Πώς θα γίνει η εξεταστική σε ΕΚΠΑ και ΑΠΘ

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔29/05/2020 - 20:35 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η εξεταστική του εαρινού εξαμήνου έκαναν γνωστό το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).

Η διαδικασία της εξεταστικής στο ΕΚΠΑ

Αναφορικά με το ΕΚΠΑ, η Σύγκλητος του Ιδρύματος συνεδρίασε χθες και αποφάσισε ότι, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου, τα τμήματα και οι διδάσκοντες μπορούν να κάνουν προφορικές, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εξετάσεις, τηρώντας τα υγειονομικά προληπτικά μέτρα.

Η απόφαση του Συγκλήτου του ΕΚΠΑ ορίζει τους τρόπου διασφάλισης των εξετάσεων εξ αποστάσεων. Μια διαδικασία νέα σε σχέση με την γραπτή εξέταση των φοιτητών ή τις προφορικές εξετάσεις

Η απόφαση, υπογεγραμμένη από τον πρύτανη του ιδρύματος κ. Θάνο Δημόπουλο, αναφέρει:

1. Οι εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 θα πραγματοποιηθούν με όλους τους προβλεπόμενους στην ως άνω Υ.Α. τρόπους αξιολόγησης των φοιτητών ή με συνδυασμό αυτών, ήτοι με: α) γραπτή εργασία ή/και ασκήσεις, β) εργαστηριακές ασκήσεις, γ) γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών, δ) προφορική εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών, ε) γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους.

2. Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζονται οι σημαντικές ιδιαιτερότητες και διαφορές τις οποίες παρουσιάζουν τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων, τόσο λόγω του μεγέθους του Πανεπιστημίου όσο και λόγω της ευρύτητας των γνωστικών αντικειμένων που αυτό θεραπεύει. Οι διδάσκοντες επιλέγουν τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων τους και με βάση τις επιλογές αυτές η κάθε ακαδημαϊκή μονάδα, με τα συλλογικά και μονοπρόσωπα όργανα που διαθέτει, λαμβάνει όλες τις απαραίτητες αποφάσεις για την οργάνωση της εξεταστικής διαδικασίας του τρέχοντος εξαμήνου.

3. Στις γραπτές εξετάσεις με φυσική παρουσία όλοι οι παρόντες θα απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 1,5 μέτρο, ο κλιματισμός επιτρέπεται μόνον στην περίπτωση κατά την οποία η κλιματιστική μονάδα είναι ανοικτού τύπου, η διάρκεια της εξέτασης δεν υπερβαίνει τα 90 λεπτά της ώρας και μεταξύ δύο διαδοχικών εξετάσεων στην ίδια αίθουσα μεσολαβεί χρονικό διάστημα τουλάχιστον 60 λεπτών για την απολύμανση και τον εξαερισμό της. Aντίστοιχοι υγειονομικοί κανόνες ισχύουν και για τις προφορικές εξετάσεις με φυσική παρουσία. Η ορθή εφαρμογή και τήρηση των προτεινόμενων μέτρων και κανόνων ασφαλείας για τις εξετάσεις με φυσική παρουσία φοιτητών και διδακτικού προσωπικού (γραπτές ή προφορικές) εποπτεύεται από τον Πρόεδρο του Τμήματος καθώς και τους διδάσκοντες, στους οποίους έχει ανατεθεί ανά περίπτωση το διδακτικό έργο του κάθε μαθήματος, σύμφωνα με το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει από τους διδάσκοντες για τους φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς και για τους φοιτητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματός τους θα εξετάζονται με εναλλακτικούς τρόπους, όπως εξ αποστάσεως γραπτή ή προφορική εξέταση.

4. Ειδικότερα, στις περιπτώσεις που επιλέγεται η εξ αποστάσεως εξέταση, γραπτή ή προφορική, ισχύει η «Πολιτική Προστασίας Δεδομένων για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις», όπως αυτή εγκρίθηκε από τη Σύγκλητο. Κάθε διδάσκων διερευνά, αρκετές ημέρες πριν τη διεξαγωγή της εξέτασης, τη δυνατότητα των εξεταζομένων να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εξέταση.

