IPADEIA.GR

Με αφορμή τη χθεσινή ομιλία του Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλου στη Βουλή σχετικά με το πολυνομοσχέδιο «», σημειώνουμε ότι η Π.Ε.ΚΑ.Π. έχει καταθέσει τις προτάσεις της για το Τεχνολογικό Λύκειο () και για το Γενικό Λύκειο (). Τα κυριότερα σημεία των προτάσεων είναι:

Γενικό Λύκειο

• Αναγνώριση της Πληροφορικής ως μάθημα Γενικής Παιδείας και εισαγωγή αντίστοιχου μαθήματος στην Α τάξη του Γενικού Λυκείου.

• Εισαγωγή της Επιστήμης Υπολογιστών/Αλγοριθμικής ως μαθήματος κατεύθυνσης στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση στην Β Λυκείου.

• Αναβάθμιση του μαθήματος της Γ Λυκείου, «Αλγοριθμική & Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στην τεχνολογική και θετική κατεύθυνση.

• Αναβάθμιση των επιλεγομένων μαθημάτων Πληροφορικής, ώστε να προσμετρώνται στο μέσο όρο και να αποκτήσουν αντίστοιχη βαρύτητα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Λυκείου, με παράλληλη ανανέωση και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους και δυνατότητα διδασκαλίας σε όλους τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου (κατ΄ επιλογή τους).

Τεχνολογικό Λύκειο

• Ύπαρξη αυτόνομου τομέα Πληροφορικής με την αντίστοιχη ειδικότητα στη Β και Γ τάξη καθώς και στο 4ο έτος εξειδίκευσης.

• Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στην ειδικότητα πρέπει να δίνουν τα απαραίτητα εφόδια στους απόφοιτους ώστε να είναι σε θέση να εργαστούν με το πτυχίο του Λυκείου, αλλά ταυτόχρονα να έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

• Τα μαθήματα που σχετίζονται με την Επιστήμη της Πληροφορικής, σε οποιαδήποτε ειδικότητα του Τεχνολογικού Λυκείου και αν ανήκουν, θα πρέπει να ανατίθενται και να διδάσκονται από καθηγητές Πληροφορικής.

• Στην Α τάξη να υπάρχει μάθημα επιλογής/προσανατολισμού με τίτλο «Εισαγωγή στην επιστήμη των Υπολογιστών» ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν, να γνωρίσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης των Υπολογιστών και τις δυνατότητες που προσφέρει η ειδικότητα της Πληροφορικής στους αποφοίτους της.

• Στις τάξεις Β και Γ, είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού υλικού και να διαμορφωθεί μια διαδικασία περιοδικής επικαιροποίησης των περιεχομένων τους, ώστε να είναι πάντα συμβατά με τις νέες εξελίξεις στο χώρο.

• Στο 4ο έτος οι μαθητές να διδάσκονται γνωστικά αντικείμενα άμεσα εφαρμόσιμα στην πράξη, για τα οποία υπάρχει ζήτηση στην αγορά εργασίας. Είναι σημαντικό για το έτος αυτό να προβλεφθεί πρακτική άσκηση των μαθητών σε σχετικούς οργανισμούς και εταιρείες.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαράυπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις και να κινηθεί προς την ουσιαστική αναβάθμιση της Πληροφορικής Παιδείας σε όλες της βαθμίδες Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών.

Η Π.Ε.ΚΑ.Π. συνεχίζει τον αγώνα και με σύμμαχο τους Γονείς και τους Μαθητές, λέμε:

ΟΧΙ στον Ψηφιακό αναλφαβητισμό της νέας γενιάς

ΝΑΙ στην επένδυση της Πληροφορικής στο σχολείο του μέλλοντος

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.