Αλλαγές στις προανήγγειλε η με δεδομένη την φετινή πραγματικότητα στις . Έρχονται νομοσχέδια που θα αφορούν τις και τις .

– αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής

Τα φαινόμενα στις ήταν πρωτοφανή  όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα των πανελληνίων, υποψήφιος π.χ. εισήχθη στο πανεπιστήμιο συγκεντρώνοντας μόνο 625 μονάδες, με άριστα τις 20 000 μονάδες, παρέδωσε δηλαδή στην πραγματικότητα λευκή κόλλα.

Το φαινόμενο παρουσιάστηκε παντού, σε όλες τις σχολές: με μέσο όρο στα μαθήματα 3 και 6! Αυτή η «βουτιά» στις βάσεις που ευτελίζει τα ΑΕΙ, αδικεί τους φιλομαθείς και επιμελείς και δίνει πρόσβαση σε υποψηφίους με βαθμούς κάτω από τη , σχολιάστηκε δυσμενώς και η Νίκη Κεραμέως δέχτηκε σφοδρές επικρίσεις. Η κατάρρευση των βάσεων ουσιαστικά αποδίδεται από την υπουργό Παιδείας στον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος το 2019 έκανε τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, ενώ αύξησε ανεξέλεγκτα τον αριθμό των ΤΕΙ και των εισακτέων, για μικροπολιτικούς ουσιαστικά λόγους. Αλλά ούτε η Νίκη Κεραμέως τόλμησε να αναδιαρθώσει το ρημαγμένο τοπίο, φοβούμενη προφανώς -μικροπολιτικά σκεπτόμενη- τις πιθανές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών.

Με δεδαμένη την , η Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής, σήμερα στο ΣΚΑΙ.

«Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί», επισήμανε χαρακτηριστικά.

«Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις διάφορες λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό, τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές, η οικονομία, στις Σχολές Πληροφορικής, η πληροφορική», υποστήριξε η υπουργός.

«Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, η υπουργός τόνισε ότι αυτός «πρέπει να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας».

Δείτε τα ΝΕΑ για τις

Το γεγονός ότι 1 στους 3 επιτυχόντες ΓΕΛ εισήχθη στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με χαμηλότερη του 10 πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά.

Πρόκειται για χρόνια παθογένεια, που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με την άκριτη δημιουργία νέων πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Τρεις βασικές από μία σειρά αλλαγών που ήδη δρομολογούμε:
– ο ορισμός από κάθε Σχολή της σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί βασικό (π.χ. το Μαθηματικό να ορίζει ελάχιστο βαθμό απόδοσης στα Μαθηματικά για την εισαγωγή),
– η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και πραγματικών αναγκών της χώρας,
– η ενίσχυση των εναλλακτικών που προσφέρονται στους νέους μας, μέσω επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Δύο επόμενα βασικά νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας είναι αυτά της και κατάρτισης και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

«Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας –δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης– και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία», είπε η κα. Κεραμέως.

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία. Τώρα πάμε σε επαγγελματική και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοίχως», κατέληξε η υπουργός.