Πότε αλλάζουν τα σχολικά βιβλία –  – Τον Σεπτέμβρη του 2025 , με βάση όσα ανέφερε στον χαιρετισμός του στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασης της νέας φάσης του προγράμματος “Μπροστά για την Παιδεία” της Eurobank, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης.

Πιο αναλυτικά, όπως ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, ο αγώνας των μαθητών πλέον είναι “μαραθώνιος” και απαιτεί προσαρμογές στα νέα δεδομένα, και ειδικά στις προκλήσεις που φέρει η τεχνολογία, δήλωσε: “Στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στηρίζουμε οποιαδήποτε προσπάθεια επιχειρεί να προσφέρει στους νέους μας επιπλέον εφόδια προκειμένου αυτοί να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις, οι οποίες είναι πολλές. Ζούμε σε ένα περιβάλλον που με καταλύτη την τεχνολογία μεταβάλλεται ραγδαία. Το κυριότερο όμως, έχουμε πλήρη συνείδηση του ρόλου μας: το Υπουργείο Παιδείας έχει την τεράστια ευθύνη να εργάζεται για το μέλλον. Η Παιδεία είναι το μέλλον, είναι ο μοχλός, είναι το μέσο που θα φέρει την Ελλάδα πιο μπροστά, πιο δυνατή, μια χώρα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ακόμη πιο ισχυρή παρουσία διεθνώς” ανέφερε χψαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης χαιρετίζοντας την προσπάθεια της Eurobank αλλά και περιγράφοντας τις προκλήσεις του τομέα ευθύνης του.

Να σημειωθεί ότι ο κ. Πιερρακάκης έχει ήδη εξαγγείλει ορισμένες αλλαγές στα σχολικά βιβλία. Με βάση όσα έχει αναφέρει σε συνέτνευξή του στον Ελεύθερο τύπο πρόσφατα, “στη λογοτεχνία, για παράδειγμα, τα πλήρη λογοτεχνικά βιβλία να γίνουν ο συστηματικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι μία εμπειρία αγωγής.

Πρέπει να επιδιώξουμε την βιβλιοφιλία, την αγάπη για το βιβλίο, ειδικά στην ψηφιακή εποχή. Σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους. Επενδύουμε επίσης στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και τις αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής και την εισαγωγή την Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο. Τέλος συζητάμε αλλαγές στα προγράμματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη διενέργεια τεστ ανίχνευσης κλίσεων, ώστε να μπορούν τα παιδιά να λαμβάνουν συμβουλευτική στην κατάλληλη ηλικία”.