Το Υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μέσα στα Χριστούγεννα εξαπολύει επίθεση σε όλη τη γραμμή του μετώπου απέναντι στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Με κλειστά τα σχολεία κατέθεσε το ν/διο έκτρωμα για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και υπέγραψε 7/1/2019 την ΥΑ,     για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός – αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων) Με την έκδοση της Υπουργικής  Απόφασης   ορίζει τα  κριτήρια,τις  φόρμες και τους δείκτες της “αυτοαξιολόγησης” του σχολείου. Αποδεικνύεται πως αταλάντευτα προχωρά στην υλοποίηση της αντιδραστικής,  αντιεκπαιδευτικής   μεταρρύθμισης που έχει συμφωνήσει με θεσμούς, ΟΟΣΑ,Ε.Ε.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ε΄ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Οι θεματικοί  άξονες,  οι  δείκτες, που καθορίζονται με την Υπουργική Απόφαση για τον “προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου” καμία σχέση δεν έχει με εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες όπως επικοινωνιακά διακηρύσσει το Υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα  οι θεματικοί άξονες που ορίζονται  δημιουργούν το πλαίσιο  κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Πιο συγκεκριμένα  οι θεματικοί άξονες που τίθενται σχολική ζωή, λειτουργία σχολείου και εκπαιδευτικές ιαδικασίες και εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε συνδυασμό με τους δείκτες σε κάθε θεματικό άξονα παραπέμπουν απευθείας στα Π.Δ και τις εγκυκλίους  για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων της Διαμαντοπούλου και του  Αρβανιτόπουλου.   Προβλέπει τυποποιημένες φόρμες προγραμματισμού με  σχέδια δράσης και αποτίμησης. Στον προγραμματισμό και την αποτίμηση εμπλέκεται το σχολικό συμβούλιο (Δήμος, σύλλογοι γονέων). Ενεργό ρόλο με παρατηρήσεις, εισηγήσεις μέτρων και τελικής έγκρισης έχουν οι συντονιστές των ΠΕΚΕΣ οι οποίοι καταθέτουν  συνολική έκθεση προς το ΙΕΠ.

Η Υ.Α  οδηγεί  σε ένα κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών, συγκρότηση ομάδων για την υλοποίηση των σχεδίων δράσης, την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί  μοιράζονται σε τρία, τέσσερα και πέντε σχολεία, σε πλήθος μη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενώ η εκπαιδευτική λειτουργικότητα και η διδακτική πράξη συνεχώς υποβαθμίζεται. Είναι μια διαδικασία απόκτησης κουλτούρας υποταγής και ανοχής στο πέρασμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και θα οδηγήσει και στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι τέτοιες διαδικασίες οδήγησαν παντού στη λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας,σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων. Άνοιξαν το δρόμο για την είσοδο γονέων και δήμων στα σχολεία, σε ρόλο επόπτη του εκπαιδευτικού έργου. Κατέστρεψαν το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Το νέο σύστημα πρόσληψης με το προσοντολόγιο  σε συνδυασμό την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης με ποιοτική και ποσοτική κλίμακα, η συνέντευξη, η αξιολόγηση σε ετήσια βάση του διευθυντή από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με ανώνυμα ερωτηματολόγια, η ενσωμάτωση της απεργοσπαστικής τροπολογίας Γεροβασίλη (που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη ΝΔ) που προβλέπει ότι κάθε εκπαιδευτικός που δε θα αξιολογήσει δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για θέση ευθύνης ανοίγουν  διάπλατα το δρόμο της ατομικής αξιολόγησης. Το Υπουργείο φιλοδοξεί να μας καταστήσει όλους αξιολογητές για να μας μετατρέψει σε αξιολογούμενους σε επόμενη φάση, όπως άλλωστε προβλέπεται  στις αρμοδιότητες του ΙΕΠ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Άλλα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση στην ίδια κατεύθυνση είναι η ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, η μεταφορά και επέκταση στην εκπαίδευση των διατάξεων του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη), ενώ ταυτόχρονα παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο ν. 4354/15 (μισθολόγιο) που προβλέπουν τη συνδέουν την αξιολόγηση με την περικοπή μισθού και με τις απολύσεις.

 

Γι αυτό συνεχίζουμε αποφασιστικά στον ίδιο νικηφόρο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων.

“Δεν αξιολογώ – Δεν αξιολογούμαι”

 

Διεκδικούμε να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18 για τις νέες δομές και να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης.Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

 

Αποφασίζουμε απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αξιολόγηση σχολικής μονάδας, όπως περιγράφεται .

 

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ. Προέδρων  (18 Απριλίου 2018)για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες

αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).

 

Καλούμετις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις συνέχισης της απεργίας – αποχής και να σχεδιάσουν το συντονισμό τους με τους συλλόγους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τοπικά και πανελλαδικά.

 

Καλούμετους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους όπως τα προηγούμενα χρόνια (κατανομή τάξεων, αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κλπ) ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής) χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, Εκθέσεων και αποστολή τους σε ΠΕ.ΚΕ.Σ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων .

 

Παίρνουμε όλα τα μέτρα για την αποτελεσματική υλοποίηση της απόφασής μας (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συζητήσεις με τους συλλόγους διδασκόντων, συντονισμός, συγκέντρωση υπογραφών, κλπ.)

 

Σε κάθε περίπτωση, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο. Μπορεί να δώσει τη μάχη με όρους νίκης όπως το κίνημα των δημοσίων υπαλλήλων ενάντια σε κάθε μορφή αξιολόγησης. Για να καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως ακριβώς κάνει εδώ και 21 χρόνια.

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής κυβέρνησης -Ε.Ε. – Ο.Ο.Σ.Α