Δεν είναι λίγοι όσοι …  μελετούν τις διακυμάνσεις των επιδόσεων στις . Σαν να ταξιδεύουν στη δική τους παιδική ηλικία, να αναπολούν τα μολύβια τους (κάποιοι κάνουν και συλλογή από κραγιόνια) και τα τετράδιά τους, να ελέγχουν τις δικές τους επιδόσεις σε σύγκριση με τους σημερινούς μαθητές.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 

Ενας τέτοιος γερακομάτης αναγνώστης μού επεσήμανε χθες ότι οι εννιά στους δέκα (το 90,47%) των υποψηφίων δεν έπιασαν το αγχωτικό δεκαράκι στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, με το ποσοστό αυξημένο από το περυσινό 84,48%.

Την ίδια στιγμή, οι επτά στους δέκα (68,8% – 66,19% πέρυσι) δεν έπιασαν τη βάση στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Πρόκειται για τα δύο βασικά μαθήματα –μαζί με τη Γλώσσα – Εκθεση, στην οποία εξετάζονται όλοι αδιακρίτως επιλογής σπουδών– για να εισαχθεί ένας υποψήφιος στα παιδαγωγικά τμήματα.

Παρότι είναι δεδομένο ότι δεν θα εισαχθούν στα παιδαγωγικά τμήματα και άρα θα γίνουν δάσκαλοι όλοι όσοι έγραψαν κάτω από τη βάση, σε ορισμένους χτυπάει άσχημα το επίπεδο των μελλοντικών δασκάλων. Ανάλογης φιλοσοφίας φωνές… κουνούσαν το χέρι για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος πέρυσι, επειδή η στο Παιδαγωγικό Ρόδου ήταν 9.887 μόρια. Δεν ξενίζει, βέβαια, ότι οι θεολόγοι εισάγονται με περίπου 11.000 (πόσο απέχει το 9,887 από το 11;), μαθηματικοί με 12, ξενόγλωσσοι με 5, 6 και 7…

Μία κοινωνία που εκπλήσσεται ετησίως με τα προβλήματά της (εννοώ, το εκπαιδευτικό σύστημα στο ποσοστό που οι Πανελλαδικές είναι καθρέφτης του) είναι ανώριμη και, εντέλει, εύκολα χειραγωγούμενη από τις συντεχνίες που λειτουργούν προς ίδιον όφελος. Το αποφάσισε να καταργήσει το 4ο πεδίο των παιδαγωγικών σχολών, επειδή πολλοί υποψήφιοι δίνουν λευκή κόλλα.

Η απόφαση είναι ορθή, ωστόσο η διαμαρτυρήθηκε με το επιχείρημα ότι οι εισακτέοι στα παιδαγωγικά δεν θα εξετάζονται στη Γ΄ Λυκείου στα Μαθηματικά, και άρα θα μπαίνουν… στούρνοι στα σχολεία να διδάξουν στα 10χρονα αριθμητική. Αντίθετα, οι πανεπιστημιακοί των παιδαγωγικών δεν διαμαρτύρονται αφού οι φοιτητές τους μπορούν να διδαχθούν επαρκώς Μαθηματικά, Φυσική ή Χημεία μέσα στο τμήμα. Βέβαια, η μη εξέταση των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας περιορίζει το διδακτικό έργο των μαθηματικών. Το δικό μας αντικείμενο να είναι καλά.