Στις περιπτώσεις κωλύματος ο διδάσκων οργανώνει εξέταση (γραπτή ή προφορική) με φυσική παρουσία. Κατά τις προφορικές εξετάσεις ο διδάσκων εξασφαλίζει ότι δεν θα παρευρίσκεται μόνος του με τον εξεταζόμενο φοιτητή.

Η ταυτοπροσωπία και η επιτήρηση των φοιτητών που συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως γραπτές εξετάσεις, πραγματοποιείται με οπτική επαφή από επιτηρητές διαχωρίζοντας τους φοιτητές σε μικρές ομάδες. Απαγορεύεται η καταγραφή από οποιονδήποτε μέρους ή όλης της εξέτασης με ηλεκτρονικά μέσα. Οι φοιτητές οφείλουν να είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και να βρίσκονται σε αδιάλειπτη οπτική επαφή με τον διδάσκοντα και τον επιτηρητή. Τα μέτρα αυτά εξασφαλίζουν σε υψηλό βαθμό τόσο το αδιάβλητο και την αξιοπιστία των εξετάσεων, όσο και την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ίση μεταχείριση.

5. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή των φοιτητών σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, όπου αυτές προβλέπονται από τον Κανονισμό λειτουργίας του Προγράμματος, δύνανται να πραγματοποιούνται κατά παρέκκλιση και χωρίς να δεσμεύονται από τον τρόπο που ορίζει ο Κανονισμός του ΠΜΣ, με όλους τους προβλεπόμενους στην ως άνω Υ.Α. τρόπους αξιολόγησης των φοιτητών ή με συνδυασμό αυτών, ήτοι με: α) γραπτή εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών, β) προφορική εξέταση με φυσική παρουσία των φοιτητών, γ) γραπτή ή προφορική εξέταση με εξ αποστάσεως μεθόδους.

6. Τέλος, η Σύγκλητος επισημαίνει το γεγονός ότι τα μέτρα προστασίας που εφαρμόζει το Πανεπιστήμιο, καθώς και η απόκτηση των τεχνολογικών μέσων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και εργασία, συνεπάγονται επιπρόσθετο κόστος με το οποίο επιβαρύνεται το Ίδρυμα εις βάρος άλλων σημαντικών αναγκών του. Ζητά, συνεπώς, από την Πολιτεία να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση των έκτακτων αυτών δαπανών

Ως προς την πολιτική, τον τρόπο και τα μέσα για την εξ αποστάσεως διεξαγωγή των εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 αναφέρονται τα έξης:

