ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Αθήνα 26 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Κομοτηνής 14

11526 Αθήνα

Email:

Δ/νση Ιστοσελίδας:

ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος 6939415171

Μακεδών Νικόλαος 6972093097

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με αφορμή το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., έχει να επισημάνει τα εξής:

  1. Υπενθυμίζει την από καιρό διατυπωμένη θέση του πως η μόνη μορφή αξιολόγησης που στηρίζεται στα νέα επιστημονικά δεδομένα και την ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία είναι αυτή που υιοθετεί μοντέλα αυτοελέγχου με στόχο την ανάπτυξη και βελτίωση του σχολείου, με βάση τις δικές του δυνάμεις, και τα οποία στηρίζονται στην εσωτερική αξιολόγηση (αυτοαξιολόγηση) της σχολικής μονάδας.
  2. Θεωρεί πως η όποια αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έχει νόημα μόνο όταν αυτή εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και στοχεύει στην ανάληψη βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.
  3. Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. εισηγείται την καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης που εδράζεται κυρίως στην ιεραρχική εσωτερική αξιολόγηση και μάλιστα με αριθμητική κλίμακα, το οποίο παραπέμπει σε πρακτικές άλλων εποχών και δεν θα προσφέρει στη βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου από τις σχολικές μονάδες. Αντίθετα, θα οδηγήσει σε ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών τη στιγμή που είναι κοινώς αποδεκτό ότι προϋπόθεση για την καλή λειτουργία των σχολικών μονάδων είναι το ήρεμο κλίμα και η συνεργατική δράση.
  4. Φαίνεται, πως στόχος των συντακτών του σχεδίου ΠΔ δεν είναι η καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας, αλλά η θεσμοθέτηση μιας διαδικασίας ελέγχου της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών μέσα από την καθιέρωση των διαβόητων «ποσοστώσεων» σε εφαρμογή του Ν. 4024/2011 για το ενιαίο μισθολόγιο.
  1. Γεννιούνται πλήθος ερωτημάτων και υποψιών ακόμα και στον πιο καλοπροαίρετο εκπαιδευτικό για ζητήματα όπως:

Με βάση τα παραπάνω, το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. ζητά τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος αξιολόγησης όπου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα εντάσσεται στη συνολική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, θα έχει κυρίως διαμορφωτικό χαρακτήρα και θα αποβλέπει στην ανάπτυξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μέσω της ανάληψης βελτιωτικών δράσεων τόσο από τη σχολική μονάδα όσο και από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό, μακριά από κατηγοριοποιήσεις, ποσοστώσεις και ανταγωνισμούς και μέσα σε ένα κλίμα συνεργασίας και συλλογικότητας που τόσο έχει ανάγκη σήμερα το δημόσιο σχολείο.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Ανδριάς Νικόλαος Μακεδών

ip[
Exit mobile version