«Απαιτούμε από τη δημοτική αρχή, που είχε χρονικό περιθώριο δύο ετών να βρει άμεσα χώρο για μετεγκατάσταση του “σχολείου” που θα αφορά στη φετινή σχολική χρόνια», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι .

«Βροχή» παραπόνων και αντιδράσεων έπεσε με το χτύπημα του πρώτου κουδουνιού σε νηπιαγωγείο του Ζωγράφου.

Γονείς εμφανώς οργισμένοι και θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση, συγκεντρώθηκαν έξω από τον προαύλιο χώρο καταγγέλλοντας τις κακές συνθήκες κάτω από τις  οποίες θα φοιτήσουν τα παιδιά τους. Μίλησαν για «κοντέινερ» χωρίς εγκαταστάσεις, χωρίς καλό κλιματισμό, φωτισμό, και με απουσία πρασίνου και εξωτερικού χώρου για διάλειμμα.

Παρά το γεγονός ότι υπήρχε χρόνος, δεν καταβλήθηκε η ανάλογη προσπάθεια ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Σε μια περίοδο που τα παιδιά επιστρέφουν στα θρανία, ύστερα από διάστημα πολλών μηνών που βρίσκονταν στο καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, η αγωνία για τον τροπο λειτουργίας της δια ζώσης εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τη διασφάλιση της υγείας, δημιουργεί εστίες αγωνίας.

Όσον αφορά στο ζήτημα του νηπιαγωγείου, οι διαμαρτυρίες έχουν πάρει διαστάσεις με τους κηδεμόνες να συντάσσουν έγγραφο απευθυνόμενοι στη δημοτική αρχή.

«Απαιτούμε από τη δημοτική αρχή, που είχε χρονικό περιθώριο δύο ετών να βρει άμεσα χώρο για μετεγκατάσταση του “σχολείου” που θα αφορά στη φετινή σχολική χρόνια», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι γονείς.

Σε έντονο τόνο γράφουν, επίσης, τα εξής: «Αρνούμαστε να στείλουμε τα παιδιά μας στο συγκεκριμένο “σχολείο”. Καλούμε όλους τους γονείς, των οποίων τα παιδιά, ορίστηκε να φοιτήσουν σε αυτό το “σχολείο” να συνταχθούν μαζί μας και να αρνηθούν να στείλουν τα παιδιά τους σε αυτό το συγκεκριμένο χώρο. Καλούμε τους νηπιαγωγούς να τοποθετηθούν επι των παραπάνω ζητημάτων, ως εκπαιδευτικοί και ως εργαζόμενοι. Καλούμε τους κατοίκους πέριξ του “σχολείου” να δείξουν κατανόηση και να υποστηρίξουν τον αγώνα μας».

Στο έγγραφό τους, οι γονείς σημειώνουν ακόμη ότι υποχρεώθηκαν να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα «πρώην, τσιμεντένιο, κυκλωμένο από πολυώροφες πολυκατοικίες, δημοτικό πάρκινγκ, που η δημοτική αρχή διαμόρφωσε με fast track διαδικασίες εντός 10 ημερών, ενώ είχε χρονικό περιθώριο δυο ετών, σύμφωνα με την αντίληψή της για το τι σημαίνει χώρος εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, και προαύλιος χώρος».

Προσθέτουν ότι το «αποτέλεσμα, πέραν του ότι από αισθητικής πλευράς εξοικειώνει το παιδικό μάτι να συνηθίσαμε την ασχήμια, εγείρει μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας και δυσλειτουργικότητας:

– Η εμπειρία της χρήσης κοντέινερ ελαφρού τύπου στο Δήμο μας, αλλά και αλλού, συνδέεται με άκρως προβληματικές συνθήκες φωτισμού, θέρμανσης, κλιματισμού και αερισμού. Αυτές οι συνθήκες είναι υπεύθυνες για την μετάδοση ασθενειών, όπως γρίπη και COVID, αφού επιτρέπουν τη συσσώρευση παθογόνων μικροοργανισμών στον αέρα.

– Η απουσία υπόστεγου καθιστά αδύνατο τον προαυλισμό τις βροχερές ημέρες.

– Η στενή γειτνίαση του σχολείου με τις γύρω πολυκατοικίες προκαλεί διάφορα προβλήματα και για τους κατοίκους των πολυκατοικιών (τυχόν οχλήσεις), αλλά και για τα νήπια (πτώση αντικειμένων από μεγάλο ύψος με ανυπολόγιστες συνέπειες σε περίπτωση προαυλισμού των νηπίων).

– Η αυλή είναι εξαιρετικά μικρή ακόμα και στην περίπτωση του εκ περιτροπής προαυλισμού των τμημάτων. Απαιτείται ελάχιστο εμβαδόν αύλειων χώρων ή χώρων εκτόνωσης 2 τετραγωνικά μέτρα ανά εκπαιδευόμενο το οποίο δεν πληρείται από το συγκεκριμένο χώρο.

– Η άνευ σχεδιασμού και μελέτης λειτουργία του νηπιαγωγείου, μας κάνει να νιώθουμε ανασφαλείς απέναντι στην προστασία των παιδιών μας από ατυχήματα (πτώσεις στους γύρω ακάλυπτους, ατυχήματα στην τσιμεντένια ράμπα, διαφυγή στους χώρους ανάμεσα στα κοντέινερ και τον εξωτερικό τοίχο, όπου δεν χωρούν ενήλικες παρά μόνο παιδιά!).

– Παντελής έλλειψη δέντρων- δημιουργία ατόμων με μειωμένη οικολογική ευαισθησία».