Μ’ ένα επιπλέον μάθημα-μπαλαντέρ λύθηκε ο γρίφος του νέου εξεταστικού συστήματος, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά από το 2016. Το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας προχωρεί σε αναδιάταξη του εξεταστικού συστήματος, όπως αυτό καθορίστηκε με τον νόμο 4186 του 2013. Βέβαια, το σχέδιο του νέου εξεταστικού έγινε αφορμή για ένα ακόμη επεισόδιο στις τεταμένες σχέσεις του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, με τον αναπληρωτή του, Τάσο Κουράκη. Την αρμοδιότητα για το θέμα έχει ο κ. Κουράκης, ο οποίος χθες ετοιμαζόταν να δημοσιοποιήσει το σχέδιο. Ομως, η πλευρά Μπαλτά «πάγωσε» τη δημοσιοποίηση, αφού ο υπουργός χθες ήταν στο Παρίσι –σε άτυπη συνάντηση με τους Ευρωπαίους ομολόγους του– και σήμερα αναμένεται να επιστρέψει στην Αθήνα.

Ειδικότερα, ενώ οι υποψήφιοι θα εξετασθούν σε τέσσερα μαθήματα (όπως είχε ορισθεί με τον νόμο 4186 του 2013 επί υπουργίας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου), το νέο στοιχείο είναι ότι θα μπορούν να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα, η εξέταση στο οποίο θα τους δώσει τη δυνατότητα να επιλέξουν τις σχολές ενός δεύτερου επιστημονικού πεδίου. Η προσθήκη του πέμπτου μαθήματος κρίθηκε απαραίτητη, ώστε να διευρυνθεί ο αριθμός των σχολών που θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν οι υποψήφιοι.

Με βάση το σύστημα Αρβανιτόπουλου, οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν σχολές μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο, δηλαδή κατά περίπτωση έως και 40 σχολές. Δηλαδή, αυτό το σύστημα μοιάζει με εκείνο των Δεσμών. Με την προσθήκη του μαθήματος-μπαλαντέρ κάθε υποψήφιος μπορεί να δηλώσει από 60 έως 140 σχολές ανά κλάδο. Συγκεκριμένα: • Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης θα εξεταστούν σε Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία, Ιστορία και Λατινικά για να εισαχθούν στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου ανθρωπιστικών σπουδών (νομικές, φιλολογίες κ.ά.).

• Οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης θα εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία για τις σχολές των θετικών επιστημών (2ο πεδίο).

• Οι υποψήφιοι της κατεύθυνσης οικονομικών και πολιτικών σπουδών θα εξετάζονται σε Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Πληροφορική, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για τις σχολές οικονομίας, διοίκησης (4ο πεδίο).

Τα μαθήματα-μπαλαντέρ είναι τα ακόλουθα:

• Εάν κάποιος υποψήφιος θέλει να εισαχθεί στις Επιστήμες Υγείας, θα πρέπει να εξετασθεί και στη Βιολογία. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος μπορεί να θέλει να διεκδικήσει και μία θέση σε ένα ΤΕΙ Υγείας (π.χ. λογοθεραπεία).

• Εάν κάποιος θέλει να εισαχθεί στα Παιδαγωγικά Τμήματα, πρέπει να εξετασθεί στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας.

• Για τα Τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών πρέπει να εξετασθεί στη Φυσική Γενικής Παιδείας.

• Εάν κάποιος υποψήφιος θέλει να εισαχθεί στα τμήματα οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστημών, πρέπει να εξετασθεί στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

• Εάν κάποιος υποψήφιος θέλει να εισαχθεί στα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών, πρέπει να εξετασθεί στην Ιστορία Γενικής Παιδείας.

• Το μάθημα των Στοιχείων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών θα αποτελέσει το «κλειδί» για τη διεκδίκηση μιας θέσης στις αντίστοιχες σχολές καθώς και στα τμήματα Ψυχολογίας.

Για το σχέδιο θα κληθούν να δώσουν τη γνώμη τους το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η ΟΛΜΕ και οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