Εκπαιδευτικοί: «Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία»

ΣΥΡΙΖΑ: Tα σχολεία «ανοίγουν» - Μαθητές και εκπαιδευτικοί σε ανασφάλεια

«Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία και πώς πάνω από 1.000 τμήματα και σχολεία μόνο στην Πρωτοβάθμια έχουν κλείσει έως τώρα λόγω κρουσμάτων», αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ. σε ανακοίνωση της.

Είναι ψεύτες! Πάνω από 1.000 τμήματα και σχολεία μόνο στην Πρωτοβάθμια έχουν κλείσει έως τώρα λόγω κρουσμάτων. Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία. Αν το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός των γονιών τότε γιατί έκλεισαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, που εκεί δεν υπάρχει συνωστισμός γονιών;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.

Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν, με τραγικό τρόπο, ότι όλες οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν αναγκαίες και επιτακτικές για την ασφαλή, δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν όλα τα σχολεία (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής) είναι ομολογία ενοχής. Για τα Ειδικά Σχολεία, που παραμένουν ανοιχτά, είναι κυριολεκτικά εγκληματικό το ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η αλήθεια δεν μπορεί να κρυφτεί, όσα προπαγανδιστικά κόλπα και αν σκαρφιστούν!

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας του λαού μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Άφησε τα νοσοκομεία αθωράκιστα, δεν πήρε μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ούτε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης.

Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά οι απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου σε μια σειρά κλάδους όπως ο Τουρισμός και οι Μεταφορές.

Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν έστω μία αίθουσα, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να ξυλοφορτώνουν αγωνιζόμενους μαθητές και να οργανώνουν ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ουσιαστική προσπάθεια στήριξης των μαθητών, για τη διατήρηση της επαφής εκπαιδευτικού – μαθητή με όλα τα μέσα, για τη συνέχιση της
παιδαγωγικής σχέσης ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Το μόνο που τους νοιάζει είναι να ανακοινώνουν «ψηφιακές τάξεις» και «ψηφιακά μαθήματα» κενά περιεχομένου, με μεγάλο αριθμό μαθητών να είναι απόντες. Απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αντιτάσσουν το επικοινωνιακό τους προφίλ.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά τι πρέπει να κάνουμε, παρόλο που το Υπουργείο εδώ και 8 μήνες «δεν πρόλαβε» να πραγματοποιήσει ούτε μια ώρα επιμόρφωση. Θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας αξιοποιώντας όλα τα μέσα, όπως κάναμε και τον περασμένο Μάρτιο. Θα κρίνουμε με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πώς θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.

Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

Έχουμε βαθιά πεποίθηση ότι:

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Για αυτό και απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση:

απαιτούμε:

Καλούμε σε παράσταση διαμαρτυρίας (τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας) στο Υπουργείο Παιδείας, την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου στις 10π.μ., και σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ και τους Συλλόγους της Αττικής να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής.

Οργανώνουμε την πανεργατική απεργία στις 26 Νοεμβρίου ενάντια στις αντεργατικές ανατροπές του αιώνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

ip[
Exit mobile version