Εκπαιδευτικοί: Τα οργανικά κενά στην εκπαίδευση να οριστούν ανάλογα με τις ανάγκες των σχολείων

ΣΥΡΙΖΑ: 250.000 ευρώ για την επικοινωνιακή διαχείριση του voucher 200 ευρώ

«Το , κατά την προσφιλή του τακτική, εν μέσω της πανδημίας και με κλειστά σχολεία, εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό οργανικών κενών και  πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2021 για την γενική παιδεία και την . Όλη η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι τις 11/3 και στη συνέχεια τις Περιφερειακές  Διευθύνσεις μέχρι τις 16/3» αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Το Υπουργείο καθορίζει τη διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων στα πλαίσια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι κυβερνήσεις (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς μείωση αριθμού μαθητών, ξένες γλώσσες χωρίς παράλληλη διδασκαλία, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, εξοστρακισμός ειδικοτήτων, κ.ά.). Έτσι η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού  δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα και μειώνει τα οργανικά κενά.

Επινόησε μάλιστα ακόμη ένα εργαλείο μείωσης των πραγματικών αναγκών με την  απαράδεκτη τροπολογία που εφάρμοσε πέρσι στην ειδική αγωγή. Τα κενά που καθορίστηκαν στην ειδική αγωγή πέρσι χρησιμοποιήθηκαν για τους διορισμούς που έγιναν για τα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.  Το ίδιο θα γίνει και με τους διορισμούς στη γενική παιδεία, αν γίνουν διορισμοί φέτος όπως διακηρύσσει το Υπουργείο.

Με αυτόν τον τρόπο τα οργανικά κενά  δεν προσδιορίζονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, αλλά ούτε καν με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Αυτή η πρακτική ακολουθήθηκε από τις ΔΔΕ Θεσ/νίκης και τον ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για τον καθορισμό τόσο των οργανικών, όσο και των λειτουργικών κενών πέρσι και ιδιαίτερα φέτος,. Αγνόησαν τις προτάσεις των σχολείων στον προσδιορισμό των κενών και προχώρησαν  στη  μείωση των οργανικών κενών που αντιστοιχούν στα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη στήριξη, αλλά και στις προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς πολλά κενά στην ειδική αγωγή δεν καλύφθηκαν, ενώ στη γενική παιδεία υπάρχουν ακόμη κενά και  οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται  με μεγάλη καθυστέρηση.

Τα ελάχιστα κενά που καταγράφουν οι Διευθύνσεις δεν έχουν καμία σύγκριση με τις που γίνονται κάθε χρόνο και αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Αυτό επιβεβαιώνει και η συνεχής αύξηση των προσλήψεων αναπληρωτών, αντί των μόνιμων διορισμών. Είναι αποκαλυπτικά τα στοιχεία από τη ΔΙΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Περιφερειακή Διεύθυνση  Κεντρικής Μακεδονίας.

Σχολική χρονιά 2019 – 2020

Σχολική χρονιά 2020 – 2021

Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι το υπουργείο,σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων , δεν καθορίζει τα κενά  με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ δεν είναι στις προθέσεις του να δώσει για μεταθέσεις και διορισμούς το σύνολο των κενών.  Οδηγούμαστε  ουσιαστικά σε ελάχιστες μεταθέσεις, σε διορισμούς που δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες και στην απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Συνεχίζεται το καθεστώς  της  εργασιακής ανασφάλειας των εκπαιδευτικών  που είναι οργανικά υπεράριθμοι,το απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ και η  εργασιακή περιπλάνηση σε πολλά σχολεία.

Να σταματήσουμε τις αντιεκπαιδευτικές επιδιώξεις  υπουργείου και  διοίκησης  που  προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματικότητα με τη μη  καταγραφή όλων  των κενών και των πραγματικών αναγκών.

Απαιτούμε

 

ip[
Exit mobile version