Η χρονιά είναι σημαδιακή για το και γενικότερα την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν έκλεισαν όμως όλα τα μέτωπο το 2019. Τη νέα χρονιά καλείται το υπουργείο Παιδείας να οριστικοποιήσει το χάρτη των νέων τμημάτων.

Tης Μαρίνας Ριζογιάννη, pelop.gr

Ξεκινώντας από το τμήμα που απασχόλησε το πανελλήνιο, αυτό της , η Κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει ότι έχει κλείσει οριστικά με την κατάργησή του, όμως η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου και άλλοι τοπικοί φορείς εκτιμούν ότι θα ανοίξει και πάλι.

Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ
Πέραν αυτού όμως παραμένουν σε εκκρεμότητα και τα άλλα δύο τμήματα η λειτουργία των οποίων με υπουργική απόφαση ανεστάλη για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.
Πρόκειται για τα τμήματα Γεωπονικής Γεωργικής Βιοτεχνολογίας στο Αγρίνιο και Επιστημών Φυσικής Αγωγής – Αθλητισμού στον Πύργο.
Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως βρήκε σύμφωνη και την πρυτανική αρχή.

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Η απόφαση αυτή της Υπουργού συνάντησε αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς, κυρίως του Πύργου. Ο δήμαρχος Τάκης Αντωνακόπουλος καλούσε φορείς και πολίτες της περιοχής σε σύσταση μετώπου χαρακτηρίζοντας την απόφαση αυτή «πλήγμα για την περιοχή».

ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Επιπροσθέτως στα παραπάνω, παραμένει ανοικτό το θέμα της μεταφοράς του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος από το Αγρίνιο, όπου εδρεύει σήμερα, στην Πάτρα από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

«Πρόκειται για υλοποίηση της απόφασης του Τμήματος και απόφασης της Συγκλήτου. Δεν είναι δυνατόν ένα πολυτεχνικό τμήμα να λειτουργεί μακριά από τη Σχολή του. Αυτό υπαγορεύει η ακαδημαϊκή λογική κι αυτό κάνουμε. Από κει και πέρα τις τελικές αποφάσεις τις λαμβάνει το Υπουργείο» επισημαίνει η κ. Κυριαζοπούλου.

Βέβαια η πρόταση αυτή, όπως αναμένονταν προκάλεσε τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας του Αγρινίου. Το θέμα συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αγρινίου παρουσία της Πρυτάνεως και του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος. Το θετικό κλίμα που επικράτησε έδειξε ότι για πρώτη φορά μπορεί να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ όλων των εμπλεκομένων ώστε να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τη λειτουργία των τμημάτων και πρωτίστως των φοιτητών τους.