1. Τρόπος και μέσα της εξ αποστάσεως αξιολόγησης των φοιτητών. α) Προφορική εξ αποστάσεως εξέταση: Χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης για την προφορική εξ αποστάσεως εξέταση. Η ταυτοποίηση του φοιτητή γίνεται με οπτική επαφή και επίδειξη της ταυτότητάς του. Χρησιμοποιούνται τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης στα οποία ο φοιτητής εισέρχεται με τον λογαριασμό του στο Πανεπιστήμιο. β) Γραπτή Εξ αποστάσεως εξέταση: Χρήση πλατφόρμας eclass (εργαλείο Εργασίες) για τη διανομή των θεμάτων στους φοιτητές. Ο καθηγητής μπορεί να θέσει διαφορετικά θέματα σε ομάδες φοιτητών και να ορίσει τον απολύτως απαραίτητο χρόνο για τη συμπλήρωσή τους (προτείνεται να μην είναι όλα τα θέματα διαθέσιμα ταυτόχρονα αλλά σειριακά αφού συμπληρώνεται συγκεκριμένος χρόνος). Η απάντηση του φοιτητή μπορεί να γράφεται σε κόλλα αναφοράς ή χαρτί Α4, την οποία στη συνέχεια την ψηφιοποιεί με οποιονδήποτε διαθέσιμο τρόπο και ανεβάζει το αντίστοιχο αρχείο στο eclass μέσα σε προκαθορισμένο σύντομο χρονικό διάστημα. Η πρόσβαση των φοιτητών στο eclass γίνεται με τους λογαριασμούς τους στο Πανεπιστήμιο. Η ταυτοποίηση του φοιτητή στην αρχή γίνεται με επίδειξη της ταυτότητάς του και η επιτήρηση καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης πραγματοποιείται με οπτική επαφή μέσω των εργαλείων τηλεδιάσκεψης και στα οποία ο φοιτητής εισέρχεται με το λογαριασμό του στο Πανεπιστήμιο. Όπου είναι δυνατόν, χρησιμοποιούνται τα εργαλεία του eclass για δημιουργία ασκήσεων πολλαπλών απαντήσεων και τράπεζας θεμάτων, ώστε οι ασκήσεις να παρουσιάζονται τυχαία στους φοιτητές. Οι απαντήσεις δίνονται ηλεκτρονικά, έχουν περιορισμό χρόνου και αποθηκεύονται στο eclass.

2. Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων. Μετά από σχετική εισήγηση του Υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων του Ιδρύματος σε συνδυασμό με την εισήγηση του Υπευθύνου του Κέντρου Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου, η Σύγκλητος αποφάσισε να μην χρησιμοποιηθεί μέθοδος η οποία απαιτεί καταγραφή, τήρηση και επεξεργασία της εικόνας των φοιτητών κατά την εξέταση, καθώς θεωρήθηκε ότι εγείρει περισσότερα θέματα προσωπικών δεδομένων παρά συνεισφέρει στο αδιάβλητο και την αξιοπιστία των εξετάσεων. Θα καταγραφούν μόνο τα ελάχιστα προσωπικά δεδομένα τα οποία είναι απαραίτητα για τη διασύνδεσή στο δίκτυο, όπως το όνομα χρήστη, η IP διεύθυνση του υπολογιστή, η ημερομηνία και η ώρα της σύνδεσης. Το ηλεκτρονικό αρχείο που εμπεριέχει το ηλεκτρονικό γραπτό του φοιτητή θα αποθηκευτεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί φυσικών εγγράφων στις ασφαλείς υποδομές του ΕΚΠΑ. Το Πανεπιστήμιο σε καμία περίπτωση δεν επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα με αυτοματοποιημένο τρόπο και δεν προβαίνει στη δημιουργία προφίλ. Η συμμετοχή των φοιτητών στην εξ αποστάσεως αξιολόγηση δεν αναιρεί το δικαίωμα πρόσβασης στο ηλεκτρονικό γραπτό τους, όπως αυτό ισχύει στη διεξαγωγή εξετάσεων με φυσική παρουσία. Το δικαίωμα της διαγραφής των προσωπικών δεδομένων ασκείται εφόσον δεν περιορίζεται από τις ισχύουσες νομικές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις του Πανεπιστημίου. Κάθε διδάσκων, αρκετές ημέρες πριν τη διεξαγωγή της εξ αποστάσεως εξέτασης, ενημερώνει τους φοιτητές για τον τεχνολογικό εξοπλισμό τον οποίο οφείλουν να διαθέτουν και τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης που θα χρησιμοποιηθούν και διερευνά τη δυνατότητα των εξεταζομένων να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στις περιπτώσεις στις οποίες δηλώνεται αδυναμία συμμετοχής, ο διδάσκων οργανώνει εξέταση (γραπτή ή προφορική) με φυσική παρουσία.

Το Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύων αναρτά λεπτομερείς οδηγίες χρήσης των υποστηριζόμενων από το Πανεπιστήμιο εργαλείων τηλεδιάσκεψης για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις και εξασφαλίζει τη δυνατότητα δοκιμής τους από τους φοιτητές.

