Το ΙΕΠ για τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά

 1.Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, όπως εκπονήθηκαν από την αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ, εφαρμόζονται ήδη από το σχολικό έτος 2016-2017, ενώ έχει ολοκληρωθεί η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Επομένως, στα πρόσφατα ΦΕΚ (2104/19-6-2017 και 2105/19-6-2017) δεν δημοσιεύονται νέα Προγράμματα Σπουδών, αλλά βελτιώσεις επί των ήδη εφαρμοζόμενων.

2. Οι συγκεκριμένες βελτιώσεις, προσαρμογές και αναθεωρήσεις προέκυψαν και από την εμπειρία της εφαρμογής των Προγραμμάτων Σπουδών στις σχολικές τάξεις κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, από την ανατροφοδότηση, δηλαδή, της διδακτικής πράξης, αλλά και από παρατηρήσεις της Εκκλησίας.

4. Οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας επισήμαναν την επιθυμία της να διατηρηθεί ο ορθόδοξος και υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος, καθώς και η ονομασία του, θέματα τα οποία ούτως ή άλλως δεν είχαν θιγεί και στα εφαρμοζόμενα Π.Σ. κατά το έτος 2016-2017.

5. Για την υποστήριξη και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών στα Θρησκευτικά από το σχολικό έτος 2017-2018, ελλείψει νέου σχολικού εγχειριδίου και για να αποσοβηθεί ο κίνδυνος χρήσης του παλαιού, αλλά και στο πλαίσιο μιας παιδαγωγικής αντίληψης που επιδιώκει την αξιοποίηση ευρύτερου εκπαιδευτικού υλικού, δημιουργήθηκαν οι Φάκελοι Μαθήματος οι οποίοι περιέχουν – εκτός των άλλων- και πλούσιο ηχητικό και οπτικό υλικό για κάθε τάξη (π.χ. μουσική όλων των ειδών, πίνακες ζωγραφικής κλπ) και οι οποίοι έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. Παράλληλα στον Οδηγό Εκπαιδευτικού προτείνεται αντίστοιχο υποστηρικτικό υλικό για κάθε διδακτική ενότητα. Πρόκειται για ένα πολύ πλούσιο υλικό το οποίο επιδέχεται προσθαφαιρέσεων, εμπλουτισμού και βελτιώσεων και δεν είναι περιοριστικό για τον εκπαιδευτικό. Επισημαίνουμε δε ότι όσον αφορά στα τρία τραγούδια για τα οποία γίνεται λόγος, η μεν «Συννεφούλα» του Δ. Σαββόπουλου δεν αφαιρέθηκε, τα δε δυο άλλα είχαν αφαιρεθεί σε προηγούμενο χρόνο.

Συνοψίζοντας και επί της ουσίας:

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών, που αποτελούν νόμο του κράτους από την προηγούμενη ήδη χρονιά, βασίζονται στη σημερινή πραγματικότητα διαμορφώνοντας και προτείνοντας μια άλλη προσέγγιση στην πολιτισμική και εθνοτική διαφορετικότητα, στο πλαίσιο μιας σύγχρονης παιδαγωγικής αντίληψης που επιδιώκει η γνώση στο παιδί να χτίζεται και μέσα από τα καθημερινά βιώματα και τις εμπειρίες του.

ip[
Exit mobile version