ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ «ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ»


Με τα συλλογικά και ατομικά δικαιώματα σε περιορισμό λόγω της πανδημίας, το αποφάσισε να καταθέσει το για την παιδεία λειτουργώντας αντιθεσμικά και συγχρόνως ανήθικα. Με έναν βαθιά αυταρχικό και αντιδημοκρατικό τρόπο ,χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, καταθέτει ένα αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο υποβαθμίζοντας περαιτέρω την δημόσια εκπαίδευση.
Αυτό το «ράβε ξήλωνε» στην εκπαίδευση έχει καταντήσει πια γελοιότητα και η αντίληψη του εκάστοτε υπουργού παιδείας ότι η μόρφωση των παιδιών μας είναι τσιφλίκι του, γίνεται επικίνδυνη υποθηκεύοντας το μέλλον τους. Οι ιδεολογικές εμμονές της κυβέρνησης να επαναφέρει παιδαγωγικές πρακτικές που έχουν πια ξεπεραστεί (χαρακτηρισμός διαγωγής) και τρόπους εξετάσεων (τράπεζα θεμάτων) που αποδεδειγμένα έχουν αποτύχει, σκοπό έχουν να πλήξουν τις κοινωνικά και οικονομικά αδύναμες ομάδες, αποκλείοντάς τες από το αγαθό της δημόσιας παιδείας.
Το «» εξακολουθεί να αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότητες και μάλιστα να τις ενισχύει (ταξικό, αποτελεσματικό σχολείο κ.λπ.), πιο ανταγωνιστικό, ακόμα πιο συνδεδεμένο με την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση. Επανέρχεται η τράπεζα θεμάτων στο γενικό λύκειο, η χαρά των φροντιστηρίων! Υπενθυμίζουμε τον εξαπλασιασμό των μετεξεταστέων και την κατά 15% αύξηση των φροντιστηρίων, στην πρώτη της εφαρμογή, το 2014.
Τα παιδιά περνούν από πολλαπλά εξεταστικά φίλτρα με κεντρικού τύπου ή περιφερειακού τύπου εξετάσεις με βάση την τράπεζα θεμάτων. «Άλογα κούρσας» και «ουραγοί», ταξικά οριοθετημένοι, στο νέο αριστοκρατικό Λύκειο που ετοιμάζεται.
Οι αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών δε συνιστούν κάποιες ουσιαστικές καινοτομίες, αλλά περισσότερο διαχειριστικές αλλαγές, με βάση συνταγές του παρελθόντος, όπως πχ η … παλινόρθωση των Λατινικών.
Συγκεκριμένα, στο Γυμνάσιο θα αυξηθεί το βαθμολογικό όριο προαγωγής και απόλυσης από 9,5 σε 10. Ωστόσο, εάν ο μαθητής έχει κάτω από τη βάση σε 4 μαθήματα, θα μπορεί να προαχθεί μόνον εάν έχει μέσο όρο τουλάχιστον 13. Επίσης, θα εισαχθούν σε πιλοτική εφαρμογή τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η πληροφορική (κατά μία ώρα και τα δύο).
Για το Δημοτικό η μεγάλη αλλαγή θεωρείται ότι είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και της διαθεματικότητας μέσω των προγραμμάτων σπουδών. Δηλαδή, σε πιλοτική εφαρμογή θα αξιοποιηθούν ώρες για την εξοικείωση των μαθητών με έννοιες όπως η περιβαλλοντική ευαισθησία, η κοινωνική ευθύνη, η αγωγή υγείας κ.ά.
Με άλλα λόγια αντί για γενική παιδεία και ουσιαστική γνώση επιλέγονται οι δεξιότητες και τα εφόδια που θα πρέπει να έχει το αυριανό ευέλικτο και πειθαρχημένο εργατικό δυναμικό.
Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 26. Αυστηροποιείται η προαγωγή και απόλυση των μαθητών σε γυμνάσιο και λύκειο, δείχνοντας στους πιο αδύναμους την έξοδο από το σχολείο ή, το πολύ, μια φτηνή και πρόωρη κατάρτιση. Αυξάνεται πάλι ο εξεταστικός φόρτος: περισσότερα μαθήματα στις τελικές εξετάσεις και τελικά λιγότερος χρόνος διδασκαλίας. Αυτό που μετράει την αξία του σχολείου για το ΥΠΑΙΘ είναι οι εξετάσεις και όχι τα μαθήματα.
Αυξάνονται τα πρότυπα σχολεία δημιουργώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων, θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση. Αριστεία ίσον συνεχείς εξετάσεις, για το Υπουργείο. Θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, βάσει των επιδόσεων των μαθητών, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Επανέρχεται η κακόφημη τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και συνδέεται με την επαγγελματική τους εξέλιξη, από τη σχολική χρονιά 2021-22.
Επιφέρεται ένα βαρύ πλήγμα στα ημερήσια ΕΠΑΛ με την καθιέρωση ηλιακού ορίου – κόφτη τα 17 χρόνια στις εγγραφές, στερώντας από τους αποφοίτους Λυκείων τη δυνατότητα να αποκτήσουν ειδικότητα αλλά και αποκλείοντας την επανένταξη νέων στο εκπαιδευτικό σύστημα που το είχαν εγκαταλείψει, σε όφελος των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση Σχολών Κατάρτισης μετά το γυμνάσιο. Σημειώνουμε ότι πάνω από το 1/3 των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι άνω των 17 ετών.
Η διαγωγή των μαθητών-τριών θα αναγράφεται πάλι στα απολυτήρια για να ακολουθεί τον νέο και τη νέα σε όλη τους τη ζωή! Επανέρχονται οι εξαντλητικές πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες, αντί να προάγεται η παιδαγωγική της πρόληψης. Τιμωρούνται με 2ετή και 3ετή αποκλεισμό οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, ακόμα και αν αυτό τους ανατίθεται στην μέση της χρονιάς.
Είναι φανερό ότι όλες αυτές οι αλλαγές ειδικά για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες θα τους οδηγήσουν στην περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό από την δημόσια εκπαίδευση. Το ότι πουθενά δε γίνεται λόγος για την ενταξιακή εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο παιδείας αντιλαμβάνεται την έννοια του «ενός σχολείου για όλα τα παιδιά».
Ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου και με την λήξη των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν, την έναρξη ενός εθνικού διαλόγου για ένα σχολείο για όλους χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Δείτε το