3. Αξιοπιστία και αδιάβλητο των εξετάσεων. Η ταυτοπροσωπία και η επιτήρηση των φοιτητών που συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως γραπτές εξετάσεις, πραγματοποιείται με οπτική επαφή από ικανό αριθμό επιτηρητών, ο καθένας εκ των οποίων επιτηρεί μια μικρή ομάδα φοιτητών. Αρχικά, κάθε επιτηρητής ταυτοποιεί τους φοιτητές της ομάδας του με επίδειξη της ταυτότητάς τους και κάνει μικρή δοκιμή εξοικείωσης των εξεταζομένων με τη διαδικασία με μικρό κείμενο που υπαγορεύει εκείνη τη στιγμή και το οποίο οι εξεταζόμενοι γράφουν σε χαρτί και στη συνέχεια αναρτούν στην πλατφόρμα. Στη συνέχεια τους επιβλέπει αδιάλειπτα καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποιος εξεταζόμενος αποσυνδεθεί από το διαδίκτυο ή χαθεί η οπτική επαφή μαζί του, τότε ανάλογα με την κρίση του εξεταστή, μπορεί να διακοπεί η εξέτασή του και οφείλει σε προκαθορισμένο χρόνο και χώρο να προσέλθει και να εξεταστεί με φυσική παρουσία. Απαγορεύεται η παράλληλη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της επίλυσης των θεμάτων, καθώς και η ύπαρξη δεύτερου υπολογιστή στον χώρο που παρευρίσκεται ο εξεταζόμενος. Επιτρέπεται η χρήση κινητού τηλεφώνου για σύντομο χρονικό διάστημα κατά την παράδοση των γραπτών, εφόσον επιλεγεί από τον εξεταζόμενο ως μέσον δημιουργίας ψηφιακού αρχείου του γραπτού του. Ο βαθμός αξιοπιστίας των εξετάσεων αυξάνει με τη διάθεση στους εξεταζόμενους του απολύτως απαραίτητου χρόνου για να απαντήσουν τα θέματα, με τη δημιουργία ψηφιακού αρχείου και ανάρτησή του στο eclass σε σύντομο προκαθορισμένο χρονικό διάστημα και τη διάθεση των θεμάτων τμηματικά. Κατά τις προφορικές εξετάσεις ο διδάσκων εξασφαλίζει ότι δεν θα παρευρίσκεται μόνος του με τον εξεταζόμενο φοιτητή. Απαγορεύεται η καταγραφή ή δημοσίευση ή ανάρτηση σε ιστοσελίδες ή κοινοποίηση σε τρίτους, ή μετάδοση ή διανομή με οποιοδήποτε τρόπο από οποιονδήποτε του συνόλου ή μέρους της εξεταστικής διαδικασίας με ηλεκτρονικά μέσα, γεγονός ο οποίο αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.

4. Υπεύθυνος της εφαρμογής των αποφάσεων της Συγκλήτου σχετικά με τις μεθόδους εξ αποστάσεως αξιολόγησης. Λόγω του μεγέθους και της μεγάλης γεωγραφικής διασποράς του Πανεπιστημίου, υπεύθυνος για την παρακολούθηση και την εφαρμογή της απόφασης της Συγκλήτου σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της εξ αποστάσεως εξέτασης, ορίζεται ο Κοσμήτορας κάθε Σχολής. Προκειμένου οι Κοσμήτορες να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο έργο τους αυτό, οι Πρόεδροι των Τμημάτων και στις Μονοτμηματικές Σχολές οι Διευθυντές των Τομέων θα πρέπει να τους ενημερώσουν για τους επιλεγέντες τρόπους διεξαγωγής των εξετάσεων στα μαθήματα του κάθε Τμήματος. Οι Επόπτες κτηρίων είναι υπεύθυνοι για την εξασφάλιση των ειδικών συνθηκών προστασίας της υγείας των φοιτητών και του προσωπικού στο σύνολο των κτηρίων τα οποία εποπτεύουν.

