ΟΛΤΕΕ: Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Δομές Διετούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Παν. Δυτικής Αττικής

ipaidia thumbnail

– Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Δομές Διετούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε) είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στην προσπάθεια για τη φαινομενική αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την δημιουργία του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής (Π.Δ.Α.), χωρίς να προϋπάρχει η σχετική μελέτη σκοπιμότητας, χωρίς να υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος για τη κατάργηση των δύο πλέον σημαντικών και μοναδικών στην Αττική Τ.Ε.Ι. της Ελλάδας. Ποιο αναπτυξιακό, κοινωνικό και οικονομικό μοντέλο της χώρας, προάγει η συγκεκριμένη αλλαγή; Το συγκεκριμένο εγχείρημα επιφέρει μια σειρά από παρενέργειες όπου ουσιαστικά στοχοποιούνται τα Τ.Ε.Ι. της χώρας, τα Ι.Ε.Κ. αλλά και τα ΕΠΑ.Λ.. Στην ουσία πλήττεται καίρια κάθε δομή Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Αυτό δημιουργεί μαθητές ΕΠΑ.Λ. πολλών ταχυτήτων για τους ακόλουθους λόγους:

1. Οι μαθητές της τρέχουσας Β΄και Γ΄ Τάξης που είχαν εγγραφεί στο και επρόκειτο να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά με πολλές πιθανότητες επιτυχίας και με μεγάλο ποσοστό πρόσβασης (πρόσβαση με ποσοστό 20%), γεγονός που είχε ληφθεί υπόψη για την εγγραφή τους, τώρα θα έχουν ελάχιστες πιθανότητες για την εισαγωγή τους. Πιο συγκεκριμένα, αν απόφοιτος ΕΠΑ.Λ. από την Αττική θέλει να σπουδάσει, για ευνόητους κοινωνικούς λόγους στον τόπο του ή σε κάποιο αντικείμενο που ως τώρα υπήρχε μόνο στα δύο αυτά Τ.Ε.Ι. (π.χ. Βιοϊατρικών Μηχανικών, Γραφιστικής) είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα μπορέσει διότι το ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τα ΕΠΑ.Λ. εξακολουθεί να είναι μικρό.

Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι πως η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ΕΠΑ.Λ., δεν βρίσκει τόσο ελκυστική την συνέχιση των σπουδών τους σε κάποιο Πανεπιστήμιο ή Πολυτεχνείο, με σκοπό να συνεχίσουν σε ένα κατά το πλείστον θεωρητικό επίπεδο, όσο στα Τ.Ε.Ι.. Ουσιαστικά περιορίζεται περεταίρω το κίνητρο για την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑ.Λ., αφού δεν θα υπάρχει συνέχεια στις σπουδές τους όπως την επιθυμούν.

2. Στην απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5 θα μπορεί ο απόφοιτος των ΕΠΑ.Λ. να πάρει με τους ακόλουθους τρόπους:

Είναι ανεξήγητο γιατί η πολιτεία επιλέγει τη λύση των Κ.Ε.Ε. και αποδυναμώνοντας τον θεσμό της νεοϊδρυθείσας και πολλά υποσχόμενης Μαθητείας.

Οι επιπτώσεις από τα παραπάνω θα είναι απρόσμενες και πιθανώς αρνητικές ως προς το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑ.Λ.. Μέχρι σήμερα, όλοι οι γονείς έκαναν εγγραφή των παιδιών τους στα ΕΠΑ.Λ. για την απόκτηση ειδικότητας αλλά και γιατί υπήρχε η δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους και στα Τ.Ε.Ι.. Στις επόμενες χρονιές, με το τέλος του Γυμνασίου, θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα σχολείο με όλες τις δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους ανοιχτές (ΓΕ.Λ.), και σε ένα σχολείο αδιέξοδο (ΕΠΑ.Λ.).

Προκαλείται αναίτιος αιφνιδιασμός στους φοιτούντες μαθητές και στις οικογένειές τους και απαξίωση της Δευτεροβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Γίνεται κατανοητό πλέον ότι στο πλαίσιο της αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το τμήμα της που αναπτύσσεται στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πλήττεται καίρια και θα συρρικνωθεί περεταίρω εκ των πραγμάτων, ανεξάρτητα από τις εξαγγελίες του Υπουργείου.

Επιπρόσθετες παρατηρήσεις στοΣχέδιο Νόμου «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις» και αφορούν τα Κ.Ε.Ε. είναι οι παρακάτω:

Τελειώνοντας αναρωτιόμαστε, ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. στις διετής δομές, όταν μετά από δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π., θα υπάρχει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μόνο το Εθνικό Απολυτήριο. Ποιοι πτυχιούχοι θα μπορούν να εισάγονται;

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ip[
Exit mobile version