Με αφορμή την ανακοίνωση της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση της κλήρωσης στο δημοτικό για τον ορισμό του , πηγές του υπουργείου Παιδείας σχολιάζουν:

«Η Κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να εισηγηθεί στη Βουλή τα κριτήρια επιλογής των στις σχολικές παρελάσεις. Η συγκεκριμένη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν επιβάλλει τον τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων. Η Κυβέρνηση επιλέγει ως κριτήριο τη σχολική επίδοση και όχι την κλήρωση».

Την απόφαση της κυβέρνησης για την κατάργηση της κλήρωσης για τους Σημαιοφόρους, που περνάει τη Τρίτη από τη Βουλή, υπερασπίστηκε για ακόμη μία φορά, μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΘΕΜΑ 104,6, η υπουργός Παιδείας : «Θέλουμε να περάσουμε ένα μήνυμα επιβράβευσης της προσπάθειας» είπε χαρακτηριστικά η υπουργός.

Την επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη και της υπουργού Παιδείας για επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος επιλογής σημαιοφόρου στα Δημοτικά σχολεία (στον καλύτερο μαθητή της τάξης) κατάκρινε η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Μεταξύ άλλων η ΕΠΕΚΕ Παιδείας υποστηρίζει ότι «η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων σχετικά με την κατάργηση της κλήρωσης για τον ορισμό του σημαιοφόρου, μεταξύ όλων των μαθητών και των μαθητριών, αποτελεί μια αναχρονιστική και αντιπαιδαγωγική πρακτική. Ο ορισμός σημαιοφόρου μετατρέπεται σε μια διαδικασία αναζήτησης του «άριστου των αρίστων», ακόμη και αν αυτή η αριστεία αποτυπώνεται σε διαφορά 0.1 της μονάδας!».

Θυμίζουμε ότι με νέα ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή, γεγονός που σημαίνει ότι οι σημαιοφόροι στο Δημοτικό θα επιλέγονται με βάση τις επιδόσεις των μαθητών στην Ε’ Δημοτικού.

Σημαιοφόροι θα ορίζονται, μάλιστα, δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

Αναλυτικά τι ισχύει για τους σημαιοφόρους στα Δημοτικά περιλαμβάνει η νέα ρύθμιση του :

α) Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο. Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, διενεργείται κλήρωση.

β) Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.

γ) Με τον τρόπο που περιγράφεται στην περίπτ. α ́, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

δ) Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται ανά τμήμα για τα ως άνω χρονικά διαστήματα αντίστοιχα.

Η κατά τις προηγούμενες παραγράφους επιλογή ή κλήρωση, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση, πραγματοποιείται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας ή το νόμιμο αναπληρωτή του παρουσία του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό.