Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ, η τρίτη φάση του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας έχει ξεκινήσει με πολλά προβλήματα για μία ακόμη φορά. Μερικά από αυτά σας παραθέτουμε παρακάτω:
ΟΛΤΕΕ
Να δοθεί η δυνατότητα έκδοσης σπουδαστικής ταυτότητας στους μαθητευόμενους, όπως στα Ι.Ε.Κ. για έκπτωση στις μετακινήσεις από και προς τις επιχειρήσεις, με τα ΜΜΜ των μαθητευομένων μιας και η αποζημίωση για την εργασία είναι ελάχιστη και τα έξοδα της μετακίνησης πολλά.
- Σε κάθε Διεύθυνση να διασφαλιστεί η λειτουργία όλων των ειδικοτήτων των τμημάτων μαθητείαςκαι να μην υπάρχει αποκλεισμός μαθητευομένων λόγω μη λειτουργίας ειδικοτήτων.
- Την αύξηση της αποζημίωσης των μαθητευομένων με το μισθό του εξειδικευμένου τεχνίτη μιας και είναι πτυχιούχοι και όχι ανειδίκευτοι εργάτες.
- Να θεσμοθετηθεί η ασφαλιστική κάλυψη των εκπαιδευτικών (σε περίπτωση ατυχήματος) κατά την μετάβασή και αναχώρησή τους στον τόπο εποπτείας .
- Να αποπληρωθούν άμεσα οι εκπαιδευτικοί που δούλεψαν στην πιλοτική φάση και υπήρχε αποζημίωση για αυτούς καθώς και τα οδοιπορικά και οι υπερωρίες όλων των εκπαιδευτικών που απασχολήθηκαν στις προηγούμενες φάσεις της μαθητείας.
- Να υπάρχει άμεση πρόσβαση των σχολικών μονάδων στην πλατφόρμα, ώστε να γίνεται σωστή εποπτεία των εγγραφών και άρα κατάλληλη και αποτελεσματική οργάνωση των τμημάτων για την σωστή λειτουργία της μαθητείας, οπότε θα διευκολυνθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, αλλά θα ικανοποιηθούν και οι εργοδότες.
- Να μεταφερθεί η πλήρης αρμοδιότητα λειτουργίας του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας αποκλειστικά στα Εργαστηριακά Κέντρα. Τα ΕΠΑ.Λ. είναι επιφορτισμένα με πολλή γραφειοκρατία και η διαρχία, που υπάρχει, προκαλεί πολλά προβλήματα λόγω διαφορετικής αντίληψης στο τρόπο λειτουργίας του προγράμματος. Ως παράδειγμα να αναφέρουμε πως την αναπλήρωση των ωρών την αποφασίζει ο διευθυντής μιας άλλης σχολικής μονάδας, για την εφαρμόσουν εκπαιδευτικοί και σχολείο που δεν είναι της αρμοδιότητάς του, και δεν γνωρίζει την λειτουργία του. Επιπρόσθετα τα Ε.Κ. με την ισχύουσα νομοθεσία έχουν την αρμοδιότητα του ορισμού του επόπτη εκπαιδευτικού, των διδασκόντων των μαθημάτων αφού είναι αποκλειστικά εργαστηριακά, την τήρηση των απουσιών και του αναλυτικού προγράμματος αλλά και την πλήρη οργάνωση και εποπτεία του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης των Αποφοίτων, και την διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης.