ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΣΑΦΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ Γ’ΒΑΘΜΙΑ

Χωρίς εξετάσεις σε ΑΕΙ, ΤΕΙ με «εισιτήριο» τον βαθμό του απολυτηρίου

Το σχέδιο που επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις, μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου .

Ο υπουργός Νίκος Φίλης την ίδια μέρα με την ανακοίνωση των βάσεων έκανε λόγο για ένα σύστημα το οποίο έχει χάσει τη δυναμική του και υποβαθμίζει το σχολείο.

Παρόλάυτά για πρώτη χρονιά φέτος ο βαθμός απολυτηρίου έχασε τη δυναμική του στις πανελλήνιες εξετάσεις καθώς δεν προσμετράται για τον τελικό μέσο όρο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται η ηγεσία έχει σχέδιο να τον επαναφέρει και να τον ενισχύσει.

Δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου που θα αποτελεί και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Το σύστημα πρέπει να αλλάξει και ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελεί τον βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται οι υποψήφιοι στις σχολές.

Στόχος με τις αλλαγές αυτές είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, και πρώτα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναμόρφωσή του. Γι’ αυτό το λόγο είναι δύσκολο να ορίσω πότε θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής.

Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρεται αφορούν το Λύκειο των δύο τάξεων και το Γυμνάσιο των τεσσάρων. Κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κ. Σία Αναγνωστοπούλου όσο και μέλη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία σε αυτό, προαναγγέλλοντας την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος είχε παρουσιάσει και μία ολοκληρωμένη πρόταση που αφορούσε το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου προβάλλοντας την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά. Με τον τρόπο που είχε διαμορφωθεί το πρόγραμμα και οι κατευθύνσεις μαθημάτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκλείσουν τα παραπάνω αντικείμενα και στη θέση τους να συμπεριλάβουν άλλα όπως Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης.

Ακόμα η ηγεσία κρατάει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος, καθώς δεν είναι γνωστό αν η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ισχύει και στο νέο σύστημα και αν θα υπάρξει αυτούσιο το σύστημα των βάσεων εισαγωγής. Αντίθετα, επιμένει στο επιχείρημα για μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση του Λυκείου.