Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε την Πέμπτη η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής κατά τη συνέχιση της συζήτησης (4η Συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων – Β’ Ανάγνωση) επί του Ν/Σ του Υπ. Παιδείας & Θρησκευμάτων: “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

“Οι μεταρρυθμίσεις δεν μπορούν να χτιστούν πάνω σε σαθρό έδαφος κι εσείς, κυρία Υπουργέ και όλη η ηγεσία του Υπουργείου, επιλέξατε τα μπαζώματα του ΣΥΡΙΖΑ για να οικοδομήσετε μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία”, σημείωσε η Χαρά Κεφαλίδου κατά την ομιλία της.

“Δίλημμα, είστε υπέρ ή κατά της αξιολόγησης δεν μπαίνει. Το ότι είμαστε υπέρ της αξιολόγησης φάνηκε και από τον τρόπο που πριν από 10 χρόνια ανοίξαμε αυτό το μεγάλο θέμα, με πάρα πολλές κόντρες, με πολύ δύσκολους αγώνες. Χρειάζεται η αξιολόγηση των στελεχών της παρεχόμενης εκπαίδευσης; Εννοείται! Διαφωνούμε με τη δική σας αποσπασματική λογική γιατί στην πραγματικότητα το περιεχόμενο της υποτιθέμενης αξιολόγησης δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια συνέχεια της πολιτικής του κ. Γαβρόγλου με μικροβελτιώσεις, μιας πολιτικής που έρχεται, υποτίθεται, να λειτουργήσει στη βάση μιας ανταγωνιστικής λογικής. Ξεκάθαρα, η πρότασή μας είναι αξιολόγηση όλων των συντελεστών εκπαίδευσης. Υπάρχουν 17 δείκτες ποιότητας των σχολείων και δημιουργία συστήματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών”, τόνισε σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης.

Σχετικά με τις μετεγγραφές επεσήμανε ότι υπάρχει ανάγκη εξορθολογισμού τους και πρόσθεσε: “Τα κεντρικά πανεπιστήμια πλήττονται, λόγω συσσώρευσης μεγάλου αριθμού φοιτητών, αλλά και τα περιφερειακά για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Σας καταθέτω τρεις προτάσεις. Με αυτόν τον τρόπο το Κίνημα Αλλαγής μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στον διάλογο που γίνεται.
1. Η θεσμοθέτηση μέτρων οικονομικής ενίσχυσης των ιδίων των οικογενειών με υποτροφίες, επιδότηση ενοικίου, έκπτωση από τη φορολογία, αύξηση του αφορολογήτου στους γονείς, εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων και κατασκευή νέων εστιών, χρήση πιστωτικών καρτών εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικών κουπονιών.
2. Για όσους θα ισχύσει τελικά το προνόμιο της μεταγραφής και υπάρχουν κάποιες κατηγορίες πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ασθενείς, αδέλφια φοιτητών κ.λπ. η επιδότηση μορίων θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει πριν την εισαγωγή.
3. Τα ίδια τα πανεπιστήμια να καθορίζουν τη βάση εισαγωγής ή τη βάση σε μαθήματα εισαγωγής και το Υπουργείο, από τη μεριά του, να καθορίσει μια οριζόντια ποσοστιαία μείωση της βάσης εισαγωγής”.

“Το παζλ των ξενόγλωσσων είναι πολύ δύσκολο. Από τη μία μεριά έχουμε την αφαίμαξη της ελληνικής οικονομίας με τα παιδιά που σπουδάζουν στο εξωτερικό και από την άλλη έχουμε τον αγώνα της χώρας να προσελκύσει ξένους φοιτητές που αυτό θα σήμαινε εισροή κεφαλαίων. Η πρόνοια που δίνει το άρθρο 82 είναι μια διάκριση. Δημιουργεί σύγκρουση με την Κοινοτική Νομοθεσία. Θα βρεθούν άνθρωποι, οι οποίοι μπορεί να μην περάσουν στα ελληνικά πανεπιστήμια και τότε κάνοντας χρήση της κοινοτικής νομοθεσίας, είτε στο ΣτΕ, είτε στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, έχουν εξαιρετικές πιθανότητες να δικαιωθούν”, πρόσθεσε αναφορικά με τα ξενόγλωσσα τμήματα.