Το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική επάρκεια

ipaidia thumbnail

Την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο και τη σύνδεσή της με επιχειρηματικές δραστηριότητες μέσω διάφορων προγραμμάτων σε ΑΕΙ, που προωθεί η κυβέρνηση, καταγγέλλει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Τονίζει ότι η απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι μοριοδοτήσεων, πιστοποιήσεων, διαγωνισμών ΑΣΕΠ και δεκάδων άλλων φίλτρων κλείνοντας έτσι τη στρόφιγγα για το πόσοι θα δουλέψουν στην Εκπαίδευση με βάση και τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

«Πρόσφατα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατέθεσε πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας για τη νομοθετική ρύθμιση απόκτησης διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας. Η κυβέρνηση, υιοθετώντας αυτή την εισήγηση, ανοίγει το δρόμο για την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο, πατώντας στους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, υψώνοντας νέα εμπόδια μεταξύ πτυχίου και επαγγέλματος των μελλοντικών εκπαιδευτικών, αλλά και των σημερινών χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων.

Στόχος τους είναι η παγίωση του άθλιου καθεστώτος της αδιοριστίας, της εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης, του “κυνηγητού” προσόντων και πιστοποιήσεων για λίγους μήνες δουλειάς και προϋπηρεσίας.

Στην πρόταση ΙΕΠ και υπουργείου Παιδείας προβλέπεται:

… Τα μαθήματα παιδαγωγικού και διδακτικού χαρακτήρα προσφέρονται ή (1) από τα Τμήματα Προπτυχιακών Σπουδών (όπου αυτό είναι δυνατό) ή κυρίως (2) από: (α) την προς ίδρυση ειδική δομή υπό την ευθύνη της Συγκλήτου…” και “…οι απόφοιτοι ώστε να μπορούν να διδάξουν ενότητες μαθημάτων στο σχολείο (π.χ. Φυσικές Επιστήμες και όχι μόνο Φυσική) παρέχονται (1) από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και (2) τις Σχολές (κυρίως για τα μαθήματα των άλλων αντικειμένων της ενότητας, π.χ. όλα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών) κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών – ως μαθήματα υποχρεωτικά, επιλογής ή και εκτός προγράμματος πτυχίου…”.

Με την πρόταση αυτή δίνεται η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να παρέχουν κύκλο μαθημάτων για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας είτε μέσα από τα ίδια τα τμήματα είτε κυρίως από ειδικές δομές όπου θα “πουλιέται” η αντίστοιχη πιστοποίηση.

Η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο αποσκοπεί στο να σμπαραλιάσει τα πτυχία από τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών εκπαιδευτικών δημιουργώντας επιπρόσθετα εμπόδια στην άσκηση του επαγγέλματος. Την ίδια στιγμή φτιάχνεται μια καινούργια αγορά όπου θα “πουλιέται και θα αγοράζεται” η επάρκεια των πτυχιούχων. Ήδη η ΑΣΠΑΙΤΕ, το ΕΚΠΑ, αλλά και άλλα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων παιδαγωγικής πιστοποίησης με δίδακτρα (με τιμές από 600 ευρώ και πάνω) για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

Η απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι μοριοδοτήσεων, πιστοποιήσεων, διαγωνισμών ΑΣΕΠ και δεκάδων άλλων φίλτρων, κλείνοντας έτσι τη στρόφιγγα για το πόσοι θα δουλέψουν στην Εκπαίδευση με βάση και τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Σε αντίθεση βέβαια με τις τραγικές ελλείψεις των σχολείων για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Στο ίδιο το κείμενο του ΙΕΠ προτείνεται η ενοποίηση επιστημονικών αντικειμένων (π.χ. χημικός να μπορεί να διδάξει όλες τις Φυσικές Επιστήμες κ.ο.κ.) με στόχο από τη μια πλευρά να εξοικονομηθεί εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία και από την άλλη να υπηρετηθούν οι αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που ετοιμάζουν με τον εκπαιδευτικό να διδάσκει μέσω των διπλών και τριπλών αναθέσεων τα πάντα.

Δεν ανεχόμαστε να μπαίνουν όλο και περισσότερα εμπόδια στη σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμα! Όλη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση διορισμού.

Απαιτούμε:

ip[
Exit mobile version