Το του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο που επιλέξαμε –αφήνοντας τα σχολεία της γειτονιάς μας- ακριβώς για την υψηλής ποιότητας δημόσια εκπαίδευση, για τους ομίλους  για τα προγράμματα και τις δράσεις  στις οποίες συμμετέχουν τα παιδιά μας, αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων ΠΠΣΠΘ.

Η ανακοίνωση

Τον Ιούνιο του 2021 , «άδειασαν» κυριολεκτικά τα Δημοτικά Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα, καθώς με το άρθρο 19 παρ. 16 του ν. 4692/2020 δόθηκε η δυνατότητα στους δασκάλους που ήταν τοποθετημένοι με αξιολόγηση από το 2013 σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. να τοποθετηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα σε οργανικές θέσεις της προτίμησής τους, χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργηθεί κάποιο πλαίσιο για την προσέλκυση νέων.

Απόρροια του ελλιπούς -αν όχι κακού- σχεδιασμού ήταν να μην ενδιαφερθεί κανένας δάσκαλος ούτε για το ΠΣΠΘ, ούτε για τα λοιπά Πειραματικά, και να φτάσουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου να έχουμε πρωτοφανή κενά. Αρκεί να σημειωθεί ότι στις 20 Αυγούστου στα 3 Πειραματικά της Θεσσαλονίκης υπήρχαν 29 κενά δασκάλων. Ακολούθησαν πολλές επικοινωνίες τόσο από τη Διεύθυνση του σχολείου όσο και από το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων με στελέχη του Υπουργείου και τον Γενικό Γραμματέα, κ.  Α. Κόπτση, και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (κ. Α. Μαυρίδη και κ. Π. Τριανταφυλλίδου) προκειμένου να εξασφαλιστεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι μαθητές του ΠΣΠΘ θα έχουν δάσκαλο! Παρά τις διαβεβαιώσεις, αυτή τη στιγμή δυο τάξεις δεν έχουν δάσκαλο και δεν λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα για τους 75 εγγεγραμμένους μαθητές του.

Στην μέχρι τώρα κακή διαχείριση της κατάστασης, έρχεται να προστεθεί και η μη έγκριση πρόσληψης 3 αναπληρωτών όπως αυτό προκύπτει από τις λίστες των αναπληρωτών που αναρτήθηκαν εχθές  στη σελίδα του υπουργείου παιδείας.

Αναρωτιόμαστε, είναι δυνατόν να μην είναι επαρκώς στελεχωμένα από την αρχή της χρονιάς τα σχολεία-ειδικά φέτος που έγιναν χιλιάδες προσλήψεις- και δη τα πειραματικά που αποτελούν την αιχμή του δόρατος της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας;

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο που επιλέξαμε –αφήνοντας τα σχολεία της γειτονιάς μας- ακριβώς για την υψηλής ποιότητας δημόσια εκπαίδευση, για τους ομίλους  για τα προγράμματα και τις δράσεις  στις οποίες συμμετέχουν τα παιδιά μας.

ΖΗΤΑΜΕ την άμεση ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων για να πράξουν τα αυτονόητα και να επανέλθει το σχολείο – ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η δια ζώσης εκπαίδευση έχει ακόμα μεγαλύτερη παιδαγωγική αξία-  στην «κανονικότητα» του.