«Τις συγχωνεύσεις σε συνθήκες πανδημίας με τη συνεπακόλουθη αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις καθώς και τη διασπορά που παρατηρήθηκε στα σχολεία πριν τις γιορτές από την επιβολή του απαράδεκτου μέτρου του 51% νοσούντων για να κλείσουν σχολικά τμήματα και σχολεία θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους», καταγγέλλει, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο ευρωβουλευτής του κόμματος Κώστας Παπαδάκης στην ερώτηση που κατέθεσε αναφέρει:

«H κυβέρνηση της ΝΔ για πάνω από 20 μήνες από την έναρξή της πανδημίας όχι μόνο δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο (π.χ. πρόσθετα κτίρια, δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, στελέχωση των κενών θέσεων με μόνιμους εκπαιδευτικούς πλήρους απασχόλησης, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας) για την προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών στα σχολεία αλλά αντίθετα προχώρησε και στη συγχώνευση σχεδόν 1000 σχολικών τμημάτων σε όλη τη χώρα, ανεβάζοντας τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις στους 28. Την ίδια στιγμή προώθησε το απαράδεκτο κι επικίνδυνο για την υγειά των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, μέτρο του ορίου 51% νόσησης προκειμένου να κλείσουν σχολικά τμήματα και σχολεία.

Στη δίκαιη οργή και ανησυχία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών για τα παραπάνω, η κυβέρνηση της ΝΔ επικαλείται κυνικά ότι με αυτόν τον τρόπο περιορίζει το «κόστος» της εκπαίδευσης, για να μην υπάρχει «κατασπατάληση εκπαιδευτικού προσωπικού». Πρόκειται για εφαρμογή της στρατηγικής «κόστους-οφέλους» της ΕΕ, σε συνδυασμό με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και το άνοιγμα του πεδίου για την είσοδο εταιρειών για επενδύσεις και χορηγίες, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο των σπουδών στις ανάγκες κερδοφορίας των ομίλων, αλλά και εντείνοντας την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών για να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα την κυβερνητική πολιτική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και τα 24 σχολεία που κατασκευάστηκαν το 2017 με Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και για 25 χρόνια θα νοικιάζονται πανάκριβα στο ελληνικό δημόσιο από την εταιρεία που τα κατασκεύασε».

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή:

— στο ότι σε συνθήκες έξαρσης πανδημίας αντί να παρθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας συγχωνεύονται σχολικά τμήματα και αυξάνονται οι μαθητές στην τάξη, ενεργοποιούνται δυσθεώρητα όρια νόσησης για να προστατευθούν ολόκληρα τμήματα και σχολεία, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους;

— στο ότι η εφαρμογή της επιζήμιας ευρωενωσιακής στρατηγικής «κόστους-οφέλους» και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης μεταφέρει το κόστος της εκπαίδευσης στους ώμους των εργατικών-λαϊκών οικογενειών, δημιουργεί συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας και ομηρίας για δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ενώ με το κριτήριο της αγοράς υποβαθμίζεται δραματικά το περιεχόμενο της παρεχόμενης μόρφωσης των μαθητών;» κατέληξε στην παρέμβασή του ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.