός πελάτη (Customer ID) από την τράπεζα, και β) να ενεργοποιούνται αδρανείς, κατά την έννοια του Ν. 4151/2013 (Α΄ 103), λογαριασμοί. Να επιτραπεί επίσης η ανάληψη μετρητών έως ποσοστού του 60% συνολικά (από 30% σήμερα) από χρηματικά ποσά τα οποία, μετά την έναρξη ισχύος της σχετικής τροποποίησης, θα πιστώνονται με μεταφορά πίστωσης από τράπεζα που λειτουργεί στο εξωτερικό, σε τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων νομικών και φυσικών προσώπων. Να συμπεριληφθούν ρητώς στις ισχύουσες διατάξεις του στοιχείου στ) της παρ. 11 του άρθρου πρώτου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, και τα μεταφερόμενα από την αλλοδαπή χρηματικά ποσά που πιστώνονται σε λογαριασμούς που τηρούνται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και συνιστούν αποτέλεσμα εκκαθάρισης συναλλαγών καρτών πληρωμών (χρεωστικών, πιστωτικών και προπληρωμένων) που έχουν εκδοθεί από φορέα παροχής υπηρεσιών πληρωμών του εξωτερικού (κάρτες πληρωμών εξωτερικού). Να επιτραπεί η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τράπεζες έως του ποσού των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ ανά κωδικό πελάτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό μήνα με ταυτόχρονo διπλασιασμό του υφιστάμενου μηνιαίου ορίου εγκρίσεων (στα 106 εκατ. ευρώ έναντι 53 εκατ. ευρώ σήμερα). Να επιτραπεί η μεταφορά θεματοφυλακής στο εξωτερικό για υφιστάμενους πελάτες. Να διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών συναλλαγές νομικών προσώπων ή επιτηδευματιών προς το εξωτερικό στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, που δεν υπερβαίνουν τις τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ η καθεμία, ανά πελάτη, ανά ημέρα, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης σε κατάστημα τράπεζας των σχετικών τιμολογίων και λοιπών παραστατικών και δικαιολογητικών. Και τέλος να τροποποιηθεί το σημείο iv. του στοιχείου β) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 της υπ’ αριθμ. 6/27.7.2016 απόφασης της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 9/22.9.2016 απόφαση της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών ως ακολούθως: "iv. το ποσό της αιτούμενης μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό, συναθροιζόμενο με το ποσό που ήδη έχει εγκριθεί εντός του μήνα από το σύνολο του τραπεζικού συστήματος της χώρας δεν υπερβαίνει σωρευτικά για τον ίδιο μήνα το 180% της μέγιστης μηνιαίας αξίας των εισαγωγών/ενδοκοινοτικών αποκτήσεων της περιόδου 01/01/2015-31/12/2016". Παρ’ όλ’ αυτά, δεν έχει δοθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τη νέα χαλάρωση στα capital controls, με βασική προϋπόθεση για να προχωρήσουν οι αλλαγές να είναι εκτός από το κλείσιμο της αξιολόγησης και η εικόνα που θα δείχνουν οι εκροές καταθέσεων από τις τράπεζες. Ενδέχεται λοιπόν με βάση αυτά τα δεδομένα η νέα χαλάρωση των περιορισμών να πάρει κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να εφαρμοστεί.
