Kάθε μέλος της ένωσης επιθεωρητών της Ευρώπης SICI παρουσίασε το σύστημα σε κάθε κράτος μέλος εκτός της Ελλάδος που δεν ανήκει στην Ένωση αφού δεν έχει επιθεωρητές και σύστημα αξιολόγησης/ επιθεώρησης.

Νίκος Ηλιάδης, Πολ/κός Μηχ/κός Ε.Μ.Π.  ,  M.Sc. ( Concordia University Montreal Canada ) , Ph.D.  ( University of Maryland USA,  ) Technology and Vocational Education, τ.καθηγητής ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, τ.Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιώς, τ.Ειδ.Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ για τα ΤΕΙ ,τ. εκπρόσωπος των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες ( Μ.Ε.Α. )  τ. Διοικητής ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ ,  τ. μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παιδαγωγικών Ινστιτούτων της Ευρώπης (http://www.cidree.org/), τ. εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Δ.Σ. του CEDEFOP (https://www.cedefop.europa.eu/ )του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ,  Επίτιμος Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

ΜΕΛΟΣ Της ΕΕΤΕΚ

 

Σε ορισμένες περιπτώσεις το μέλος έχει συμπεριλάβει και περιγραφή του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα προφίλ καταρτίστηκαν το 2008/2009. Ορισμένα μέλη έχουν ενημερώσει τα προφίλ τους υπό το πρίσμα πρόσφατων αλλαγών.

Οι διαδικασίες επιθεώρησης /αξιολόγησης σε κάθε χώρα  ( Αλβανία, Τσεχοσλαβακία, Βουλγαρία , Δανία , Ισπανία, Αγγλία, Φιλανδία, Γαλλία , Γερμανία , Ιρλανδία, Μάλτα, Πορτογαλία , Νορβηγία κλπ. )  .

https://www.sici-inspectorates.eu/Members/Inspection-Profiles

 

Οι διαδικασίες συνδέονται και με το σύστημα  εκπαίδευσης καθηγητών , που στη χώρα μας συγχέεται με την επιμόρφωση . Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών θα έπρεπε να προβλέπει κάτι καινούργιο σαν αποτέλεσμα των ραγδαίων εξελίξεων  της εποχής μας , είτε στην ειδικότητα , είτε στα παιδαγωγικά , και όχι εκπαίδευση σε βασικά παιδαγωγικά
που θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται στα βασικά προγράμματα εκπαίδευσης καθηγητών προ του διορισμού .

Η εκπαίδευση για την παραγωγή καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει πανεπιστημιακή εκπαίδευση στα παιδαγωγικά ( και στην αξιολόγηση για να εξασφαλίζεται και η δυνατότητα για αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς ) , από ειδικούς για το επίπεδο αυτό εκπαίδευσης πανεπιστημιακούς καθηγητές και όχι να καλύπτεται η απαίτηση αυτή με «επιμορφωτικά σεμινάρια » κατόπιν διορισμού, όπως γίνεται στη χώρα μας.

Η παραγωγή καθηγητών στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες περιλαμβάνει :
• Εκπαίδευση στην ειδικότητα για παράδειγμα φιλόλογος, φυσικός , μαθηματικός κλπ.
• Εκπαίδευση στα παιδαγωγικά, πρόσθετη μετά την αποφοίτηση ή παράλληλα με την ειδικότητα σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Μαθηματικός απόφοιτος του Imperial College ( που διαθέτει καθηγητές νομπελίστες )
δεν μπορεί να διδάξει στα σχολεία αν δεν περάσει την κατάλληλη διαδικασία στα παιδαγωγικά. Στην αντίθετη περίπτωση κατευθύνεται στην όποια αγορά εργασίας όπως και οι απόφοιτοι των υπόλοιπων καθιερωμένων στη χώρα μας «καθηγητικών σχολών». H Εκπαίδευση Καθηγητών πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για παράδειγμα στην Αγγλία είναι αρμοδιότητα του OFSTED ( http://www.ofsted.gov.uk  ),που έχει την ευθύνη για την επιθεώρηση πάνω από 20 000 σχολείων πρωτοβάθμιας,και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Πρακτική άσκηση υπό την επίβλεψη επιθεωρητών που δεν υπάρχουν στη χώρα μας .
• Εξετάσεις
Το ότι δεν προβλέπονται οι διαδικασίες αυτές στη χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη εκπαιδευμένων στελεχών
και δυνατότητας εφαρμογής αντικειμενικής αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών, αλλά και την αποδοχή της αξιολόγησης από τους αξιολογούμενους, αφού οι αντικειμενικές μετρήσεις είναι βασικό αντικείμενο προγραμμάτων εκπαίδευσης καθηγητών.