Έχει εισαχθεί την Τετάρτη 17-4-19 το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που σχετίζεται με αλλαγές στο Λύκειο, στην εισαγωγή των αποφοίτων στα πανεπιστήμια και σε συγχωνεύσεις των στα της χώρας για να ψηφιστεί στην ολομέλεια της Βουλής την Μεγάλη Δευτέρα 22-4-19.

ΕΡΑ

Στο συγκεκριμένο όμως νομοσχέδιο στα άρθρα 36 και 47 προβλέπεται η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΕΙ Πάτρας-ΠΤΔΕ με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας (κοινωνικών λειτουργών) του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα και να ονομάζεται πλέον ‘’Επιστήμη της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας’’ μετά μάλιστα από ομόφωνη πρόταση του ΠΤΔΕ Πάτρας με το επιχείρημα ‘’..μάλλον τα ΠΤΔΕ έχουν κλείσει τον κύκλο της μέχρι σήμερα λειτουργία τους..’’!

Πρόταση χωρίς διάλογο δημόσιο, χωρίς ενδελεχή διάλογο με τα άλλα οχτώ[8] ΠΤΔΕ και φευ χωρίς διάλογο με τη μεγαλύτερη ομοσπονδία των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας-ΔΟΕ, η οποία έδωσε μάχες δεκαετιών ώστε οι δίχρονες Παιδαγωγικές Ακαδημίες και οι Σχολές Νηπιαγωγών να ανατατοποιηθούν-αναβαθμιστούν και να ενταχθούν ως τεταρτοετή τμήματα σε εννέα ΑΕΙ της χώρας μας.

Τα παραπάνω συνεπικουρούνται από το ίδιο νομοσχέδιο το οποίο σε άλλες διατάξεις του προβλέπει ίδρυση αυτόνομων τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας στο ΑΕΙ Κρήτης και στο Δημοκρίτειο ΑΕΙ Θράκης[!], χωρίς να σχετίζονται με Παιδαγωγικά Τμήματα.

Η ΕΡΑ, βέβαια για άλλη μια φορά υπενθυμίζει και υπογραμμίζει τη θέση της τμήματα των ΤΕΙ να μετατραπούν σε Πανεπιστημιακά , αναβαθμίζοντας τις σπουδές και την επιστημονική διάσταση αυτών.

η ΕΡΑ καλεί την ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει τα άρθρα 36 και 47 δηλ. την προς ψήφιση συγχώνευση-μετονομασία του ΠΤΔΕ της Πάτρας με το Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ καθότι εγείρει επιστημονικά θέματα που σχετίζονται για την ουσία των σπουδών των επιστημών της Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης, επαγγελματικά δικαιώματα με προεκτάσεις ίσως και στην ίδια τη δομή του δημοτικού σχολείου.

Η ΕΡΑ προφανώς δεν έχει αντίρρηση να γίνει ενδελεχής δημόσιος διάλογος με τους φορείς της πολιτείας και τους επιστημονικούς φορείς στη βάση των επιστημονικών δεδομένων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του μορφωτικού και κοινωνικού ρόλου του Δημοτικού Σχολείου στο πλαίσιο του 14χρονου αναβαθμισμένου δημόσιου-δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, στη βάση πάντα της κατοχύρωσης του ρόλου του δασκάλου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.