Από 8 έως 25 Μαΐου 2017 θα πληρωθούν τα προνοιακά επιδόματα για το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου από τους δήμους στους δικαιούχους όλης της χώρας. Όλες οι ημερομηνίες που ανακοινώνουν οι δήμοι της χώρας για τα προνοιακά επιδόματα. Πιο αναλυτικά, η λίστα με τους δήμους που καταθέτουν τα προνοιακά επιδόματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων. Ο δήμος Αθηναίων καταθέτει σήμερα Δευτέρα 8 Μαΐου το προνοιακό επίδομα του διμήνου Μάρτιος- Απρίλιος 2017. Ο δήμος Θηβών ανακοίνωσε ότι οι δικαιούχοι δημότες θα δουν τα επιδόματα στους λογαριασμούς τους αύριο Τρίτη 9 Μαΐου 2017. Οι δήμος Λαμιαίων θα προχωρήσει στις πληρωμές των προνοιακών επιδομάτων την Τετάρτη 10 Μάη. Ο δήμος Κεφαλλονιάς με ενημέρωσή του έκανε γνωστό ότι από την Τετάρτη 10 Μαΐου θα ξεκινήσει η πληρωμή των προνοιακών επιδομάτων στους δημότες. Πληρωμή για τα προνοιακά επιδόματα Μαρτίου Απριλίου στην Κόρινθο. Δήμος Κοζάνης: Πληρωμή για τα επιδόματα πρόνοιας στις 9/5 Η λίστα θα ανανεώνετε συνεχώς με τις ανακοινώσεις των δήμων για τα προνοιακά επιδόματα Μαρτίου Απριλίου 2017. enikonomia
Πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ για την τριετία 2019 - 2021, αρμοδιότητα υπερεπόπτη στο ΔΝΤ από το 2018, αύξηση των εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες και κρυφό συνδικαλιστικό νόμο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το κείμενο της προκαταρκτικής συμφωνίας με τους δανειστές που έχει σταλεί ήδη στα εθνικά κοινοβούλια. Η αποστολή του κειμένου έχει γίνει από την περασμένη Πέμπτη, μετά τη συνεδρίαση του EWG, όπου επικυρώθηκε η συμφωνία που είχαμε νωρίς το πρωί της Τρίτης, με στόχο να υπάρχουν τα νομικά κείμενα και να προχωρήσει γρήγορα η εκταμίευση της δόσης των 7 δισ. ευρώ. Στα βασικά του σημεία το ολοκληρωμένο κείμενο της συμφωνίας ρίχνει φως στα σκοτεινά σημεία των προκαταρκτικών σημείων των κειμένων που είχαν σταλεί στην Αθήνα πριν από τον τελευταίο κύκλο επαφών. Συγκεκριμένα: 1. Το κείμενο δέχεται ότι η Ελλάδα πέτυχε για το 2016 πρωτογενές πλεόνασμα 4,2% χωρίς αστερίσκους, ενώ αναθεωρεί και το αποτέλεσμα του 2015 βλέποντας πια πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ, αντί της προηγούμενης εκτίμησης για 0,3% του ΑΕΠ. Σε ό,τι αφορά τα χρόνια μετά το πρόγραμμα, συνδέει τις προβλέψεις του με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021 και θέτει ως στόχο την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ, βάζοντας υποσημείωση ότι το σημείο αυτό βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση. 2. Προβλέπει μέτρα 0,3% του ΑΕΠ ( 530 εκατ. ευρώ) για το 2018 με στόχο να εξασφαλιστεί, όπως τονίζεται, η καταβολή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης. Για το 2018 προβλέπεται και μια κρυφή, σημαντική επιβάρυνση για τους ελεύθερους επαγγελματίες, αφού προβλέπει ότι η έκπτωση φόρου για τις ασφαλιστικές εισφορές καταργείται και άρα φόρος και εισφορές θα υπολογίζονται με βάση τα μικτά εισοδήματα. 3. Για τη διετία 2019-2020 περιγράφει τα μέτρα που θα φέρουν καθαρή δημοσιονομική προσαρμογή 2% του ΑΕΠ: Τη μείωση των συντάξεων σε ποσό που θα φτάνει το 1% του ΑΕΠ το 2019 (1,9 δισ. ευρώ) και του αφορολόγητο το 2020, επίσης με στόχο να έχουμε δημοσιονομική προσαρμογή 1% του ΑΕΠ (1,95 δισ. ευρώ). Αναφέρει, σαφώς, ότι τα μέτρα αυτά θα αντικρίζονται με αντισταθμιστικά (επεκτατικά) μέτρα 2% του ΑΕΠ, από τα οποία το 1% του ΑΕΠ θα προέλθει από τη μείωση φορολογία φυσικών και νομικών προσώπων, τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και 1% από κοινωνικές δαπάνες που αφορούν, κυρίως, την παιδική φτώχεια, άστεγους και τη μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα για όλους τους συνταξιούχους. 4. Προβλέπει ότι τα αντίμετρα θα εφαρμοστούν. Αν το καλοκαίρι του 2018 γίνει η τελική αξιολόγηση η Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, φαίνεται ότι μπορεί να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019. 5. Τονίζει ότι την κρίση για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων θα έχει το ΔΝΤ. Θα έχει, δηλαδή, την εξουσία να ενεργοποιήσει ή να κόψει τα αντίμετρα ανάλογα με το πώς θα πηγαίνει η οικονομία. 6. Στο δημόσιο προβλέπεται η θεσμοθέτηση της συνεχούς κινητικότητας της αξιολόγησης, ενώ ανοίγει και το θέμα της αναθεώρησης των ειδικών μισθολογίων. Αναφέρει, επίσης, την ανάγκη μείωσης του αριθμού των συμβασιούχων του δημοσίου κατά 1028 άτομα, άμεση ενεργοποίηση της συνεχούς κινητικότητας στο δημόσιο της αξιολόγησης, ενώ ορίζεται ότι για να εφαρμοστεί η χαλάρωση του κανόνα των προσλήψεων από το 5 προς 1 θα πρέπει να τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι. Το θέμα είναι ένα από τα προβλήματα των διαπραγματεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Προσθήκη της τελευταίας στιγμής και η άρση της διάταξης για την ιδιωτική εκπαίδευση που άρει την διαδικασία επαναπρόσληψης ενός εκπαιδευτικού, ακόμη και αν αυτός δικαιωθεί από τα δικαστήρια. 7. Στο εργασιακό τα κείμενα προβλέπουν την απαγόρευση της επεκτασιμότητας μέχρι και το 2018 και την άμεση άρση του υπουργικού βέτο για τις ομαδικές απολύσεις. Η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της μετενέργειας θα γίνει από το 2018 σε συνδυασμό, όμως, με αλλαγές όπως ένα αξιόπιστο διοικητικό σύστημα που θα εξασφαλίζει την αντιπροσώπευση όλων των κοινωνικών εταίρων για τις κλαδικές συμβάσεις. Στις ομαδικές απολύσεις μεταφέρει το βάρος της έγκρισης από το υπουργείο εργασίας στο ανώτατο συμβούλιο εργασίας και θέτει ως ανώτατο όριο διαβούλευσης τους τρεις μήνες. Αν σε αυτό το διάστημα δεν έχει ληφθεί κοινά αποδεκτή απόφαση, τότε οι ομαδικές απολύσεις θα προχωρούν κανονικά. Τέλος, προβλέπεται αύξηση του κατώτατου ορίου των εργαζομένων σε επίπεδο πρωτοβάθμιου δωματίου που θα πρέπει να συναινούν για την προκήρυξη απεργίας στο 50%, ενώ προαναγγέλλει και τη χαλάρωση της προστασίας των συνδικαλιστών. 8. Στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων, οι θεσμοί ζήτησαν την άμεση απεμπλοκή του διαγωνισμού για την παραχώρηση της διαχείρισης της Εγνατίας Οδού, που έχει κολλήσει στο θέμα των νέων σταθμών διοδίων, ενώ προχωρά και η αξιοποίηση της συμμετοχής του 55% που κατέχει το δημόσιο στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών. 9. Στο θέμα του υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων, οι δανειστές ζητούν την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη δημιουργία εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, ώστε ο νέος οργανισμός να καταστεί λειτουργικός και να προχωρήσει στην αξιοποίηση κινητής και ακίνητης δημόσιας περιουσίας. Προαναγγέλλει, ακόμη, διαγωνισμούς για πώληση της ΔΕΠΑ του ΔΕΣΦΑ του 17% της ΔΕΗ και των ΕΛΠΕ. Δέχεται την παραμονή των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων στην Εταιρία Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), αλλά τονίζει ότι τα 10 περιφερειακά λιμάνια θα περάσουν στην περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ. 