"Χρονοδιάγραμμα διορισμών στην Ειδική Αγωγή , σύσταση οργανικών θέσεων, κατανομή ανά κλάδο και ειδικότητα και κάλυψη κενών"

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔04/10/2019 - 09:18 | Author: Newsroom Ipaidia
Τελευταία τροποποίηση στις 04/10/2019 - 09:28

Ερώτηση που κατέθεσαν 43 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προς την Υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως με θέμα:

"Χρονοδιάγραμμα στην Αγωγή & Εκπαίδευση, σύσταση οργανικών θέσεων, κατανομή ανά κλάδο και ειδικότητα και κάλυψη κενών".

Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται διαρκής αύξηση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το σχολικό έτος 2014-2015, οι μαθητές που φοιτούσαν στα Γενικά Σχολεία ήταν 68.000, ενώ το 2018-2019 ξεπέρασαν τους 100.000. Επιπρόσθετα, την προηγούμενη σχολική χρονιά λειτούργησαν 447 Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) στις οποίες φοιτούν 11.000 μαθητές.

Παρά τις δυσμενείς δημοσιονομικές συνθήκες και τις διαρκείς διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση και ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Από το 2015 και έπειτα καταγράφεται αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με έμφαση στον ενταξιακό προσανατολισμό, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, ίδρυση 40 νέων ΣΜΕΑΕ και 571 Τμημάτων Ένταξης, εφαρμογή του ολοήμερου προγράμματος σε Ειδικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

Παράλληλα, θεσμοθετήθηκε ένας νέος τύπου σχολείου, τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΓΥ-Λ) ώστε να συνδεθεί η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την αγορά εργασίας και το θεσμό της Μαθητείας και υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα την επαρκή και έγκαιρη στελέχωση των Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης, της Παράλληλης Στήριξης και των ΚΕΣΥ (πρώην ΚΕΔΔΥ).

Πιο συγκεκριμένα, το προηγούμενο σχολικό έτος προσλήφθηκαν 7.500 δάσκαλοι, 3.400 καθηγητές, ενώ 4.000 προσλήψεις έγιναν για το Ειδικό Επιστημονικό και Βοηθητικό Προσωπικό (σχολικοί νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι κ.α.). Ωστόσο, η αύξηση του προσωπικού αφορά σε προσλήψεις αναπληρωτών, καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν πραγματοποιήθηκαν μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ, παρά τη διαχρονικά ισχνή στελέχωση της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό.

Για την αποκατάσταση της εργασιακής ομαλότητας, καθώς και για την καλύτερη υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η απερχόμενη Κυβέρνηση προγραμμάτισε την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών και εξειδικευμένου προσωπικού εντός του 2019 (μέσω ΑΣΕΠ) και στον τακτικό προϋπολογισμό του 2019 προβλέφθηκε σχετική δαπάνη 22 εκατ. ευρώ.

Έπειτα:

 στις 29 Ιανουαρίου 2019 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο Ν.4589 για το νέο Σύστημα Διορισμού και Προσλήψεων Εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κεφάλαιο Ε’),
 στις 12 Μαρτίου 2019 δημοσιεύτηκε διευκρινιστική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (αριθμ. 37693/Ε1),
 στις 26 Μαρτίου 2019 δημοσιεύτηκε Τροπολογία σχετική με θέματα επιλογής προσωπικού της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης,
 στις 2 Απριλίου 2019 εκδόθηκαν οι σχετικές προκηρύξεις του ΑΣΕΠ (1Α/2019, 2Α/2019 και 3Α/2019),
 στις 8 Μαΐου 2019 ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων και έληξε στις 24 Μαΐου,
 η προκήρυξη των Εθνικών Εκλογών του Ιουλίου σταμάτησε τη διαδικασία επεξεργασίας των αιτήσεων από τον ΑΣΕΠ,
 η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με αίτημα στο ΣτΕ ζήτησε τη συνέχιση της διαδικασίας κατά τη διάρκειας της προεκλογικής περιόδου. Το αίτημα έγινε δεκτό.

Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αν και δεσμεύτηκε προεκλογικά και μετεκλογικά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, έχει επιδείξει χαρακτηριστική καθυστέρηση με αποτέλεσμα οι διορισμοί να μην έχουν ολοκληρωθεί με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντίθετα, το χρονοδιάγραμμα είναι θολό και γίνεται αναφορά για πιθανή ολοκλήρωση της διαδικασίας στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020.

Σημειώνεται πως η μη ολοκλήρωση των διορισμών εντός του 2019 συνεπάγεται την αποδέσμευση των 22 εκατ. ευρώ από τον Προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους, δημιουργώντας έντονη ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους μαθητές και τις οικογένειες τους. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η απραξία της ηγεσίας του Υπουργείου ώστε να προχωρήσει σε σύσταση οργανικών θέσεων καθώς και να κατανείμει τις 4.500 θέσεις ανά κλάδο και ειδικότητα.

Οι καθυστερήσεις στην ανακοίνωση της κατανομής των θέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας, ΕΕΠ και ΕΒΠ, αλλά και στους κλάδους αυτών προκαλεί σύγχυση, φήμες και αναταραχή και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να ανακοινώσει την κατανομή των θέσεων πριν την δημοσιοποίηση των δυο «μεγάλων» προκηρύξεων του ΑΣΕΠ (2Α/2019 και 3Α/2019).

Η ουσιαστική στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες προϋποθέτει την κατανομή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων με ισότιμο και τεκμηριωμένο τρόπο, καθώς οι μαθητές και οι γονείς αναμένουν τη στήριξη των δομών της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης με μόνιμο εκπαιδευτικό και εξειδικευμένο προσωπικό, με τρόπο που καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις τρέχουσες ανάγκες. Στον Πίνακα 1 αποτυπώνονται τα οργανικά κενά σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1
Οργανικά Κενά στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
Πρωτοβάθμια ΕΑΕ 1.787
Δευτεροβάθμια ΕΑΕ 1.045
ΕΕΠ-ΕΒΠ 1.337 (ΣΜΕΑΕ)
396 (ΚΕΣΥ)
Σύνολο 4.565

Οι μνημονιακοί περιορισμοί στις προσλήψεις δοκιμάζουν διαρκώς τις αντοχές του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, εντείνουν την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών και εμποδίζουν την ολοκλήρωση του παιδαγωγικού έργου του δημόσιου σχολείου. Ειδικά στον πολύπαθο τομέα της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, όπου ποτέ δεν έχουν γίνει προσλήψεις με αξιολογικά κριτήρια (ΑΣΕΠ), η τοποθέτηση μόνιμου προσωπικού είναι παιδαγωγικά, πολιτικά και κοινωνικά απαραίτητη.

Επιπρόσθετα, αν και η νέα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει, καταγράφονται πολλά κενά μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), παρά το γεγονός ότι η απερχόμενη Κυβέρνηση είχε μεριμνήσει για την εξεύρεση πιστώσεων. Στον Πίνακα 2 αποτυπώνονται οι ανάγκες και τα τρέχοντα κενά.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2
Κενά ΕΕΠ & ΕΒΠ | Οκτ-2019*
Ανάγκες Κάλυψη Κενά
ΣΜΕΑΕ 2.967 1.700 1.267
ΚΕΣΥ 707 515 192
ΕΔΕΑΥ 698 600 98
Σύνολο 4.372 2.815 1.557
* Σύμφωνα με τα στοιχεία των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ανά τη χώρα

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία των 4.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικού και ειδικού επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση;

2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να πραγματοποιηθεί η κατανομή των θέσεων ανά κλάδο και ειδικότητα, πριν δημοσιευτούν τα αποτελέσματα των προκηρύξεων 2Α/2019 και 3Α/2019 του ΑΣΕΠ;

3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να καλυφθούν άμεσα τα 1.500 και πλέον κενά ειδικού εκπαιδευτικού (ΕΕΠ) και βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ) τα οποία καταγράφονται από τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και δημιουργούν δυσλειτουργίες και προβλήματα στις ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΥ και τα ΕΔΕΑΥ;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Τζούφη Μερόπη
Φίλης Νικόλαος
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη-Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλιόπη
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Ιωάννης
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Κόκκαλης Βασίλειος
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κώστας
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Κατερίνα
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Φάμελλος Σωκράτης
Φλαμπουράρης Αλέκος
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

Loading...
  • Δια Βίου Επιλογή



    ideascentral

    europalso