Τζούφη: Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα ενισχύουν το δημόσιο σχολείο

ipaidia thumbnail

«Με αυτές τις αλλαγές προσπαθούμε να ενισχύσουμε το δημόσιο σχολείο. Το κύριο και πυρηνικό είναι ότι δεν μπορεί η εισαγωγή ενός παιδιού στην Ανώτατη Εκπαίδευση να προϋποθέτει ένα σύστημα παραπαιδείας που λειτουργεί για πολλά χρόνια και μία και μοναδική εξέταση, από την οποία να εξαρτάται η επιλογή της εισαγωγής», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για τις ανακοινώσεις από τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Ξέρουμε όλοι ότι η ήταν μία τάξη, στην οποία τα παιδιά δεν πήγαιναν στο σχολείο, διότι ασχολούνταν με την προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, μέσω των μηχανισμών της ενισχυτικής διδασκαλίας ή της παραπαιδείας. Εκείνο που προσπαθεί να κάνει το καινούριο σχέδιο, το οποίο προτείνει ο υπουργός, είναι να αναβαθμιστεί το Λύκειο και να επανέλθει η αξία του σχολείου ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Πώς θα γίνει αυτό; Θα πρέπει ο βαθμός που θα παίρνει το παιδί στο απολυτήριό του να έχει αξία και σημασία για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση» επισήμανε η κ. Τζούφη.

Σε ό,τι αφορά την κατηγοριοποίηση των σχολών σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης διευκρίνισε: «Υπάρχει μία πραγματικότητα, υπάρχει η αναγκαιότητα σε πάρα πολλές οικογένειες να αναζητούν για τα παιδιά τους σχολές αυξημένης ζήτησης. Τέτοιο παράδειγμα είναι οι ιατρικές σχολές ή νομικές σχολές και μάλιστα όταν δεν επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος με εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, γιατί οι θέσεις είναι συγκεκριμένες, επιζητούν αυτές τις σπουδές σε αντίστοιχα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επομένως, έτσι κι αλλιώς υπάρχει μία κατηγοριοποίηση για κάποιες σχολές, οι οποίες θεωρούνται αυξημένης ζήτησης, διότι θεωρείται αυτού του τύπου η σπουδή ότι μπορεί να δίνει στα παιδιά περαιτέρω εφόδια. Δεν λέμε ότι είναι πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, λέμε ότι απλώς εκεί υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ υπάρχουν σχολές που η ζήτηση αυτή είναι χαμηλότερη και μένουν κενές θέσεις. Σε αυτές δίνουμε τη δυνατότητα σε κάποια παιδιά που από μόνα τους θα επιλέξουν αυτή την κατεύθυνση, να έχουν τη δυνατότητα να εισάγονται με ένα αξιόπιστο απολυτήριο».

Κληθείσα να σχολιάσει τις αντιδράσεις για την αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας σημείωσε: «Μιλάμε για την κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών. Στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών υπάρχουν πάρα πολλές σχολές που φαίνεται ότι το μάθημα της κοινωνιολογίας είναι ένα πολύ πιο βασικό και σύγχρονο μάθημα που έχουν ανάγκη αυτού του τύπου οι σπουδές. Ακούμε και την κριτική που γίνεται και όλα αυτά θα συζητηθούν και στη διαδικασία της ψήφισης του νομοσχεδίου»

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των εισακτέων επισήμανε ότι «είναι θέμα ενός ευρύτερου διαλόγου που γίνεται πάρα πολλά χρόνια και από τη μια μεριά είναι το υπουργείο το οποίο προσπαθεί να απαντήσει στις ανάγκες της κοινωνίας που θέλει τα παιδιά της να μπούνε στο πανεπιστήμιο, διότι ακόμη επενδύει πολύ στις σπουδές και μάλιστα σε ένα αξιόπιστο δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο εμείς προσπαθούμε να ενισχύσουμε». Υπενθύμισε, δε, ότι «την προηγούμενη χρονιά αυξήθηκαν μέσα σε μνημονιακές συνθήκες κατά 45 εκατ. τα χρήματα που έδωσε το υπουργείο στα ΑΕΙ και επίσης έδωσε και θέσεις 2000 μελών ΔΕΠ στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης»

Ενόψει την έναρξης της σχολικής χρονιάς, η κ. Τζούφη τόνισε ότι «γίνεται μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο, ώστε οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις θέσεις τους την επόμενη Τρίτη». «Έληξαν χθες τα κενά που έστειλαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης και ξεκινά η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών και όλα τα βιβλία βρίσκονται στα σχολεία. Την Τρίτη που χτυπάει το κουδούνι γίνεται μία προσπάθεια είτε εντός είτε και εκτός Ελλάδας το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών να βρίσκεται στις θέσεις τους».

ip[
Exit mobile version