Καθηγητές: Η Επαγγελματική Εκπαίδευση να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει

Η ΠΕΚ εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με το – Τι αναφέρει αναλυτικά:

Μόλις τρία χρόνια μετά από τη «μεταρρύθμιση» της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με τον νόμο 4763/20  η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρουσιάζει μια νέα νομοθετική πρωτοβουλία στο ίδιο πεδίο. Ο νέος νόμος δεν ακολουθεί μια διαδικασία αποτίμησης και αξιολόγησης του νόμου που εφαρμόστηκε και αυτό αποδεικνύει το έλλειμμα σχεδιασμού και στρατηγικής.

 

ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

Οι προδιαγραφές (παρουσία 2 βαρδιών και υποχρεωτικά δομής κατάρτισης εντός συγκροτήματος, απουσία δομής γενικής εκπαίδευσης στο συγκρότημα) περιορίζουν τη δυνατότητα ίδρυσης ΚΕΕΚ σε 60 περίπου συγκροτήματα. Αγνοείται η παράμετρος της γεωγραφικής κατανομής στην περιφέρεια και  τα κτιριακά ζητήματα στα αστικά κέντρα. Αυτό σημαίνει ότι διαμορφώνεται μια δομή που δεν θα αφορά το σύνολο της ΕΕΚ ή της επικράτειας και δημιουργεί ζητήματα ισότιμης πρόσβασης. Με απλά λόγια οδηγεί στη δημιουργία μιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με σχολεία δύο ταχυτήτων.

Διαμορφώνονται συνθήκες άνισης συνύπαρξης  των  Προτύπων ΕΠΑΛ σε σχέση με τα ΕΠΑΛ  λόγω της μεγάλης διαφοράς στη χρηματοδότηση της λειτουργίας τους.

Τα Ε.Κ. αποκόπτονται πλήρως από την εκτέλεση του εκπαιδευτικού τους έργου με την κατάργηση του συλλόγου διδασκόντων και με τη μη απόσπαση των ΤΕ και ΔΕ που διδάσκουν ή υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η διδακτική του εργαστηρίου είναι συγκεκριμένη και ειδική και διαφοροποιείται από τη γενική παιδαγωγική και διδακτική έχοντας περισσότερους και αυξημένους τόσο περιορισμούς όσο και απαιτήσεις.

Καταργούνται οι Τομεάρχες του ΕΚ και αντικαθιστώνται με πολλαπλούς Τομεάρχες των εξυπηρετούμενων ΕΠΑΛ δημιουργώντας συντονιστές ύλης ζώνης με συνέπεια τη δημιουργία σοβαρών ζητημάτων  αναφορικά με την εποπτεία και τον συντονισμό. Παράλληλα ο  κίνδυνος κληροδότησης του εξοπλισμού της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην κατάρτιση χωρίς όρους (αποδυνάμωση των ΕΚ), διογκώνεται αν σκεφτεί κανείς την πιθανότητα αποτυχίας των ΚΕΕΚ όπως απέτυχαν παλαιότερα και τα ΚΕΤΕ.

Όχι μόνον δεν έχουν προβλέψει νέα  εγχειρίδια των τομέων και των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, αλλά ούτε καν έχουν  ανανεώσει τα προ 20ετίας (τουλάχιστον) προγράμματα σπουδών και διδακτικά βιβλία., ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά στα χρηματοδοτικά εργαλεία, βιβλία και στον  εργαστηριακό εξοπλισμό  που θα υποστηρίξουν ουσιαστικά το εγχείρημα αυτό.

 

Είναι ανάγκη να γίνει συζήτηση σε βάθος τόσο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΕΕΚ όσο και τις λύσεις που σε βάθος χρόνου θα δώσουν τις απαντήσεις που οι καιροί απαιτούν.

Είναι ανάγκη να υπάρξει ουσιαστική χρηματοδοτική ενίσχυση  και την ίδια ώρα η διάρθρωση μιας διοικητικής δομής που θα απαντά στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γεωγραφίας.

Κυρίως όμως είναι ανάγκη να αλλάξει  ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η ΕΕΚ και σε επίπεδο κοινωνίας και σε επίπεδο εκπαιδευτικής πραγματικότητας και να αναδειχθεί η καταλυτική  της σημασία για το αύριο.

 

 

ip[
Exit mobile version