ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να ενεργούν σχετικά αυτόνομα σε θέματα διδασκαλίας. Ειδικότερα, η επιλογή των μεθόδων διδασκαλίας αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών σε όλες σχεδόν τις χώρες. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα όπου οι αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις επί όλων σχεδόν των ως άνω θεμάτων τα οποία αφορούν στη διδασκαλία. Το Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα) είναι η μόνη χώρα όπου η ευθύνη όλων αυτών των θεμάτων βρίσκεται στα χέρια του διευθυντή/του οργάνου διοίκησης του σχολείου. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η εικόνα παρουσιάζεται ελαφρώς διαφορετική: σε περίπου τις μισές από τις υπό εξέταση χώρες, η ευθύνη λήψης αποφάσεων ανήκει πλέον στους διευθυντές/στα όργανα διοίκησης των σχολείων, εκτός των αποφάσεων για τις μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες συνεχίζουν να αποτελούν προνόμιο των εκπαιδευτικών στις περισσότερες χώρες.
Πηγή: Ευρυδίκη, Αριθμοί Κλειδιά για Εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Σχολείων στην Ευρώπη, 2013