: Εξετάστηκαν οι μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Φέτος , οι υποψήφιοι των ΓΕΛ κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα θέμα που αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, το οποίο συγκριτικά με τα δυο προηγούμενα χρόνια φαίνεται ότι δυσκόλεψε περισσότερο τα παιδιά και κρίθηκε απαιτητικό.

Όπως εκτιμούν οι καθηγητές το συγκεκριμένο θέμα σίγουρα δεν θα δώσει τη δυνατότητα για αύξηση του ποσοστού των άριστων βαθμολογιών. Δυστυχώς σε αυτό το μάθημα ελάχιστοι μαθητές λαμβάνουν άριστες βαθμολογίες και οι περισσότεροι συνωστίζονται σε βαθμούς μεταξύ 13-16. Τα στατιστικά σχετικά με αυτό το μάθημα είναι απογοητευτικά. Για παράδειγμα πέρυσι (2024) στο μάθημα αυτό διαγωνίστηκαν 74.585 υποψήφιοι όλων των κατευθύνσεων με θέμα που αφορούσε στα ταξίδια.

Δείτε επίσης 

Από αυτούς τους υποψήφιους, βαθμούς μεταξύ 19-20 πήραν μόνο 94 άτομα ! δηλαδή ποσοστό 0.13%. Επίσης λίγοι ήταν και αυτοί που κατέκτησαν βαθμούς μεταξύ 18-19 και συγκεκριμένα συνολικά 1.114 άτομα (ποσοστό 1.49) . Το μεγαλύτερο ποσοστό (δηλαδή 15.52%) πήραν βαθμούς μεταξύ 14-15, σύμφωνα με το Έθνος.

Τα στατιστικά για το 2023 και 2022

Το 2023, στο μάθημα αυτό διαγωνίστηκαν 72.931 υποψήφιοι και από αυτούς μόνο 116 άτομα έπιασαν βαθμούς μεταξύ 19-20 και επίσης 1.204 άτομα, βαθμούς μεταξύ 18-19. Τότε οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν σε ένα θέμα που το έκριναν βατό και το οποίο αφορούσε στη βία κατά των γυναικών, αλλά τελικά περίπου το 14% έγραψε κάτω από τη βάση, και το 14.89% των υποψηφίων δηλαδή 10.860 άτομα κατάφεραν να πάρουν βαθμούς μεταξύ 14-15.

Οι υπόλοιποι βρέθηκαν σε χαμηλές και μεσαίες βαθμολογίες. Περίπου ίδια ήταν η κατάσταση και το 2022. Στο συγκεκριμένο μάθημα διαγωνίστηκαν τότε 71.631 υποψήφιοι. Από αυτούς μόνο 700 άτομα κατάφεραν να γράψουν μεταξύ 18-20, ποσοστό δηλαδή κοντά στο 1%. Ένα ποσοστό των υποψηφίων που έφτασε στο 17.13% πήρε βαθμούς κάτω της βάσης. Έτσι οι περισσότεροι υποψήφιοι δηλαδή το 28%, κινήθηκαν σε βαθμολογίες μεταξύ 13-15.

Δείτε επίσης 

Πανελλαδικές 2025 - Έκθεση: Τι λένε τα στατιστικά στοιχεία και οι εκτιμήσεις των καθηγητών
Οι εκτιμήσεις των φιλολόγων

Σύμφωνα με τους καθηγητές -φιλόλογους που εργάζονται σε φροντιστήρια (ΟΕΦΕ) συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου. Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).

Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:

– Το 1 ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.

-Το 2 ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο. Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.

-Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική τους στάση.