Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επειδή διαπίστωσε ότι κυκλοφορούν κείμενα τα οποία παραπληροφορούν σχετικά με τη δράση της , είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει τον κλάδο για τις  ενέργειες της Ομοσπονδίας.

Σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ των Προέδρων (5 Σεπτεμβρίου 2020) με βάση την οποία θα έπρεπε να κηρυχθεί απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολικών μονάδων αμέσως μετά την έκδοση της εξουσιοδοτικής από τον ν. 4692/20 εφαρμοστικής Υπουργικής Απόφασης:

Την επομένη ημέρα της έκδοσης της ΥΑ, δόθηκε εντολή στη νομική σύμβουλο να συντάξει το εξώδικο υλοποίησης της απόφασης της απεργίας αποχής και σε συνάντηση μαζί της αναλύθηκε όλο το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.

Την Δευτέρα 8.2.21 επιδόθηκε το εξώδικο με δικαστικούς κλητήρες στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

Την επόμενη ημέρα (Τρίτη 9.2.21) της κατάθεσης του εξωδίκου δημοσιεύθηκε αναλυτική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ με τα επιχειρήματα της Ομοσπονδίας κατά της που προβλέπεται στο ν.4692/20, η οποία απεστάλη στις ΕΛΜΕ, μαζί με το εξώδικο.

Την επόμενη μέρα (Τετάρτη 10.2.21) απεστάλη στις ΕΛΜΕ νέο κείμενο με τα ακριβή βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν από τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων για την αποτελεσματική εφαρμογή της απεργίας αποχής.

Μαζί με το κείμενο αυτό, απεστάλη και συγκεκριμένη ατομική και συλλογική δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή, την οποία συνέταξε η νομική σύμβουλος, μετά από αίτημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Στις 8 και 9 Φεβρουαρίου βγήκαν ανακοινώσεις που διευκρίνιζαν σαφώς ότι δεν είναι υποχρεωτική η συμμετοχή των Δ/ντων και Δ/ντριων των σχολείων στα «επιμορφωτικά σεμινάρια» του ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση.

Όλο το τελευταίο διάστημα, μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ συμμετέχουν σε διαδικτυακές εκδηλώσεις των ΕΛΜΕ με θέμα την αξιολόγηση, προκειμένου να ενημερώσουν τον κλάδο.
Σε ό,τι αφορά την κατάθεση βαθμολογίας και την πίεση που δέχονται συνάδελφοι:

Η ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση στις 14.12.20 σχετικά με την αξιολόγηση των μαθητών, στην οποία παρέθετε όλο το νομικό πλαίσιο τόσο για τα διαγωνίσματα όσο και για την βαθμολογία του Α τετραμήνου, ώστε να ενημερωθούν οι συνάδελφοι για τις δυνατότητες που τους παρέχει η κείμενη νομοθεσία στο να μη βάλουν διαγωνίσματα και στο να μην καταθέσουν βαθμολογία.

Στη συνέχεια, με τις παρεμβάσεις της ΟΛΜΕ, το ΥΠΑΙΘ αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει και να μην επιμείνει στα «τηλεδιαγωνίσματα», εκδίδοντας μάλιστα και σχετική εγκύκλιο.

Στις 27.01.21 το ΔΣ της ΟΛΜΕ επανήλθε στο ζήτημα της κατάθεσης βαθμολογίας, εκδίδοντας νέα ανακοίνωση, μετά από καταγγελίες που δέχτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί  δέχονται πιέσεις από τους προϊσταμένους τους στο να καταθέσουν υποχρεωτικά βαθμολογία. Επανέλαβε την κείμενη νομοθεσία, εφιστώντας την προσοχή σε όσους ασκούσαν τέτοιες παράνομες και αυταρχικές πιέσεις.

Στις περιπτώσεις των επώνυμων καταγγελιών για τέτοιες πιέσεις έγιναν παρεμβάσεις από το ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Σε ό,τι αφορά στην κινηματική δράση της Ομοσπονδίας και τη συμμετοχή της σε συγκεντρώσεις/συλλαλητήρια.

Επειδή η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την πανδημία για να καταθέτει και να ψηφίζει συνεχώς νομοσχέδια αντίθετα με τις θέσεις του κλάδου και χωρίς κανέναν απολύτως διάλογο, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να στηρίζει και να συμμετέχει με δημόσιες ανακοινώσεις-καλέσματα σε όλα τα εκπαιδευτικά συλλαλητήρια, κηρύσσοντας ταυτόχρονα διευκολυντικές στάσεις εργασίας. Μόνο τις είκοσι τελευταίες ημέρες, η ΟΛΜΕ έχει συμμετάσχει μαζί με ΔΟΕ, φοιτητικούς συλλόγους, γονείς και μαθητές  σε τέσσερα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στην Αθηνά (21/01/21, 28/01/21, 04/02/21, 10/02/21) και παράλληλα στήριξε με ανακοινώσεις της όλα τα πανελλαδικά συλλαλητήρια.

Είναι προφανές ότι η προσπάθεια παραπληροφόρησης, με διαστρέβλωση της πραγματικότητας και απόκρυψη της δράσης της ΟΛΜΕ, δε βοηθάει στην ανάπτυξη ενωτικών αγώνων  ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και στη συσπείρωση των εκπαιδευτικών στα σωματεία τους. Αντιθέτως, η συκοφάντηση της Ομοσπονδίας εξυπηρετεί τόσο την κυβέρνηση όσο και τα συστημικά ΜΜΕ που δεν χάνουν ευκαιρία να βάλουν εναντίον των συνδικάτων.