10. Στο θέμα της ενέργειας περιγράφεται ο οδικός χάρτης για την πώληση των μονάδων της ΔΕΗ μετά το Market test που θα γίνει τον Σεπτέμβριο και περιγράφει την συμφωνία που έχει γίνει, ώστε να προχωρήσουν οι δημοπρασίες ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας (ΝΟΜΕ) και τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν, ώστε η τιμή πώληση θα πρέπει να είναι επιθυμητή και από την ΔΕΗ και από τους ιδιώτες. 11. Στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των αγορών προβλέπει την ενεργοποίηση διατάξεων που προβλέπουν την πώληση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων εκτός φαρμακείων. Ένα μέτρο που έχει νομοθετηθεί μεν από το 2014, αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί. 12.Το άνοιγμα των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές έχει γίνει πρόταση από ελληνικής πλευράς το μέτρο να αφορά μόνο την τουριστική περίοδο, η οποία θα επανεξεταστεί ως προς την περίοδο της (να υπολογίζεται δηλαδή στους πέντε μήνες αντί τους τέσσερεις μήνες) και να ισχύσει μόνο για τις τουριστικές περιοχές μεταξύ των οποίων και οι παραλιακές περιοχές της Αττικής. 13. Τη θέσπιση δευτερεύουσας νομοθεσίας για την πλήρη απελευθέρωση επαγγελμάτων των μηχανικών και των ξεναγών. Δείτε εδώ ολόκληρη τη συμφωνία. enikonomia
Στο 0,4% έως 0,8% του ΑΕΠ, δηλαδή από 800 εκατομμύρια μέχρι 1,6 δισ. ευρώ υπολογίζεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ότι μπορεί να είναι το κόστος, μετά το 2019, των επιπτώσεων για την Ελλάδα από την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος. Διευκρίνισε πάντως, ότι «δεν υπάρχουν ακόμα πλήρεις και οριστικές εκτιμήσεις για το κόστος εξόδου» σημειώνοντας, ότι σωστές εκτιμήσεις των οικονομικών συνεπειών θα γίνουν αφού ενεργοποιηθούν οι σχετικοί μηχανισμοί και ολοκληρωθεί η διαδικασία εξόδου που προβλέπεται τον Μάρτιο του 2019. Σημείωσε δε ότι μπορεί να υπάρξει απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης και να δοθεί παράταση ή να υπάρξει μεταβατική περίοδος για ορισμένα θέματα. Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, για τη διαδικασία εξόδου της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ, ο κ. Κατρούγκαλος εκτίμησε, ότι ο τομέας που θα υποστεί τις σοβαρότερες επιπτώσεις στη χώρα μας θα είναι ο τουρισμός, ενώ σημείωσε, επικαλούμενος πάντα στοιχεία της ΤτΕ, ότι η πτώση των συναλλαγματικών εσόδων υπολογίζεται να είναι της τάξεως, από 2,29% έως 6,3% επί του συνολικού όγκου των εσόδων που προέρχονται από Βρετανούς τουρίστες. