array(37) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1639723013:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "545548"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "3"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60212afa891da" } ["add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60210261bb8b7" } ["add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60211cd0e950e" } ["add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6020f9ae65c37" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(117) "{"id":"693c0ff8-e15f-4dbd-a3f7-9c38b1a8cff5","recipients":30374,"external_id":"8966b5b9-0e2a-a838-8c93-db3dcd0314d8"}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["recipients"]=> array(1) { [0]=> string(5) "30374" } ["_wp_old_date"]=> array(1) { [0]=> string(10) "2021-12-15" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } }

: Ένα νέο εργαλείο ιχνηλάτησης της πορείας των αποφοίτων σχεδιάζεται με στόχο τη σύνδεση των Ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας αλλά και την αξιολόγηση των παρεχόμενων σπουδών.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με ορίζοντα για την έναρξη υλοποίησής του το 2025, η ΕΘΑΕΕ στην ετήσια έκθεσή της για την Ποιότητα των αναφέρεται σε ένα νέο μηχανισμό που σχεδιάζεται τους τελευταίους μήνες και στόχο έχει τη συλλογή δεδομένων για την πορεία των αποφοίτων μετά το τέλος των σπουδών τους.

Πρόκειται για μια ευρωπαϊκή προτροπή προς όλα τα κράτη μέλη, με την Ελλάδα σε τέσσερα χρόνια από τώρα, όπως ενημερώνει η ΕΘΑΕΕ στην Έκθεση, να έχει υλοποιήσει το δικό της εθνικό σύστημα παρακολούθησης αποφοίτων υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της ΕΘΑΑΕ. Το σύστημα αυτό θα «αλληλεπιδρά» με τον Μηχανισμό Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας  του Υπουργείου Εργασίας.

Πως θα λειτουργεί ο μηχανισμός παρακολούθησης

Το νέο εργαλείο θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται στοιχεία με βάση δύο πυλώνες: αυτόν της προσφοράς και αυτόν της ζήτησης.

Ο πρώτος πυλώνας αφορά τα Πανεπιστήμια και ειδικότερα προβλέπει την αποστολή ανωνυμοποιημένων δεδομένων φοιτητών και από τα Γραφεία Διασύνδεσης των πανεπιστημίων.

Πρόκειται για στοιχεία (σ.σ. ακόμα επεξεργάζεται το σύνολο των δεδομένων που θα ζητηθούν) που αφορούν  κοινωνικο-οικονομικές πληροφορίες, πληροφορίες για εκπαίδευση και κατάρτιση, συνάφεια εκπαίδευσης με την απασχόληση καθώς και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας.

Ο πυλώνας της ζήτησης αφορά την αποστολή δεδομένων από τους εργοδότες που προβλέπουν μεταξύ άλλων στοιχεία για την διάγνωση αναγκών στην αγορά εργασίας αλλά και αποτύπωση της απασχόλησης και της ανεργίας ανά κλάδο και επάγγελμα.

Σημειώνεται ότι στα ελληνικά Ιδρύματα λειτουργεί αποσπασματικά, όπως καταγράφει και η Έκθεση της ΕΘΑΕΕ σύστημα ιχνηλάτησης των αποφοίτων.

Η ΕΘΑΕΕ συνδέει στην μελέτη της τα στοιχεία που θα προκύψουν από τον μηχανισμό παρακολούθησης με την συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ των Ιδρυμάτων, την παροχή πληροφόρησης σε φοιτητές και υποψήφιους φοιτητές αλλά και την στα Ιδρύματα.

Το προφίλ του Έλληνα φοιτητή

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Έκθεση, στην Ελλάδα οι περισσότεροι φοιτητές επιλέγουν τις επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (20,97%) ενώ στη δεύτερη θέση,  έρχονται οι επιστήμες της διοίκησης επιχειρήσεων και οι νομικές σπουδές (20,66%). Οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες (13,25%) αποτελούν την τρίτη επιλογή των Ελλήνων φοιτητών και ακολουθούν: οι κοινωνικές επιστήμες, η δημοσιογραφία και η πληροφόρηση (12,69%), οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και η στατιστική (9,52%), οι επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (7,86%), η εκπαίδευση (4,67%), οι γεωπονικές επιστήμες, η ιχθυοκαλλιέργεια και η κτηνιατρική (4,05%), οι επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (3,42%) και οι υπηρεσίες (2,79%).

Παρά τον υψηλό αριθμό φοιτητών, οι απόφοιτοι δυσκολεύονται να απορροφηθούν στην αγορά εργασίας με τη χώρα να έχει το 2020, το υψηλότερο ποσοστό (17,5%) -αν και μειωμένο από το 19,9% της προηγούμενης χρονιάς- στους πτυχιούχους ΑΕΙ ηλικίας 25-39, αρκετά πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (ΕΕ 27) 5,7%.