Εκπαιδευτικοί – τηλεκπαίδευση: Σχεδόν τρεις στους τέσσερις μαθητές δεν έχουν εμπεδώσει την ύλη

Άρση lockdown: Πότε ανοίγουν σχολεία, καταστήματα, εστίαση

Τηλεκπαίδευση:«Μετά τη συντριπτική ήττα του με το ηχηρό ΟΧΙ των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση και εν μέσω αντιεκπαιδευτικών αλλαγών,  καταστρατήγησης συνταγματικών δικαιωμάτων και άγριας καταστολής, η κ. Μακρή του υπουργείου Παιδείας απαιτεί να καταχωριστεί στο η «διδακτέα» ύλη σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα πέραν των πανελλαδικών μαθημάτων» αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.

Εκτός του φαιδρού του πράγματος, ότι δηλαδή η υφυπουργός μάλλον αγνοεί τη διαφορά μεταξύ διδακτέας και διδαχθείσας ύλης, η συγκεκριμένη απαίτηση κάθε άλλο παρά τυχαία είναι .Πώς αλλιώς θα «επιβεβαιώσουν» την θέση τους ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια καλή εκπαίδευση; Πώς θα «τρέξουν» την τράπεζα θεμάτων που ψήφισαν, αν δεν ενισχύσουν την θέση τους ότι η ύλη «προχωράει»;

Σε μια περίοδο που ο  ιός κινείται ανεξέλεγκτα (αναμενόμενο, αφού κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί πέραν της καταστολής), που σχολεία παραμένουν κλειστά για περισσότερο από μισό χρόνο και η επαναλειτουργία τους ολοένα και μετατίθεται με δραματικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών, είναι πράγματι εξοργιστική η προσπάθειά τους να εξισώσουν την τηλεκπαίδευση με τη δια ζώσης διδασκαλία.

Για ποια «ύλη» μιλάμε και σε ποιες συνθήκες;                                                 

Τη στιγμή που:

Η οδηγία προφανώς και σχετίζεται και με το ενδεχόμενο ή όχι να γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, ενώ θα έπρεπε ήδη να το έχει λήξει, όταν πέρυσι με πολύ μικρότερο χρόνο κλειστών σχολείων αναβλήθηκαν. Από πέρυσι, βέβαια, ως φέτος έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, όταν από την περσινή προαιρετικότητα φτάσαμε στην υποχρεωτικότητα και το προχώρημα της ύλης.

Ωστόσο η καταχώριση της ύλης στο myschool για όλες τις τάξεις  κάθε άλλο παρά τυπική και τυχαία είναι . Κουμπώνει με την επιδιωκούμενη αξιολόγηση των σχολείων , διαμορφώνοντας μια ακόμη βάση μετρήσιμων δεδομένων κατάταξης – κατηγοριοποίησης των σχολείων. Όπως έδειξε και η μάχη της αξιολόγησης, οι προθέσεις τους είναι να επιβάλλουν ένα ασφυκτικό έλεγχο στους εκπαιδευτικούς και να συγκροτήσουν μηχανισμούς εποπτείας. Η δε επισήμανση στο τέλος της εγκυκλίου ότι οι διευθυντές εκπαίδευσης παρακολουθούν και εποπτεύουν την καταγραφή της ύλης είναι εξόχως ανησυχητική .

Η εμπειρία μας και η  πράξη έχει αποδείξει περίτρανα ότι η ΕΞΑΕ  δεν  είναι εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγική και αναποτελεσματική διαδικασία   και σε καμία περίπτωση καθολική και ισότιμη για τους μαθητές .

Ως εκπαιδευτικοί με τον αγώνα και τη στάση μας υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, το εκπαιδευτικό μας έργο και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

-Να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια τώρα. Για να μην υπάρξει μια ακόμα Χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός.

ip[
Exit mobile version