Παρεμβάσεις ΔΕ: Η νέα εγκύκλιος εγγραφών και η καταδίκη των ΕΠΑΛ σε συρρίκνωση

Παρεμβάσεις ΔΕ: Το Υπουργείο Παιδείας με στις 26-5-2017, που αφορά τις εγγραφές μαθητών και τη δημιουργία τμημάτων για το σχολικό έτος 2017-2018, επιδιώκει το κλείδωμα των τμημάτων όλων των σχολείων, Γυμνασίων, ΓΕΛ και μέσα στο καλοκαίρι, με σκοπό να βάλει φραγμό στη δημιουργία νέων τμημάτων. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να βάλει φραγμό και στις ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό, που προκύπτουν με βάση τις ανάγκες που εμφανίζονται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται ρητά πως οι ΔΔΕ θα πρέπει ως τις 10/7/2017 να έχουν σαφή εικόνα για όλα τα τμήματα που θα λειτουργήσουν το 2017-2018. Η εγκύκλιος έρχεται να προστεθεί σε όλες τις προηγούμενες για συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων Ο.Π., τομέων, ειδικοτήτων, ξενόγλωσσων, για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κλπ.

Οι εγγραφές των μαθητών μόνο στα ΕΠΑΛ για το 2017-2018 και για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθούν με δήλωση προτίμησης με ηλεκτρονικό τρόπο για το ΕΠΑΛ της επιλογής τους και μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των πέντε ημερών από 19/6/2017 έως 23/6/2017. Σε κάθε περίπτωση όλη η διαδικασία εγγραφής γραφειοκρατικά θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Ιουνίου. Ενώ στα ΕΠΑΛ ως τώρα ακολουθούνταν η συνήθης διαδικασία εγγραφής και μετεγγραφής, όπως και στα ΓΕΛ, τώρα οι εγγραφές ακολουθούν τη διαδικασία της μη τυπικής εκπαίδευσης των ΙΕΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ, που γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Έτσι, ο νέος ολιστικός τρόπος αντιμετώπισης της ΕΕΚ αποδεικνύεται και στο συγκεκριμένο θέμα, αφού η εγγραφή των μαθητών δεν ακολουθεί την τυπική εκπαίδευση.

Μάλιστα στις 30 Ιουνίου θα «κλειδώσει» ο αριθμός μαθητών, αλλά μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να εγγραφούν και κατά συνέπεια και ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων, αλλά και πάλι μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να δημιουργηθούν. Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες, που δεν θα έχουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν με κανένα τρόπο εκτός από τα τμήματα όσων ειδικοτήτων της Γ’ τάξης θα εγκριθούν ως ολιγομελή, διαδικασία που θα λειτουργήσει κατ΄ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Δηλαδή, οι μαθητές που θα επιθυμούν να εγγραφούν κατ’ εξαίρεση και πέρα απ’ αυτές τις ασφυκτικές προθεσμίες ή που θα μετεγγραφούν από άλλες σχολικές μονάδες σε ΕΠΑΛ της επιλογής τους, θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τα αντίστοιχα τμήματα, τομείς και ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ, που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών και έχουν εγκριθεί. Η σπουδή του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει όσα έχει συνυπογράψει με ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΔΝΤ με το 4ο μνημόνιο και όσα προηγήθηκαν, το κάνει να ξεχνά πώς θα εγγραφούν οι μαθητές των ΣΔΕ στα ΕΠΑΛ, αφού, εξαιτίας της δικής του απαράδεκτης δημοσιονομικής πολιτικής, θα παραταθεί η λειτουργία τους ως τις 31/7, που προκαλεί μεγάλα προβλήματα τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, όσο και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Είναι φανερό ότι με αυτή τη νέα διαδικασία εγγραφής, που αρχίζει από φέτος, και σε αυτά τα νέα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, δεν είναι δυνατόν να ενημερωθούν και να αποφασίσουν με ηρεμία οι μαθητές για το σχολείο της επιλογής τους, πολύ περισσότερο δεν είναι δυνατόν να ενημερωθούν πολλές απ’ τις κατηγορίες των μαθητών που έχουν δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ όπως οι παλαιοί κάτοχοι πτυχίου Κατώτερων Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών, οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών, οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας κ.λ.π. Το Υπουργείο Παιδείας μάλιστα αναφέρει κατηγορηματικά πως “Ειδικά, οι απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2016-2017, οι οποίοι επιθυμούν να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας ΕΠΑΛ, δύνανται να εγγραφούν και από 1η έως 11η Σεπτεμβρίου 2017 στα υπάρχοντα τμήματα”. Άρα δε δίνεται η δυνατότητα να ανοίξει τομέας, αν ζητηθεί από μαθητές, και θα πρέπει να οδηγηθούν προς αναζήτηση σχολείου που να ‘παρέχει” τον τομέα που θέλουν .

Γίνεται περισσότερο από φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση έχουν στόχο την συρρίκνωση του δημοσίου πυλώνα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΕΠΑΛ, με την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων μέσω της τεχνητής δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων, που δεν θα εγκριθούν. Ο κύριος στόχος αυτών των μέτρων είναι η εφαρμογή συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), που θα λειτουργούν εκτός του Δημόσιου συστήματος Εκπαίδευσης (Μη τυπική εκπαίδευση) σύμφωνα με τη γενική κατεύθυνση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για «Μάθηση με βάση την εργασία», δηλαδή, μέσω της μαθητείας.

Οι ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις στα ΜΜΕ για τη στήριξη δήθεν των ΕΠΑΛ, οι περιοδείες στα πλαίσια της επικοινωνιακής τακτικής του Υπουργείου Παιδείας, του υφυπουργού Μπαξεβανάκη και της ομάδας της ΕΕΚ δεν μπορούν να κρύψουν πως τα εξοντωτικά αυτά μέτρα έρχονται σε συνέχεια όσων έχουν εφαρμοστεί ήδη μέχρι τώρα, όπως:

Αυτή είναι η γενική φιλοσοφία του νόμου Αρβανιτόπουλου του 2013, που στις κατευθύνσεις του δεσμεύτηκε η χώρα μέσω του 3ου μνημονίου τον Αύγουστο του 2015 και ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μαζί με την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ.

ip[
Exit mobile version