Η διαδικασία της εξεταστικής στο ΑΠΘ

Με γραπτές και προφορικές εξετάσεις, αλλά και μέσω εργασιών θα αξιολογηθούν εξ αποστάσεως, με την ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου, οι φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Η Σύγκλητος του Ιδρύματος -σε εφαρμογή της ΚΥΑ των υπουργείων Υγείας και Παιδείας σχετικά με τη λειτουργία των ΑΕΙ και τα αναγκαία μέτρα για την πρόληψη της διασποράς του κορονοϊού- καθόρισε λεπτομερώς ισχυρές ασφαλιστικές δικλίδες για το αδιάβλητο και για την αξιοπιστία της διενέργειας της εξ αποστάσεως εξέτασης, καθώς και τα τεχνικά και οργανωτικά μέσα για τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των φοιτητών.

«Η υγεία και η ασφάλεια των μελών της πανεπιστημιακής μας κοινότητας είναι αδιαπραγμάτευτες και -με βάση και την εμπειρία της επιτυχημένης υλοποίησης της εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατά τους τελευταίους μήνες- δεν στέκονται εμπόδιο στην ομαλή ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου, με την αξιολόγηση των φοιτητών. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως με κατάλληλες μεθόδους και πρακτικές, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους φοιτητές και όλες τις φοιτήτριες να λάβουν μέρος σ' αυτές με συνθήκες ισονομίας, αξιοπιστίας και αδιαβλητότητας, χωρίς κινδύνους για την υγεία τη δική τους, του οικείου περιβάλλοντός τους, αλλά και του προσωπικού του πανεπιστημίου», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Νίκος Παπαϊώαννου, υπογραμμίζοντας πως «προχωρούμε σε μια πρακτική έκτακτης ανάγκης, που σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται να υποκαταστήσει στο μέλλον τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με φυσική παρουσία».

Ο πρύτανης του ΑΠΘ απάντησε σε μία σειρά από ερωτήματα που προκύπτουν από τις σύνθετες παραμέτρους του ζητήματος, εξηγώντας, για παράδειγμα, πως από την εξ αποστάσεως αξιολόγηση εξαιρούνται οι φοιτητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και ανυπέρβλητα τεχνικά προβλήματα. Αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την εν λόγω επιλογή τους καταθέτοντας στη γραμματεία του τμήματός τους, πριν από την έναρξη της εξεταστικής περιόδου, υπεύθυνη δήλωση.

Επίσης, σε περίπτωση που διαπιστωθεί, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξ αποστάσεως αξιολόγησης, τεκμηριωμένη αδυναμία από τους συμμετέχοντες ή αστοχία των τεχνικών μέσων, δίνεται η δυνατότητα διενέργειας της εξέτασης με τον ίδιο ή άλλον τρόπο, μετά το πέρας της εξεταστικής περιόδου του Τμήματος.

«Οι τρόποι της εξέτασης»

Οι τρόποι και τα μέσα της εξ αποστάσεως αξιολόγησης των φοιτητών για τα μαθήματα των προγραμμάτων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου καθορίστηκαν από τη Σύγκλητο του ΑΠΘ -με την επισήμανση ότι «προτείνεται η υιοθέτηση συνδυαστικών λύσεων για την πληρέστερη αξιολόγηση του φοιτητή και την οριστικοποίηση του βαθμού»- ως εξής:

1) Γραπτή εξέταση: Μπορεί να εφαρμοστεί σε ακροατήρια ανεξαρτήτως μεγέθους με διαγωνίσματα που περιλαμβάνουν θέματα ανοικτού τύπου (δηλαδή ανάπτυξης) ή κλειστού τύπου (δηλαδή πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, σωστού/λάθους, κ.λπ.). Στην περίπτωση που τα θέματα είναι κρίσεως και δεν απαιτούν κλειστά βιβλία αποτελεί εξ αποστάσεως εκδοχή της παραδοσιακής «τελικής εξέτασης με ανοικτά βιβλία» σε περιορισμένο χρόνο, όπου οι φοιτητές μπορούν να ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν πηγές.

