Το σχέδιο και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την μετάβαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στη ραγδαία αναπτυσσόμενη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, ανέπτυξε η Υπουργός, κα .

Στο πλαίσιο του συνεδρίου «Βιομηχανία 4.0» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών σήμερα στην Αθήνα, η κα αναφέρθηκε διεξοδικά στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αναδύονται και καθιστούν επιτακτική την προσαρμογή της Εκπαίδευσης στην έλευση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Η Υπουργός αφού αναφέρθηκε στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά εργασίας παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας όπως και στον ολοένα αυξανόμενο όγκο ψηφιακών δεδομένων και πληροφοριών, υπογράμμισε την ανάγκη για έμφαση σε νέες δεξιότητες, ήπιες και ψηφιακές ώστε να προετοιμάζονται καλύτερα οι νέες και οι νέοι της χώρας μας για να μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της ψηφιακής εποχής.

Η κα Κεραμέως, παρέθεσε σειρά ενδεικτικών δράσεων που προγραμματίζονται για την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή σε επίπεδο διοίκησης και την ταυτόχρονη ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς.

Ενδεικτικά, η Υπουργός Παιδείας, αναφέρθηκε στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στο , στην πιστοποίηση Ψηφιακών Δεξιοτήτων και θεσμοθέτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την εξάλειψη του φαινομένου του cyber bullying. Όσο για τους εκπαιδευτικούς, σημείωσε μεταξύ άλλων την διαρκή και εξ αποστάσεως επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες.

Η Υπουργός αναφέρθηκε και στις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες σε θεσμικό επίπεδο. Μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα με κριτήρια ποιότητας, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας.

Τέλος, η κα Κεραμέως, έδωσε έμφαση στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι επιχειρήσεις στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδεικνύονται, επισημαίνοντας:

-την προσφορά ποιοτικών θέσεων μαθητείας, πρακτικής άσκησης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας

-την ενεργή υποστήριξη στις διαδικασίες reskilling και upskilling

-τη συμμετοχή ειδικών από τον χώρο των επιχειρήσεων στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό.