: Αντιδράσεις, κοινωνικές και πολιτικές, έχει προκαλέσει η σε , με το υπουργείο Παιδείας να μη δείχνει μέχρι στιγμής καμία διάθεση υποχώρησης ώστε να προχωρήσει η .

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με τις πιέσεις προς το Υπουργείο Παιδείας να πολλαπλασιάζονται τις τελευταίες μέρες, η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιμένει στον σχεδιασμό της για συμπτύξεις τμημάτων, ώστε οι προσλήψεις αναπληρωτών «να αντιστοιχούν στα πραγματικά κενά», όπως σημειώνει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να προχωρήσει μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, δηλαδή εντός του Οκτωβρίου σε νέο κύμα προσλήψεων, το οποίο βέβαια θα είναι αρκετά περιορισμένο σε σχέση με τα κενά που αυτή τη στιγμή καταγράφονται στα σχολεία.

Σε περίπτωση βέβαια που οι συγχωνεύσεις τμημάτων παρουσιάσουν καθυστέρηση, η επόμενη φάση αναπληρωτών θα μεταφερθεί εντός των πρώτων ημερών του Νοεμβρίου.

Ο αριθμός των προσλήψεων, πάντως αναμένεται συρρικνωμένος σε σχέση με τα χιλιάδες κενά, τα οποία καταγράφονται μέχρι στιγμής.

Κενά και

Μέχρι στιγμής έχουν προσληφθεί πάνω από 35.000 αναπληρωτές στα σχολεία από τις δύο πρώτες φάσεις, ενώ σε αυτούς προστίθενται και οι 11.700 μόνιμοι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν φέτος για πρώτη φορά.

Παρ’ όλα αυτά, τα κενά ακόμα και σε μεγάλα αστικά κέντρα είναι χιλιάδες. Σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, τα κενά αγγίζουν τα 6.000, ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Αντίθετα, το υπουργείο Παιδείας αποφεύγει να αναφερθεί σε αριθμό κενών και διαψεύδει τον αριθμό που δίνουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Στον αντίποδα, κάνει λόγο για υψηλό αριθμό αδειών από την πλευρά των εκπαιδευτικών που κατατέθηκαν και ανέτρεψαν τον σχεδιασμό του για την κάλυψη των κενών.

Ειδικότερα, αναφέρει ότι περίπου το 20% με 25% των εκπαιδευτικών πήρε άδειες με αποτέλεσμα εντός ενός μήνα να εκτοξευτούν τα κενά από 1.000 σε 7.000 και συνεχώς ο αριθμός να μεταβάλλεται.

Σύμφωνα με κύκλους της πολιτικής ηγεσίας, όπως σημειώνουν στο iPaidia.gr, καταγράφονται πλεονάσματα σε αρκετές περιοχές, τα οποία θα πρέπει να διατεθούν στα κενά που υφίστανται  σε εκατοντάδες σχολεία, μέσω των σχεδιαζόμενων συμπτύξεων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αριθμολογία που παραθέτει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μόλις ένα 10% των σχολείων, στα οποία έχει ζητηθεί σύμπτυξη τμημάτων, αφορά περιπτώσεις όπου ο αριθμός των μαθητών θα εκτοξευτεί στους 27, ενώ το υπόλοιπο 90% αφορά περιπτώσεις σχολείων στην περιφέρεια όπου τα τμήματα είναι ολιγομελή.

Βέβαια, με τα στοιχεία του Υπουργείου παιδείας δεν συμφωνεί σε πολυπληθείς περιοχές όπως το Περιστέρι, το Χαλάνδρι, το Χαϊδάρι, οι οποίοι ενημερώθηκαν από την προηγούμενη εβδομάδα ότι τα τμήματα θα μειωθούν δραστικά με το σύνολο των μαθητών να εκτοξεύεται σε 27 και 28 εντός ενός τμήματος.

Σε μια περίοδο μάλιστα που η πανδημία συνεχίζει να ανησυχεί τους ειδικούς και τα κρούσματα παραμένουν υψηλά, ιδίως στην περίπτωση των παιδιών.

Πιέσεις και αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Με δυναμικές κινητοποιήσεις και τη συμμετοχή των τοπικών και πολιτικών παραγόντων, έχει απαντήσει η σχολική κοινότητα στην οδηγία του Υπουργείου Παιδείας.

Ο πρώην υφυπουργός Παιδείας και νυν Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων κ. Βασίλης Διγαλάκης συναντήθηκε με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη για να του μεταφέρει την «αγωνία των οικογενειών των μαθητών ανά την επικράτεια σχετικά με την πιθανότητα αλλαγών στο υφιστάμενο καθεστώς των τμημάτων των σχολείων».

Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός με επιστολή του στο Υπουργείο Παιδείας πρότεινε, ιδίως για την περίπτωση της Εύβοιας, ακόμα και να καλύψει η Περιφέρεια την μισθοδοσία και την ασφάλιση των εκπαιδευτικών, ώστε να μην προχωρήσει η υποβάθμιση των σχολείων σε περιοχές όπου επλήγησαν πρόσφατα από έντονα καιρικά φαινόμενα.

Σε επικοινωνία που είχε το iPaidia.gr με κύκλους της πολιτικής ηγεσίας, δεν διαφαίνεται καμία διάθεση για υποχώρηση στο θέμα των συγχωνεύσεων, ακόμα και σε ειδικές περιπτώσεις, με πηγές να αναφέρουν ότι πρόκειται για σχολεία, ιδίως στην περιφέρεια, που δεν «δικαιολογούν» το να είναι 6θεσια ή 8θέσια με διψήφιο αριθμό μαθητών.