2) Προφορική εξέταση: Αποτελεί τεχνική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μικρά και μεγάλα -αν χωριστούν σε τμήματα- ακροατήρια, αλλά και για την εξέταση φοιτητών με μαθησιακά προβλήματα, προβλήματα όρασης. Μπορεί να εφαρμοστεί με χρήση λογισμικού τηλεδιάσκεψης είτε για ατομική ή για ομαδική εξέταση.

3) Κατάθεση εργασίας: Αφορά την ανακοίνωση, παράδοση και αξιολόγηση εργασιών. Αξιοποιείται κυρίως για την αξιολόγηση δεξιοτήτων, παραδοτέων και ασκήσεων που σχετίζονται με το εκάστοτε μάθημα, ενθαρρύνοντας τη χρήση βιβλιογραφίας. Μπορεί να εκπονηθεί σε εκτεταμένο χρόνο (ημέρες/μήνες), ομαδικά ή ατομικά, ενδιάμεσα ή/και στο τέλος του εξαμήνου. Συνιστάται σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές, όπως προφορική εξέταση.

«Η προετοιμασία στο ΑΠΘ και η ενημέρωση των φοιτητών»

Οι φοιτητές του ΑΠΘ θα ενημερωθούν από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΚΗΔ) του Ιδρύματος με ηλεκτρονικό μήνυμα για τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως αξιολόγηση και θα τους ζητηθεί αντίστοιχη δήλωση ότι έλαβαν γνώση. Στην ίδια δήλωση θα γίνει καταγραφή, της πρόθεσής τους να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως αξιολόγηση των μαθημάτων που έχουν δηλώσει κατά την δήλωση μαθημάτων, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αρχή του εξαμήνου, με στόχο τον αποτελεσματικό χρονοπρογραμματισμό τους.

Η προετοιμασία των εξετάσεων από την πλευρά του Ιδρύματος περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έλεγχο και αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών του ΚΗΔ σε σχέση με τις απαιτήσεις των εξετάσεων, προσομοίωση σεναρίων εξ αποστάσεως αξιολόγησης για την εξοικείωση των φοιτητών και των καθηγητών με τα αντίστοιχα ψηφιακά συστήματα και τους τρόπους αξιολόγησης και την εκτίμηση της αντοχής των συστημάτων.

Η εξεταστική περίοδος θα ολοκληρωθεί την 31η Ιουλίου 2020. Δίνεται δυνατότητα να διεξαχθούν εξετάσεις και τα Σαββατοκύριακα σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο για τη διασπορά της κατανομής των πόρων της υπολογιστικής υποδομής του ΑΠΘ και την αποφυγή περιόδων αιχμής.

«Πώς διασφαλίζεται το αδιάβλητο της εξέτασης»

Για να την πρόληψη φαινομένων λογοκλοπής/αντιγραφής σε γραπτή εξέταση προβλέπεται:

-να τεθούν θέματα ανοικτών βιβλίων, η απάντηση των οποίων δεν βρίσκεται αυτούσια σε βιβλίο ή σε διαδικτυακή πηγή

-να δίνονται ισοδύναμης δυσκολίας διαγωνίσματα με διαφορετικά θέματα

-να ανακατεύονται οι ερωτήσεις

-να δημιουργηθεί τράπεζα ερωτήσεων και διαγωνίσματα όπου οι ερωτήσεις επιλέγονται με τυχαίο τρόπο από την τράπεζα ερωτήσεων

-να γίνει χρήση του Turnitin για έλεγχο λογοκλοπής σε αρχεία κειμένου

-να δοθεί στους φοιτητές κατάλογος θεμάτων, από τον οποίο θα επιλέξουν, αμέσως πριν από την εξέταση, το θέμα που θα αναπτύξουν

-να αποφευχθεί η χρήση ερωτήσεων κλειστού τύπου

-να τηρηθεί αρχείο απαντήσεων

-να υπάρχει καθορισμένος χρόνος, ο οποίος δεν υπερβαίνει τις 2 ώρες

-να γίνεται ταυτοποίηση των εξεταζομένων και χρήση ιδρυματικού λογαριασμού για αποστολή/κατάθεση του γραπτού

-να υπάρχει επιτήρηση των ακροατηρίων μέσω τηλεδιάσκεψης ταυτόχρονα με την γραπτή εξ αποστάσεως εξέταση.

