array(32) {
  ["_edit_lock"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(12) "1647505578:7"
  }
  ["_edit_last"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "7"
  }
  ["_thumbnail_id"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "551174"
  }
  ["onesignal_meta_box_present"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "1"
  }
  ["onesignal_send_notification"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_modify_title_and_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["onesignal_notification_custom_heading"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["onesignal_notification_custom_content"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    NULL
  }
  ["hefo_before"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["hefo_after"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "0"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-exclude"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(3) "off"
  }
  ["_yoast_wpseo_newssitemap-genre"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(6) "a:0:{}"
  }
  ["_yoast_wpseo_content_score"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "30"
  }
  ["_yoast_wpseo_focuskeywords"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "[]"
  }
  ["_yoast_wpseo_keywordsynonyms"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(4) "[""]"
  }
  ["_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(1) "4"
  }
  ["author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(0) ""
  }
  ["_author_name_apopsis"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_602e5ea1ff50d"
  }
  ["protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(2) "no"
  }
  ["_protinomeno_arthro"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(19) "field_6020eb6461762"
  }
  ["followipaidia"]=>
  array(1) {
    [0]=>
    string(681) "

Ακολουθείστε το iPaidia στο Google News

Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr

Η Παιδεία στο Viber ΕΔΩ !

" } ["_followipaidia"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_600159e389967" } ["timeless"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_timeless"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6049d47b0fb99" } ["add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada_next"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60212afa891da" } ["add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_roi"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60210261bb8b7" } ["add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_diada"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_60211cd0e950e" } ["add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_add_post_in_slide"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_6020f9ae65c37" } }

: Μετ’ εμποδίων και με καθυστερήσεις γίνονται οι ζυμώσεις για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη και το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει ακόμα σαφή απάντηση για το μέγεθος των αλλαγών στο φετινό .

Ελπίδα Οικονομίδη-

Μέχρι τις 31 Μαρτίου έχουν τους, οι οποίες θα περιλαμβάνουν πιθανές καταργήσεις, συγχωνεύσεις αλλά και αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών.

Άγνωστο παραμένει ακόμα πότε θα υλοποιηθούν οι αλλαγές, με το υπουργείο Παιδείας να μην επιβεβαιώνει ακόμα κανένα σενάριο. Η βούληση πάντως της πολιτικής ηγεσίας είναι να προχωρήσει σε αλλαγές από φέτος, ακόμα κι αν είναι σε περιορισμένο βαθμό.

Οι τελικές αποφάσεις πάντως αναμένονται κοντά στον Μάιο, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων των ΑΕΙ.

Η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη έχει εξαγγελθεί εδώ και πολύ καιρό από το Υπουργείο Παιδείας με τις πρώτες «πιέσεις» προς τα Πανεπιστήμια να έχουν γίνει ήδη από τη περσινή χρονιά, ιδίως μετά τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Περίπου 30 τμήματα λόγω της ΕΒΕ είχαν κάτω από 30 εισακτέους, ενώ στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Παιδείας μπαίνουν και οι περιπτώσεις, όπου συναντάται το ίδιο αντικείμενο σπουδών σε πληθώρα τμημάτων.

Τι θα γίνει με το ;

Κι ενώ τους προηγούμενους μήνες υπήρξαν συζητήσεις  μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και των Πανεπιστημίων, δεν προέκυψε κάποιο αποτέλεσμα. Η πολιτική ηγεσία επανέρχεται με επιστολή προς τους πρυτάνεις ζητώντας τους να καταθέσουν στοιχεία για το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών των τμημάτων τους που να συνδέονται με ακαδημαϊκά κριτήρια, με τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας αλλά και τις δράσεις εξωστρέφειάς τους.

Εφόσον κατατεθούν οι προτάσεις των πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να κρατάει κλειστά τα χαρτιά του για τον χρόνο εφαρμογής των τελικών αποφάσεών του.

Σε κάθε περίπτωση, οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων 2022 δεν γνωρίζουν ακόμα να θα υπάρξουν μεταβολές στο μηχανογραφικό δελτίο και ούτε το μέγεθος των μεταβολών αυτών.

Όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά. Όπως είχε γράψει το iPaidia.gr πρόσφατα, η πολιτική ηγεσία δεν είχε αποφασίσει αν οι αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος, ενώ πιθανή είναι και μία μικρή μεταβολή του μηχανογραφικού με περιορισμένο αριθμό συγχωνεύσεων και καταργήσεων φέτος και μετάθεση μεγαλύτερων αλλαγών από την επόμενη χρονιά.

Ποια τμήματα βρίσκονται στο μικροσκόπιο

Τα αποτελέσματα της κατά την πρώτη εφαρμογή της, ο αριθμός φοιτητών και διδασκόντων, ο κατακερματισμός των τμημάτων των ΑΕΙ σε πληθώρα πόλεων και τα ομοειδή τμήματα αποτελούν κάποια από τα κριτήρια που καταδεικνύουν προς τα πού κινείται η πολιτική ηγεσία για τις τελικές αποφάσεις της.

Τα 137 τμήματα που δημιουργήθηκαν από την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια το 2019 είναι τα πρώτα που βρίσκονται στο μικροσκόπιο, αν και δεν προβλέπεται για το σύνολό τους να υποστούν μετατροπές.

Τα τμήματα που είναι μοναδικά δεν πρόκειται να καταργηθούν ενώ αντίθετα τμήματα με αντικείμενο σπουδών που συναντάται σε πολλά τμήματα ανά τη χώρα θα τεθούν υπό αξιολόγηση. Για παράδειγμα, τουλάχιστον 10 τμήματα Γεωπονίας λειτουργούν στα ελληνικά ΑΕΙ, πάνω από 10 τμήματα Μαθηματικών και οικονομικά τμήματα με το ίδιο αντικείμενο.

Σύμφωνα με το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας, η συγχώνευση ή κατάργηση των παραπάνω τμημάτων, θα ενισχύσει αντίστοιχα τμήματα σε Πανεπιστήμια με υψηλές αξιολογήσεις που είδαν τα τελευταία χρόνια τις βάσεις τους να καταβαραθρώνονται εξαιτίας μεταξύ άλλων και της απομακρυσμένης έδρας τους.

Ποιες αλλαγές έχουν κλειδώσει

Ήδη οι υποψήφιοι των Πανελληνίων θα συμπληρώσουν ένα διαφορετικό μηχανογραφικό καθώς υπάρχουν προσθήκες σχολών αλλά και  «άνοιγμα» τμημάτων  σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία.

Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι οι Στρατιωτικές έχουν ενισχυθεί με ακόμα τέσσερις επιλογές:

Ικάρων-Μετεωρολόγων

Ικάρων-Έρευνας Πληροφορικής

Ικάρων Διοικητικών

Ικάρων Εφοδιαστών

Τα δύο πρώτα τμήματα εντάσσονται στο 2ο επιστημονικό πεδίο και τα υπόλοιπα στο 4ο επιστημονικό πεδίο.

Επιπλέον το τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ «ανοίγει» και για το 2ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο από το 3ο και το 4ο.

Το Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς «ανοίγει» και για το 2ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο από το 4ο επιστημονικό πεδίο.

Τέλος, το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου «ανοίγει και για 4ο επιστημονικό πεδίο, ενώ ήδη είναι προσβάσιμο στο 2ο επιστημονικό πεδίο.