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών μίλησε για αύξηση του κόστους των διδάκτρων για τους περίπου 12.000 Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στην Αγγλία, τόνισε ότι για την κυβέρνηση είναι κεντρικό ζήτημα να παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο, ενώ εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξουν συνέπειες για την ελληνική ναυτιλία. Ακόμα, ο κ. Κατρούγκαλος μίλησε για σημαντικά ζητήματα που έπονται της διαπραγμάτευσης και για τα οποία υπάρχουν, όπως είπε, διάφορες απόψεις, όπως στο να ενισχυθεί η δημοσιονομική ικανότητα της ΕΕ με επιβολή έμμεσης φορολογίας ή ειδικού φόρου στις χρηματιστηριακές συναλλαγές, σημειώνοντας ότι η εισφορά της Μεγάλης Βρετανίας στον Ευρωπαϊκό Προϋπολογισμό είναι 16,5 δισ. ευρώ, στο σύνολο των 142 δισ. ευρώ. Παράλληλα, χαρακτήρισε ενδιαφέρουσα την πρόταση της Ιταλίας να διατεθούν οι 73 έδρες που κατέχει σήμερα η Μεγάλη Βρετάνια στα κράτη μέλη της ΕΕ και όχι να καταργηθούν, όπως υποστηρίζουν άλλα κράτη. Ο κ. Κατρούγκαλος τόνισε ακόμα, ότι για την κυβέρνηση, ένα κεντρικό ζήτημα της διαπραγμάτευσης είναι η διεκδίκηση έδρας για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων, σημειώνοντας ότι έχει συσταθεί ειδική επιτροπή με επικεφαλής την περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου και με την συμμετοχή εκπροσώπων των φαρμακοβιομηχανιών και κάλεσε και όλα τα κόμματα να βοηθήσουν στην επίτευξη αυτού του στόχου. «Το μέλλον της Ευρώπης δεν μπορεί να είναι η υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, η αύξηση των ανισοτήτων και η υπονόμευση του ευρωπαϊκού κοινωνικού μοντέλου, γι’ αυτό οι λαοί της ηπείρου μας πρέπει να θέσουν πάνω σε νέες ράγες το ευγενικό όραμα της ενωμένης Ευρώπης» κατέληξε ο κ. Κατρούγκαλος. imerisia
Ευκαιρία να ρυθμίσουν τις οφειλές προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν δεκάδες χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις που χρωστούν κάτω από 20.000 ευρώ. Την επισήμανση έκανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης μιλώντας σε εκδήλωση για τα ¨κόκκινα δάνεια” και πρόσθεσε ότι αυτό προβλέπεται από το νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό. Πιο συγκεκριμένα Γιάννης Δραγασάκης στην ομιλία του τόνισε ότι “ειδικά για τις ατομικές επιχειρήσεις χωρίς πτωχευτική ικανότητα, δηλαδή τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς και τις λοιπές επιχειρήσεις που έχουν χρέη κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ, ο νόμος προβλέπει ρητά ότι πλέον μπορούν να απευθύνονται απευθείας στις δημόσιες υπηρεσίες (ΔΟΥ, ΕΦΚΑ) και να λαμβάνουν παρόμοιες ρυθμίσεις με τις επιχειρήσεις που εντάσσονται στο νόμο του εξωδικαστικού”. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να απευθύνονται στις ΔΟΥ και τον ΕΦΚΑ και να ζητούν ¨κούρεμα¨ προστίμων και προσαυξήσεων, ενδεχομένως και κεφαλαίου, όπου επιτρέπεται, και καταβολή της οφειλής ως 120 δόσεις. Υπενθυμίζεται ότι η η δόση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 50 ευρώ. newsit
Ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος σταμάτησε την απεργία πείνας που είχε αρχίσει έξω από το κτίριο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Φθιώτιδας το Σάββατο. Ο κ. Γκλέτσος σήμερα το πρωί πήγε στο...
ΑΣΕΠ: Ουσιαστική κατάργηση του ΑΣΕΠ πρόκειται να συμβεί μέσω φωτογραφικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να μονιμοποιήσει περίπου 40.000 συμβασιούχους, την ώρα που η Ελλάδα στενάζει εγκλωβισμένη στην μέγγενη...