“Μαθητές και εκπαιδευτικοί στη παγωνιά με κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια τους”

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καταγγέλλει ως απαράδεκτη την κατάσταση που διαμορφώθηκε και συνεχίζει να υπάρχει στα με τον άσχημο καιρό και την . Η πολιτική κυβέρνησης – τοπικών αρχών (δήμων και περιφερειών) οδηγεί μαθητές και εκπαιδευτικούς να παγώνουν στα σχολεία, να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία και η ασφάλειά τους.

Τα παραδείγματα είναι πολλά: Αλλού ελλιπής συντήρηση καυστήρων και λοιπού εξοπλισμού, αλλού περιορισμένη ή ελάχιστη προμήθεια πετρελαίου. Σε σχολεία που έγιναν με ΣΔΙΤ οι αρμόδιες για τη λειτουργία εταιρίες ρυθμίζουν τη θέρμανση με όρους κόστους – οφέλους αφήνοντας ακάλυπτους μαθητές – εκπαιδευτικούς, ακόμη και στο πολύ κρύο. Παράλληλα, με προχειρότητα και βιασύνη λειτούργησαν σχολεία σε συνθήκες παγετού, προκειμένου να δοθεί μια πλασματική εικόνα «κανονικότητας». Ως αποτέλεσμα, πανελλαδικά, υπήρξαν ατυχήματα και τραυματισμοί μαθητών, ενώ διακινδύνευσαν εκπαιδευτικοί και μαθητές που μετακινούνται καθημερινά μεγάλες αποστάσεις σε ένα προβληματικό οδικό δίκτυο.

Αυτή είναι η «μεταμνημονιακή εποχή» για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση!!! Αυτά είναι τα έργα και οι ημέρες των τοπικών διοικήσεων, που διαφημίζουν τα έργα της «ανάπτυξης» για το κεφάλαιο αλλά που δεν παίρνουν στοιχειώδη μέτρα για το λαό, τα σχολεία και τους μαθητές. Για αυτά τα προβλήματα δεν καυγαδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ και τα άλλα κόμματα που υπηρετούν την ίδια στρατηγική.

Οι ρημαγμένες λειτουργικές δαπάνες για τα σχολεία βαίνουν μειούμενες, ώστε να επιτευχθούν (και μέσα από αυτές) τα ματωμένα πλεονάσματα. Η υποστελέχωση των τεχνικών υπηρεσιών Δήμων και Περιφερειών και η απουσία κατάλληλου εξοπλισμού, οδηγεί στο να μην ανταποκρίνονται στις αναγκαίες εργασίες συντήρησης σε καυστήρες και θερμαντικά σώματα ούτε στις εργασίες καθαρισμού (θυμόμαστε το περίφημο «πάγωσαν οι αλατιέρες»!!!). Από την άλλη δεν διατίθενται κονδύλια από τις σχολικές επιτροπές για την κάλυψη των εξόδων συντήρησης από ιδιώτες. Ο στοιχειώδης σχεδιασμός πολιτικής προστασίας για τη λειτουργία των σχολείων, σε αυτές τις συνθήκες, απουσιάζει.

Δεν είναι, λοιπόν, τα προβλήματα που καταγράφηκαν, απόρροια των ακραίων καιρικών φαινομένων. Σήμερα υπάρχει η γνώση και η τεχνολογική δυνατότητα να προλαμβάνονται καταστάσεις, να μην υπάρχει ενεργειακή φτώχεια για τα σχολεία, σε συνθήκες πανηγυρισμών για την άντληση υδρογονανθράκων στη χώρα και για την «απογείωση» των ΑΠΕ.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ), από κοινού με γονείς – μαθητές να διεκδικήσουν:

ip[
Exit mobile version