ΟΛΤΕΕ : Συγχωνεύσεις ΤΕΙ και Πανεπιστημίων – Επιπτώσεις στα ΕΠΑΛ

Νίκος Τσούλιας: Κατάρτιση vs Επαγγελματική εκπαίδευση (β μέρος)

Η διασύνδεση των ΕΠΑ.Λ. με τα Α.Ε.Ι. αποτελεί χρόνιο αίτημα όπως και το αίτημα για πειραματικά ΕΠΑ.Λ. στην βάση της σύνδεσής τους με την Τριτοβάθμια. Καθώς φαίνεται η θεσμοθέτηση των διετών κύκλων τεχνικών σπουδών μέσα στα Α.Ε.Ι., τα επονομαζόμενα Κ.Ε.Ε. (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), δείχνει να έχει κάποια θετικά στοιχεία.

Οι εισακτέοι στα Κ.Ε.Ε. είναι οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ.. Αυτό δίνει μια πιο θετική συνιστώσα στους πτυχιούχους των και κάνει πιο κοινωνικά αποδεκτή την Τ.Ε.Ε. στο δευτεροβάθμιο επίπεδο.

Τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι:

Αν η μέχρι τούδε επικρατούσα θέση συνδικαλιστικών φορέων για την μετατόπιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μετά τα 18 παγιωθεί, σύμφωνα και με την εισήγηση του προέδρου του ΙΕΠ για την «σαλαμοποίηση» των δύο τύπων σχολείων ΓΕ.Λ. & ΕΠΑ.Λ. σε ένα ενιαίο Ε.Π.Λ. (Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο), ως συνέχεια των τρεχουσών συγχωνεύσεων Τ.Ε.Ι. – Πανεπιστημίων άρα και την απορρόφηση των ΕΠΑ.Λ. στον Νέο τύπο Ενιαίου Λυκείου, πιθανολογείται η μετατόπιση του συνόλου της τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευσης στα ΚΕΕ και τα ΙΕΚ. Με τον τρόπο αυτόν εξοβελίζεται η επαγγελματική εκπαίδευση από την δευτεροβάθμια δια της αναβαθμίσεως. Ζητούμε την δέσμευση του Υπουργείου Παιδείας για την διατήρηση των ΕΠΑ.Λ. στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και όχι την «μετάταξή» της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης στα διετή Κ.Ε.Ε. της τριτοβάθμιας.

Τα παραπάνω επιτείνονται από τις τρέχουσες συγχωνεύσεις των Τ.Ε.Ι. με Πανεπιστήμια για τις οποίες οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να πράξει το ελάχιστο απέναντι στην πολύπαθη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, διασφαλίζοντας αριθμό θέσεων που θα είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των εισακτέων του προηγούμενου έτους και όχι απλά αυξημένο ποσοστό θέσεων, στα τμήματα που θα προκύψουν από συγχώνευση των τμημάτων των Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των θέσεων αυτών δε θα πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση μικρότερος από τον αριθμό των θέσεων που είχαν οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. τα προηγούμενα έτη, πράγμα που σημαίνει πως το ποσοστό εισαγωγής στα μετεξελισσόμενα Τ.Ε.Ι. πρέπει να ανέλθει σε περίπου 50% και το ποσοστό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια να ανέλθει στο 20%.

ip[
Exit mobile version