Θετική ήταν η αντιμετώπιση από την εφαρμογή της δράσης «Η », την περασμένη Παρασκευή στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

«Το αντιμετώπισαν θετικά οι δάσκαλοι, οι γονείς και τα παιδιά, τα οποία άφησαν τη τσάντα τους την Παρασκευή και πέρασαν το Σαββατοκύριακο χωρίς να έχουν διάβασμα και ύλη για τη Δευτέρα».

Όπως τόνισε ο κ. Ανανιάδης, η δράση θα μπορούσε να ισχύσει για περισσότερες από μία Παρασκευές τον μήνα, ύστερα από σχετική απόφαση του συλλόγου δασκάλων και εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, αφού προηγηθεί η ανάλογη οργάνωση καταμερισμού της διδακτικής ύλης.

«Πρέπει να επεκταθεί περισσότερες Παρασκευές τον μήνα, ανάλογα βέβαια με την απόφαση του συλλόγου των εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου» είπε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, διευκρινίζοντας ότι «οι σύλλογοι δασκάλων και εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο μπορούν να κανονίσουν ώστε να βγει η ύλη, ακόμη και αν υπάρχει παραπάνω από μία Παρασκευή με την τσάντα στο σχολείο. Το ζήτημα είναι αυτή η ύλη να εμπεδώνεται μέσα στο σχολείο. Είναι θέμα των δασκάλων να προγραμματίσουν την ύλη».

Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι να ενισχύσει τον περιορισμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας με τους γονείς αλλά και τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών για δραστηριότητες μέσα στο Σαββατοκύριακο.

«Και είναι και μία καλή ευκαιρία να διαβάσει το παιδί μέσα στο Σαββατοκύριακο ένα άλλο βιβλίο εξωσχολικό ή να απολαύσει δραστηριότητες χωρίς την γνωστή πίεση να προετοιμαστεί για τη Δευτέρα». Όπως επισήμανε ο κ. Ανανιάδης, οι δάσκαλοι καλό είναι να μη δίνουν ύλη για τη Δευτέρα, ούτε σημειώσεις ή φυλλάδια.

«Όχι να μένει η τσάντα στο και να πηγαίνουν στο σπίτι με φωτοτυπίες. Να μην υπάρχει τίποτα για τη Δευτέρα». Ο κ. Ανανιάδης υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης των ολοήμερων σχολείων «ώστε οι μαθητές τη μία ώρα (από τις δύο ώρες του ολοήμερου) να προετοιμάζονται και για την ύλη της επόμενης ημέρας », διευκρινίζοντας ωστόσο ότι το έργο των δασκάλων σε τάξεις με πολλούς μαθητές δεν είναι μία εύκολη υπόθεση.

Υπάρχει προγραμματισμός για αλλαγή των σχολικών

Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας προανήγγειλε την αλλαγή σχολικών βιβλίων, ώστε να αποφεύγεται η αποστήθιση, να μπορεί η ύλη να βγαίνει κατά τη διάρκεια του πρωινού κύκλου, όπως σημείωσε.

«Υπάρχει προγραμματισμός για αλλαγή των σχολικών βιβλίων, θα μπουν σε μία άλλη λογική τα βιβλία ώστε η ύλη να βγαίνει μέσα στο σχολείο. Έτσι όπως έγινε με τον φάκελλο των Θρησκευτικών, σε αυτή τη λογική θα είναι και τα υπόλοιπα μαθήματα. Να μην είναι μόνο αποστήθιση» είπε ο κ. Ανανιάδης. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις για τις αλλαγές θα ληφθούν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Θ.Κικινής, πρόεδρος Δ.Ο.Ε.:

«Άνευ ουσίας είναι η υλοποίηση της δράσης, σταγόνα στον ωκεανό»

«Άνευ ουσίας είναι η υλοποίηση της δράσης “Η τσάντα στο σχολείο”, δεν έχει καμία ουσιαστική σύνδεση με τις ανάγκες των παιδιών » σχολίασε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (Δ.Ο.Ε.) Ελλάδας, Θανάσης Κικινής, μιλώντας στο www.amna.gr/macedonia . Ο κ. Κικινής χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη δράση «σταγόνα στον ωκεανό ». «Το ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο των παιδιών δεν αντιμετωπίζει συνολικά το πρόβλημα του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και των αναγκών της παιδικής ηλικίας. Αν στόχος είναι η ελάφρυνση του προγράμματος μελέτης στο σπίτι, σημασία έχει να αναπροσαρμοστεί η πρακτική αυτή», σημειώνει ο πρόεδρος της ΔΟΕ και διευκρινίζει «οι δάσκαλοι έχουμε προτείνει την ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου και τον επαναπροσδιορισμό της διδακτέας ύλης. Τι σημαίνει αυτό; αξιοποιούμε πραγματικά τις ώρες στο ολοήμερο προκειμένου τα παιδιά να μελετούν, σε καθημερινή βάση και να είναι προετοιμασμένα για την επόμενη μέρα » υπογράμμισε.

«Ο χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών συναρτάται άμεσα με τα αναλυτικά προγράμματα, τους διδακτικούς στόχους κάθε τάξης και τα σχολικά εγχειρίδια από τα οποία η κυβέρνηση δεν έχει αλλάξει τίποτε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, ο οποίος επισήμανε ότι « η ουσιαστική συμβολή ενός ολοήμερου σχολείου που θα προετοίμαζε τους μαθητές σκοντάφτει γιατί υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε χρήματα, υλικοτεχνική υποδομή αλλά κυρίως σε ανθρώπινους πόρους».

Όπως υποστήριξε ο πρόεδρος της , μια συνολική αναβάθμιση της σχολικής ζωής απαιτεί μεταξύ άλλων «αύξηση δαπανών, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα », ενώ αναφέρθηκε και στα πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν από την τσάντα στο σχολείο:

«όπως τίθεται το θέμα, τα μαθήματα της Παρασκευής θα πρέπει να επαναλαμβάνονται τη Δευτέρα. Ύστερα, στις ίδιες αίθουσες που θα μένουν οι τσάντες την Παρασκευή λειτουργούν τα ολοήμερα, επομένως θα υπάρχουν παράπονα για χαμένα αντικείμενα καθώς μαθητές μετακινούνται σε διαφορετικές αίθουσες» κατέληξε ο κ. Κικινής.

Θ. Κοκονάς, πρόεδρος Ομοσπονδίας Γονέων Κ. Μακεδονίας:

«Θετική καταρχήν η δράση»

Θετική κατ΄ αρχήν χαρακτήρισε τη δράση «Η τσάντα στο σχολείο» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς, ο οποίος όμως εξέφρασε τον προβληματισμό του για τις συνέπειες της εφαρμογής του προγράμματος ενώ επισήμανε πως προέχει η επίλυση άλλων προβλήματων πιο σοβαρών.

«Οι εκπαιδευτικοί δεν το είδαν θετικά. Αυτό που έγινε ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί τα παιδιά να χαίρονται που φεύγουν από τα σχολεία χωρίς τις τσάντες τους, όμως δεν γνωρίζουμε αν πραγματικά έχουν ελεύθερο χρόνο στο σπίτι ή αν θα διαβάσουν από τα βοηθήματα. Επίσης πολλοί εκπαιδευτικοί επειδή οφείλουν να βγάλουν την ύλη θα φορτώσουν τα παιδιά το επόμενο διάστημα» σημείωσε ο κ. Κοκονάς.

«Είναι οι εύκολες λύσεις. Όμως το Υπουργείο δεν μας μιλάει για τα πραγματικά προβλήματα που έχουμε στα σχολεία και την ανυπαρξία εργαστηρίων», υπογράμμισε πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και συμπλήρωσε:

«Ποιος θα προστατεύει τις τσάντες το σαββατοκύριακο; Θα ήταν άσκοπο να μιλήσουμε και για την ύπαρξη ενός νοσηλευτή στις μεγάλες σχολικές μονάδες;» αναρωτήθηκε ο κ. Κοκονάς.