Η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως, σε επίσκεψη της στην Πάτρα, έδωσε συνέντευξη στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» και αναφέρθηκε σε , μεταθέσεις και Πανεπιστημιακή Αστυνομία.

Η συνέντευξη της υπουργού

Κανένα περιθώριο δεν άφησε χθες από την Πάτρα η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως για αλλαγές επί της προτάσεως της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών για αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη.

Με τον τρόπο αυτό κλείνει οριστικά και το θέμα της μεταφοράς του Τμήματος Φυσικοθεραπείας από το Αίγιο στην Πάτρα παρά τα όσα έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα και την επιμονή της δημοτικής αρχής του Αιγίου.

Η υπουργός Παιδείας ήρθε στην Πάτρα ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στην εκδήλωση της τοπικής ΝΔ στο ξενοδοχείο «Αστήρ», για την Ημέρα της Γυναίκας.

«Η πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, όπως γνωρίζετε, έγινε πέρυσι. Για την πρόταση αυτή έγινε θετική εισήγηση από την Ανεξάρτητη Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με στόχο την ενδυνάμωση του Πανεπιστημίου Πατρών. Η πραγματικότητα είναι ότι κοιτάμε συνολικά τον ακαδημαϊκό χάρτη και τον κοιτάμε από την αρχή της θητείας μας με ένα και μοναδικό στόχο. Πώς θα ενδυναμώσουμε περισσότερο τα πανεπιστήμιά μας. Πώς θα βελτιώσουμε συνολικά την παρεχόμενη εκπαίδευση και την έρευνα και προς αυτή την κατεύθυνση προχωράμε».

Ερωτηθείσα από την εφημερίδα «Πελοπόννησος» ιδιαίτερα για το Τμήμα Φυσικοθεραπείας του Αιγίου, η κ. Κεραμέως δεν άφησε κανένα περιθώριο διαφοροποίησης από την πρόταση της Συγκλήτου.

Απαντώντας στο ερώτημα για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία και την εκδίκαση αύριο της αίτησης ακύρωσης που έχει κατατεθεί από πανεπιστημιακούς συλλόγους τόνισε «αναμένουμε τις αποφάσεις της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και με βάση αυτές θα προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα μας».

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Η υπουργός Παιδείας ξεκίνησε το πρόγραμμα της επίσκεψής της στην Πάτρα με συνάντηση με φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών.

«Δεν υπήρχε πιο ωραίος τρόπος να ξεκινήσω την επίσκεψή μου στην Πάτρα απ’ ό,τι με μία πολύ ωραία συνομιλία με τους νέους και τις νέες μας οι οποίοι είχαν να μου καταθέσουν πολύ ωραίες απόψεις ενόψει και του νέου πλαισίου νόμου για τα πανεπιστήμια. Μου κατέθεσαν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις σχετικά με τη λειτουργία του πανεπιστημίου, με ζητήματα πρακτικής άσκησης, με τα προγράμματα σπουδών και μου κατέθεσαν αίτημα να τους δοθεί η δυνατότητα να επιλέγουν μαθήματα και από άλλες σχολές. Ζητήματα τα οποία επεξεργαζόμαστε, ο διάλογος συνεχίζεται και είναι διαρκής. Διαβεβαίωσα τους νέους και ότι είμαστε στη διάθεσή τους και αρκετά από αυτά που μας καταθέτουν θα τα συμπεριλάβουμε στον νέο νόμο».

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Αναφερόμενη στους διορισμούς εκπαιδευτικών, η υπουργός είπε: «Η ελληνική πολιτεία δεν είχε διορίσει εκπαιδευτικούς για πάνω από 12 χρόνια. Η δική μας κυβέρνηση στα πρώτα δύο χρόνια της θητείας διόρισε πάνω από 16.000 εκπαιδευτικούς . Από κει και πέρα, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις που αφορούν συνολικά τους διορισμούς στο δημόσιο. Κι ανάμεσα σε αυτές είναι η παραμονή για δύο χρόνια στον τόπο διορισμού. Αυτή είναι μία οριζόντια ρύθμιση η οποία έχει συγκεκριμένες περιπτώσεις εξαίρεσης».

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Τέλος, η υπουργός αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία που πήρε η χώρα μας για τη στήριξη του ουκρανικού λαού. «Προχθές είχα μιας ώρας συγκλονιστική συνομιλία με τον ομόλογό μου υπουργό Παιδείας της Ουκρανίας. Ηταν σε ένα καταφύγιο. Συζητούσαμε πώς η Ελλάδα μπορεί να βοηθήσει ακόμα περισσότερο πέραν της ανθρωπιστικής και αμυντικής βοήθειας. Πήραμε μία πρωτοβουλία ως χώρα και προτείναμε σε όλους τους υπουργούς Παιδείας της Ευρώπης να στηθεί ένα δίκτυο, μία πλατφόρμα η οποία θα κάνει δύο πράγματα. Αφενός θα καταγράφει ανάγκες που έχει ο ουκρανικός λαός για την εκπαίδευση. Ανάγκες σε εξοπλισμό και εκπαιδευτικό υλικό, και αφετέρου θα ψάχνει να καλύπτει αυτές τις ανάγκες μέσα από προσφορές από διεθνείς οργανισμούς, φορείς της κοινωνίας των πολιτών. Επιχειρηματίες κ.ά. Πρέπει σε αυτόν τον αγώνα να είμαστε όλοι μαζί διότι έχουμε ένα χρέος ως Ελλάδα, ως ΕΕ, να βρεθούμε δίπλα στα εκατομμύρια παιδιά που θα βρεθούν χωρίς δικαίωμα στην εκπαίδευση».