Γερασμένα τα σχολικά λεωφορεία στην Αθήνα – Ρυπογόνα και με χαμηλότερη ασφάλεια

Τα τουριστικά και σχολικά λεωφορεία που κινούνται στην Αθήνα έχουν μέσο όρο ζωής άνω των 27 ετών και διαθέτουν παλαιότερη τεχνολογία που ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας. Σήμερα στην πρωτεύουσα υπάρχουν μόλις 120 τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία φυσικού αερίου και 104 νέα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία από τα 2.021 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα παλιά λεωφορεία είναι μεγάλη, καθώς αυτά που φέρουν τεχνολογία Euro Ι (1994) εκπέμπουν 8 γραμμάρια NOX ανά χιλιόμετρο, τα Euro II (1997) εκπέμπουν 7 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, τα Εuro ΙΙΙ (2002) εκπέμπουν 5 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, το Euro IV(2007) εκπέμπουν 3,5 γραμμάρια ΝΟΧ το χιλιόμετρο, το Euro V (2010) εκπέμπουν 2 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, ενώ τα τελευταίου τύπου λεωφορεία (Euro VI-2014) εκπέμπουν μόλις 0,4 γραμμάρια.

Την ίδια στιγμή που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων τους με καινούρια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO VI αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους.

ip[
Exit mobile version