Το ipaidia.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή- διαμαρτυρία υποψήφιας στις σχετικά με το θέμα του ποσοστού των αποφοίτων και ειδικότερα του 3ου επιστημονικού πεδίου στις .

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ούσα απόφοιτη γενικού λυκείου, διαγωνιζόμενη εκ νέου στις τη φετινή χρονιά, θα επιθυμούσα να εκθέσω ορισμένους προβληματισμούς που εγείρει το ζήτημα του εσφαλμένου ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων του 3ου επιστημονικού πεδίου στις πανεπιστημιακές σχολές.

Όπως πολύ συχνά γίνεται λόγος τις τελευταίες ημέρες, επικρατεί η άποψη πως ο υπολογισμός του διαβόητου ποσοστού 9,51% έχει πραγματοποιηθεί πρόχειρα και εν τέλει λανθασμένα, γεγονός που αναντίρρητα δημιουργεί τόσο αντιδράσεις εκ μέρους των εξεταζόμενων και άλλων πολιτών, όσο και δυσκολίες για την εισαγωγή στις σχολές που για δεύτερη χρονιά τόσοι υποψήφιοι πάλεψαν.
Ο υπολογισμός ενός ολικού ποσοστού εισαγωγής των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι σαφώς μια εύκολη και βολική λύση, ωστόσο το ποσοστό αυτό όφειλε να διαμορφωθεί με βάση τον αριθμό των υποψηφίων σε κάθε επιστημονικό πεδίο ξεχωριστά.

Έχει λεχθεί πολλάκις πως οι διαγωνιζόμενοι των υπόλοιπων επιστημονικών πεδίων διεκδικούν μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό που τους αναλογεί σχετικά με τον αριθμό τους και δεν έχω σκοπό να μακροσκελήσω πάνω σε αυτό, διότι κανένα θέμα εμπάθειας δεν τίθεται, μολαταύτα θεωρώ πως η διαμόρφωση διαφορετικού ποσοστού ή η ένταξη επιπλέον αποφοίτων στις σχολές θα αποτελέσουν εξυγιαντικές λύσεις για την αστοχία που «αφήνει εκτός» πολλούς εξεταζόμενους με υψηλή βαθμολογία, η οποία αποκτήθηκε με πολύ κόπο και αγώνα.
Οφείλουμε ακόμη να συμπληρώσουμε πως η αδικία γίνεται κατάφορη και από την απόδοση στους εξεταζόμενους αποφοίτους μικρότερου ποσοστού εισαγωγής στις σχολές από αυτούς που δεν έδωσαν εξετάσεις και υποβάλλουν απευθείας μηχανογραφικό (10% των θέσεων), καθώς δεν αναγνωρίζονται ισάξια η εντατική μελέτη των πρώτων όλη αυτή τη χρονιά και η υποβολή στη διαδικασία των ψυχοφθόρων και ανατρεπτικών εξετάσεων.
Συνοψίζοντας, αν θέλετε κυρία Υπουργέ και εσείς ιθύνοντες φορείς να αποδίδετε αξιοκρατία και ισότητα στο σύστημα των , οφείλετε να μεριμνάτε εξίσου για όλα τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία και να διαμορφώνετε κριτήρια εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανταποκρίνονται στις ρεαλιστικές ανάγκες κάθε κατηγορίας ξεχωριστά.

Με σεβασμό,  Α. Μ.