ΟΛΤΕΕ για τη φαινομενική αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την δημιουργία νέων Πανεπιστήμιων

ΟΛΤΕΕ: Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών 2020

ΟΛΤΕΕ

Στις 30/08/2018 η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.) προσκλήθηκε και εκπρόσωποι της μίλησαν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις».

II. Στην πρόσφατη Υ.Α. 14184/Δ4/26-01-2018 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», γίνεται η χρήση του όρου «μη παρακολουθών/ούσα». Ο όρος αυτός από εμάς κρίνεται αδόκιμος και ως προς την εφαρμογή του χρειάζεται αρκετές αποσαφηνίσεις.
Ο όρος «μη παρακολουθών/ούσα» είναι εφεύρημα μόνο για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., που χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά επίσημα στην Υ.Α. 103539/Δ4/24-6-2016 η οποία ενσωματώθηκε στην Υ.Α. 133381/Δ4/12-8-2016 (Φ.Ε.Κ./τ.Β΄/2427/24-8-2016) «Εγγραφές – Μετεγγραφές – Φοίτηση μαθητών/τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια.» και πάλι αφορούσε μόνο τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ..
Η Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. αδυνατεί να δεχθεί δύο μέτρα και δύο σταθμά, ειδικά τώρα που αφορά μαθητές. Προσπαθούμε συνεχώς να εξαλείψουμε αυτή την ‘ρατσιστική’ και άνιση αντιμετώπιση απέναντι στους μαθητές μας και στους εκπαιδευτικούς και καλούμε το Υπουργείο να εφαρμόσει την αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων.
Καλούμε τον Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να αποσύρει άμεσα το συγκεκριμένο εδάφιο από την Υ.Α. 14184/Δ4/26-01-2018 «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
III. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών σε Ειδική και Γενική Αγωγή για την άμεση κάλυψη των κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
IV. Τμήματα μέχρι δεκαπέντε (15) μαθητών στα μαθήματα γενικής παιδείας και στο θεωρητικό μέρος των τεχνικών και επαγγελματικών μαθημάτων, μέχρι δέκα (10) μαθητών στο εργαστηριακά μαθήματα με δεύτερο εκπαιδευτικό από 11 έως 15 μαθητές.
V. ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ. Προτείνουμε:
• Το Δ΄ έτος να είναι πλήρως ενταγμένο στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αφού υλοποιείται από εκπαιδευτικό φορέα του τυπικού συστήματος.
• Το επιπλέον έτος να απονέμει Δίπλωμα – Πτυχίο Ειδικότητος επιπέδου 5, μετά από επιτυχή παρακολούθηση και συμμετοχή σε ενδοσχολικές πτυχιακές εξετάσεις. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων πτυχιούχων τους πρέπει να ρυθμιστούν άμεσα. Δεν συμφωνούμε με την ολοκλήρωση του «Μεταλυκειακού έτους − τάξης μαθητείας» να χορηγείται στον απόφοιτο από τη σχολική μονάδα βεβαίωση παρακολούθησης για τη συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης.
• Η ασφάλιση να είναι πλήρης, συντάξιμη και η αμοιβή να είναι ίση με τα 4/5 του ημερομισθίου του πτυχιούχου με προσόντα επιπέδου 4 (τεχνίτη – εφόσον αφορά ήδη πτυχιούχους).
• Σωστή αποτίμηση και αξιολόγηση των πιλοτικών προγραμμάτων και πλήρη εφαρμογή του δίχως άλλες καθυστερήσεις. Κάθε ΕΠΑ.Λ. να μπορεί να λειτουργήσει τάξη μαθητείας για όλες τις ειδικότητες του. Η πραγματοποίηση του 4ου έτους δεν πρέπει να οδηγήσει σε κατηγοριοποιήσεις και διακρίσεις μεταξύ των ΕΠΑ.Λ. και σε απόπειρες καταργήσεων και συγχωνεύσεων.
• Να έχουμε αρχικά μηδενική επιβάρυνση του εργοδότη με ολική επιδότηση του και να εξεταστεί η δυνατότητα παροχής κινήτρων συμμετοχής στις πολύ μικρές επιχειρήσεις καθώς και στις παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές της χώρας.
• Μέρος των κονδυλίων να διατεθεί για την συμπλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των Εργαστηρίων και την δημιουργία μόνιμου θεσμού περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
• Θεσμοθέτηση δωρεάν μεταφοράς των μαθητευομένων στο σχολείο και στην εργασία

VI. Τέλος Ζητούμε από τον Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων:
A. Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν ανά ΕΠΑ.Λ. το σχολικό έτος 2018-2019, να οριστικοποιηθούν, με την ολοκλήρωση των εγγραφών-μετεγγραφών, ώστε να υπάρχει σαφή εικόνα του μαθητικού δυναμικού κάθε τάξης, τομέα και ειδικότητας. Θα ήταν άδικο και για τα σχολεία και για τους μαθητές και τις οικογένειες τους, να «κοπούν» τμήματα που θα μπορούσαν να συμπληρωθούν με τις εγγραφές-μετεγγραφές του Σεπτεμβρίου.
B. Να εξορθολογήσετε τη με αριθμ. Φ.12/134644/Δ4/08-08-2017 Υ.Α. του ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 2891/τ.Β’/21-08-2017), με θέμα: «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α’ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)», μειώνοντας τον ελάχιστο αριθμό μαθητών σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. Μοναδικό τμήμα σε Καλλικρατικό Δήμο, μεγάλη απόσταση μεταξύ σχολείων, ειδικές εισηγήσεις για τοπικούς λόγους, κ.α.).
C. Να δείξει την ίδια με πέρσι ευαισθησία και να εγκρίνει τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑ.Λ..

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ο Πρόεδρος Νικόλαος Σεκεριάδης
Ο Γενικός Γραμματέας Παλαιολόγος Δούρος

ip[
Exit mobile version