array(35) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1645962756:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "551173"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "3"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60212afa891da" } ["add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60210261bb8b7" } ["add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60211cd0e950e" } ["add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6020f9ae65c37" } ["_yoast_wpseo_metadesc"]=> array(1) { [0]=> string(440) "Πανελλήνιες 2022 - ΔΙΕΚ: Με προνόμια και νέες ειδικότητες, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να θέσει ως εναλλακτικό δρόμο σπουδών την μεταλυκειακή εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που επιχειρούνται αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη." } ["_wp_old_date"]=> array(1) { [0]=> string(10) "2022-02-24" } ["_yoast_wpseo_primary_category"]=> array(1) { [0]=> string(2) "60" } }

: Με προνόμια και νέες ειδικότητες, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να θέσει ως εναλλακτικό δρόμο σπουδών την μεταλυκειακή εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας, την ίδια ώρα που επιχειρούνται αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη.

Ελπίδα Οικονομίδη-

Με τα βλέμματα όλων να είναι στραμμένα τον τελευταίο καιρό στις επερχόμενες συγχωνεύσεις και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στο να ενισχύσει στη συνείδηση των υποψηφίων την επιλογή των Δημοσίων ΙΕΚ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr ακόμα και σε μικρό ποσοστό, θα υπάρξουν μεταβολές φέτος στον ακαδημαϊκό χάρτη, παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντάει η πολιτική ηγεσία, γεγονός που θα επηρεάσει το .

Αυτό πρακτικά σε συνδυασμό με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θα αφήσει ένα ποσοστό υποψηφίων εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ποσοστό που είναι πιθανό να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια ανάλογα με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του χάρτη των ΑΕΙ.

Η «στροφή» στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με , ξενόγλωσσα τμήματα στα Δημόσια ΙΕΚ και έγκυρη καταγραφή της απορρόφησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας έρχεται ως εναλλακτικό σχέδιο για την πολιτική ηγεσία που επιθυμεί να θέσει τα ΔΙΕΚ ως ισχυρή επιλογή για όσους δεν καταφέρνουν να καλύψουν το νέο ακαδημαϊκό όριο που τίθεται από την .

Προνόμια φοιτητών

Περίπου το 68% των σπουδαστών στα ΙΕΚ είναι έως 22 ετών. Ο αριθμός ενισχύθηκε πέρσι με την πρώτη εφαρμογή του παράλληλου μηχανογραφικού. Πολλοί υποψήφιοι είδαν να αποκλείονται από σειρά επιλογών στο μηχανογραφικό δελτίο του 2021, λόγω της ΕΒΕ, και η συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού αποτέλεσε για κάποιους μια «δεύτερη ευκαιρία».

Η εγγραφή τους σε αυτά αλλά και η προσέλκυση της νέας γενιάς σπουδαστών γίνεται από το Υπουργείο Παιδείας με σειρά προνομίων, που μέχρι πρότινος είχαν οι φοιτητές των ΑΕΙ.

Για πρώτη φορά φέτος θα δοθεί και στους σπουδαστές των ΙΕΚ, επίδομα που δίνεται άπαξ και με κριτήρια τον τόπο μόνιμης κατοικίας και φοίτησης, το εισόδημα και την περιουσιακή κατάσταση.

Η αμειβόμενη είναι ένα ακόμα πρόγραμμα που εντάσσεται στο πλαίσιο των ΔΙΕΚ με στόχο να δώσει κίνητρο σε όσους αναζητούν άμεση απορρόφηση από την αγορά εργασίας. Ο ασκούμενος λαμβάνει αποζημίωση ίση με το 80% του νόμιμου νομοθετημένου ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, που χρηματοδοτείται με χρήματα ΕΣΠΑ.

Εδώ και λίγους μήνες κατοχυρώθηκε και το μειωμένο εισιτήριο για όλη την επικράτεια, για τους σπουδαστές των ΙΕΚ.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας 1 στους 4 δήλωσε ειδικότητα ΙΕΚ σε άλλη πόλη από τον τόπο κατοικίας του.

Μέχρι πέρσι δικαίωμα μειωμένου εισιτηρίου είχαν μόνο οι σπουδαστές σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ενώ από φέτος σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας οι σπουδαστές των ΔΙΕΚ δικαιούνται έκπτωση στο εισιτήριο για τις μεταφορές τους με αστικές και υπεραστικές οδικές και σιδηροδρομικές συγκοινωνίες.

Τα επόμενα βήματα

Μέσα στους επόμενους μήνες, στόχος είναι και η αύξηση των ειδικοτήτων αλλά και των θέσεων εισακτέων στα Δημόσια ΙΕΚ για φέτος. Πέρσι για 8.000 θέσεις σε 52 ειδικότητες ΔΙΕΚ στο , δήλωσαν ενδιαφέρον σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας πάνω από 20.000 υποψήφιοι με τον αριθμό των σπουδαστών έως 22 ετών να διπλασιάζεται.

Παράλληλα γίνονται ενέργειες για την επικαιροποίηση προγραμμάτων σπουδών και ειδικοτήτων, ώστε να αυξηθούν οι επιλογές και να είναι πιο «ελκυστικές» στους εν δυνάμει σπουδαστές.