Στην προφορική εξέταση οι προβλέψεις για τη διασφάλιση της ποιότητας είναι:

-Καθορισμένος χρόνος

-Ταυτοποίηση των εξεταζομένων και χρήση ιδρυματικού λογαριασμού για τη συμμετοχή στην πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης

-Επίδειξη της αστυνομικής ή φοιτητικής ταυτότητας του εξεταζόμενου πριν από την έναρξη της εξέτασης

-Αποκλεισμός του φοιτητή από την εξέταση στο μάθημα σε περίπτωση μη εισόδου ή σε μη προκαθορισμένη ώρα

-Συμμετοχή τουλάχιστον (α) δύο (2) εξεταστών ή/και επιτηρητών και ενός φοιτητή ή (β) δύο φοιτητών και του εξεταστή.

Στην κατάθεση εργασίας προβλέπεται:

-να διαφοροποιούνται τα θέματα των εργασιών προς ανάθεση.

-η χρήση του Turnitin για έλεγχο λογοκλοπής σε αρχεία κειμένου, το οποίο διατίθεται ενσωματωμένα στο elearning

-να υπάρχει κατάλογος θεμάτων εργασιών από τον οποίο θα επιλέξουν οι φοιτητές το θέμα που θα αναπτύξουν.

«Πώς προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα»

Βάσει του άρθρου 35 του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων GDPR το ΑΠΘ προέβη στην εκτίμηση αντίκτυπου σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που θα επεξεργαστούν κατά τη διεξαγωγή των εξ αποστάσεως μεθόδων αξιολόγησης.

Τα ελάχιστα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων που είναι απαραίτητα για την εξ αποστάσεως αξιολόγηση, είναι ο ιδρυματικός λογαριασμός, η IP διεύθυνση του υπολογιστή, η ημερομηνία και η ώρα της σύνδεσης. Η διεξαγωγή της εξ αποστάσεως αξιολόγησης των φοιτητών δε θα καταγραφεί. Το ηλεκτρονικό αρχείο που εμπεριέχει το ηλεκτρονικό γραπτό του φοιτητή θα αποθηκευτεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί φυσικών εγγράφων στις ασφαλείς υποδομές τους ΑΠΘ. Το ΑΠΘ σε καμία περίπτωση δεν επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων με αυτοματοποιημένο τρόπο και δεν προβαίνει στη δημιουργία προφίλ.

Η συμμετοχή των φοιτητών στην εξ αποστάσεως αξιολόγηση δεν αναιρεί το δικαίωμα πρόσβασης στο ηλεκτρονικό γραπτό τους, όπως αυτό υπήρχε κατόπιν διεξαγωγής δια ζώσης εξετάσεων. Το δικαίωμα της διαγραφής των προσωπικών δεδομένων ασκείται εφόσον δεν περιορίζεται από τις ισχύουσες νομικές δεσμεύσεις και υποχρεώσεις του ΑΠΘ.

Επίσης, απαγορεύεται η με οποιοδήποτε τρόπο καταγραφή της εξεταστικής διαδικασίας καθώς και η καταγραφή ή δημοσίευση ή ανάρτηση σε ιστοσελίδες ή κοινοποίηση σε τρίτους, ή μετάδοση ή διανομή με οποιοδήποτε τρόπο του συνόλου ή μέρους της εξ αποστάσεως εξέτασης.

  • ideascentral

    europalso

Enter your email address: