Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στις 11 Σεπτεμβρίου «πανηγύριζε» ότι τα σχολεία άνοιξαν. «Πανηγύριζε» για ένα αυτονόητο γεγονός!

Ευαγγέλου Φίλιππος
Δάσκαλος – Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Ηπείρου με τη ΔΑΚΕ/ΠΕ

 

Παρά τους «πανηγυρισμούς», οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν ότι παρότι βρισκόμαστε προς τα τέλη Σεπτεμβρίου βασικές δομές και θεσμοί της εκπαίδευσης υπο – λειτουργούν και υπο – βαθμίζονται. Πρόκειται για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και το θεσμό της .

Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) εδώ και αρκετά χρόνια αποτελούν μια ξεχωριστή και ρηξικέλευθη δομή που έχει πλούσια προσφορά στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην ευρύτερη κοινωνία γενικότερα.

Ωστόσο, τα τελευταία δυο χρόνια η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν ασχολείται με σοβαρό και ουσιαστικό τρόπο για τη στελέχωση και τη λειτουργία των ΚΠΕ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προχειρότητας είναι ότι έπρεπε εδώ και 2 χρόνια να είχε εκδοθεί προκήρυξη από το Υπουργείο Παιδείας για την επιλογή εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις Παιδαγωγικές Ομάδες των ΚΠΕ με 4ετή θητεία μέσα από αντικειμενικές διαδικασίες που στηρίζονται στα προσόντα των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Αντίθετα, με προσωρινές λύσεις και ημίμετρα προσπαθεί να λειτουργήσει τα ΚΠΕ. Για παράδειγμα, την περσινή σχολική χρονιά, μετά από συνεχείς πιέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μερικά ΚΠΕ στελεχώθηκαν με ελάχιστους εκπαιδευτικούς που κρίθηκαν πλεονάζοντες σε κάποιους Νομούς της Ηπείρου.

Δυστυχώς, τη φετινή σχολική χρονιά αρκετά από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν αφού δεν έχουν το ελάχιστο προσωπικό που απαιτείται.

Πιο συγκεκριμένα, στο ΚΠΕ Πραμάντων ενώ έπρεπε να υπάρχουν 5 εκπαιδευτικοί ως μέλη της παιδαγωγικής ομάδας, σήμερα υπάρχει μόνο ένας για να υποδεχθεί χιλιάδες μαθητές! Το ίδιο συμβαίνει και με το ΚΠΕ Φιλιππιάδας που ως συντονιστικό των ΚΠΕ όλης της Ηπείρου έπρεπε να είναι στελεχωμένο με 6 εκπαιδευτικούς και σήμερα υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευτικός!

Είναι αυτονόητο ότι τα παραπάνω ΚΠΕ δεν μπορούν να λειτουργήσουν και φυσικά με τέτοιες πρακτικές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας οδηγούνται στην απαξίωση και στην αδράνεια!

Παράλληλα, ένας σημαντικός και απαραίτητος θεσμός που υποβαθμίζεται είναι ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης. Πρόκειται για έναν καινοτόμο θεσμό όπου ο εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης (Ειδικής Αγωγής) βρίσκεται μέσα στη τάξη ταυτόχρονα με το δάσκαλο της γενικής τάξης και παρέχει εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη σε μαθητές με αναπηρία ή άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δυστυχώς, και αυτός ο θεσμός υποβαθμίζεται αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν 71 κενά εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης στα δημοτικά σχολεία της Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, υπάρχουν 32 κενά στο Ν. Ιωαννίνων, 13 κενά στο Ν. Άρτας, 15 κενά στο Ν. Θεσπρωτίας και 11 κενά στο Ν. Πρέβεζας.
Με τόσα πολλά κενά δημιουργούνται τεράστιες δυσκολίες που αφορούν τόσο τους μαθητές και εκπαιδευτικούς όσο και τους γονείς. Αυτή τη στιγμή σε 71 σχολικές αίθουσες, 71 μαθητές με αναπηρία ή άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν έχουν την απαραίτητη παιδαγωγική και διδακτική στήριξη! Πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση που βιώνουν καθημερινά οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Κλείνοντας, πρέπει να επισημανθεί ότι μέσα από αυτή την κωλυσιεργία και την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ υποβαθμίζεται σε μεγάλο βαθμό η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών μας. Γι’ αυτό, επιβάλλεται να αφυπνιστεί άμεσα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και με γρήγορους ρυθμούς να στελεχώσει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και να προβεί στη πρόσληψη των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης που απαιτούνται.

Σημείωση: Το παραπάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στις 23-24 Σεπτεμβρίου 2017 στην ιστορική εφημερίδα των Ιωαννίνων ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