Σχολεία – Ραγδαία αύξηση κρουσμάτων στα σχολεία – Να παρθούν τόσο για  την αναπλήρωση των μαθημάτων σε σχολεία που ήταν υπό κατάληψη αλλά να επανέλθουν και τα μαθήματα που εξοβελίστηκαν το καλοκαίρι, λένε οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Για την αναπλήρωση των μαθημάτων σε σχολεία που ήταν υπό κατάληψη

Με ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 143849/ΓΔ4 της 21/10/2020, θεσμοθετήθηκε η αναπλήρωση μαθημάτων που δεν έγιναν λόγων καταλήψεων. Η ΚΥΑ προβλέπει για το λόγο αυτό «περικοπή περιπάτων, επισκέψεων και εκδρομών,  περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, αξιοποίηση των σχολικών εκδρομών και αξιοποίηση των διακοπών των Χριστουγέννων, του Πάσχα καθώς και των Σαββάτων».

Η ΚΥΑ έρχεται ως συνέχεια του θεσμικού πλαισίου που θεσμοθέτησε την Εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» σε σχολεία που είναι σε κατάληψη, ως συμπλήρωμα της τρομοκράτησης και ανοιχτής καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση μέσω της χρησιμοποίησης των διακοπών των Χριστουγέννων, του Πάσχα και των Σαββάτων επιδιώκει να εκβιάσει τους εκπαιδευτικούς και να τους κάνει φορείς πίεσης απέναντι στις μαθητικές καταλήψεις (σε αντιστοιχία με την υποχρέωση της ΕξΑΕ σε υπό κατάληψη σχολεία), ενώ την ίδια ώρα παραβιάζει βάναυσα τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Η νέα ΚΥΑ είναι μια νέα απαράδεκτη κίνηση της κυβέρνησης. Ακόμα κι αν δεν εφαρμοστεί αυστηρά σήμερα, διαμορφώνει ένα τοπίο πίεσης για τον επόμενο κύκλο των μαθητικών κινητοποιήσεων.

Ταυτόχρονα, και ενώ συνεχίζει να μην παίρνει κανένα μέτρο για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να κλείνουν όλο και περισσότερα τμήματα και σχολεία λόγω κορονοϊού (άρα να χάνονται και εκατοντάδες διδακτικές ώρες) , η κυβέρνηση δεν δείχνει την παραμικρή πρόθεση να μειώσει την εξεταστέα ύλη.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα δεχτούμε την ποικιλότροπη ποινικοποίηση και τιμωρία των μαθητικών καταλήψεων και κινητοποιήσεων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί τους συναδέλφους να δηλώσουν ότι δεν συντρέχει λόγος αναπλήρωσης μαθημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι παιδονόμοι ούτε θα δεχτούν να είναι ο ιμάντας μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής της καταστολής των μαθητών.

Οι αγώνες δεν τιμωρούνται – δεν ποινικοποιούνται – ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ.

Άμεση δραστική μείωση της ύλης.

Αύξηση κρουσμάτων και στα σχολεία

Κλείνουμε παραπάνω από ένα μήνα από το άνοιγμα των σχολείων και ο συνολικός αριθμός επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε αυτά υπερβαίνει κατά πολύ τα 1000, οδηγώντας σε αναστολή λειτουργίας εκατοντάδες σχολικές μονάδες και τμήματα! Αντίστοιχα, στον Πειραιά καθημερινά τμήματα οδηγούνται σε κλείσιμο, με ευθύνη της κυβέρνησης.

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να παρουσιάσουν κυριολεκτικά το άσπρο-μαύρο! Μιλούν για ασφαλή σχολεία, για πολύ χαμηλή μετάδοση. Ωστόσο, όλοι πια αντιλαμβάνονται ότι  τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλαπλάσια, αλλά δε φαίνονται, γιατί με κρατική ευθύνη δεν πραγματοποιούνται τεστ, δε γίνονται ουσιαστικές ιχνηλατήσεις των επαφών (ιχνηλάτηση πραγματοποιεί εκπαιδευτικός και όχι εξειδικευμένο προσωπικό).

Την ώρα που, με ευθύνη της κυβέρνησης, τα τμήματα παραμένουν με 25-26-27 παιδιά, την ώρα που στοιβάζονται σαν σαρδέλες οι μαθητές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οδηγίες του ΕΟΔΥ στέκονται αποκλειστικά στην ατομική ευθύνη γονιών και εκπαιδευτικών. Αυτό ισχύει και για τη (μη)   διεξαγωγή τεστ και έτσι γονείς και εκπαιδευτικοί αφήνονται αβοήθητοι να ψάχνουν μόνοι τους για τεστ με δικά τους έξοδα.

Η κατάσταση αυτή επιτείνεται και από το μπάχαλο που προκαλείται από τις αμφισημίες των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ, που γίνονται κυριολεκτικά ΛΑΣΤΙΧΟ,  με μοναδικό σταθερό τελικά κριτήριο την στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων!

Να επανέλθουν τα μαθήματα που εξοβελίστηκαν το καλοκαίρι

Η ΕΛΜΕ Πειραιά επανέρχεται στο ζήτημα των απαράδεκτων, αντιπαιδαγωγικών αλλαγών στο ωρολόγιο πρόγραμμα που έγιναν το καλοκαίρι και είχαν σαν αποτέλεσμα το πέταγμα ολόκληρων αντικειμένων και κλάδων εκτός εκπαίδευσης και χιλιάδες εκπαιδευτικούς να βλέπουν τα εργασιακά τους δικαιώματα να ανατρέπονται.

Συγκεκριμένα, ο κλάδος των κοινωνιολόγων έχει πεταχτεί ουσιαστικά εκτός εκπαίδευσης. Μεγάλο χτύπημα δέχτηκαν επίσης τα μαθήματα της Καλλιτεχνικής Παιδείας.

Το πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές.

Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας.

Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

Την ίδια ώρα με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη. Χιλιάδες αναπληρωτές συνάδελφοι μένουν χωρίς εργασία, πετιούνται στην ανεργία.

Απαιτούμε την επαναφορά των μαθημάτων που εξοβελίστηκαν από το ωρολόγιο πρόγραμμα!

Καλούμε τους συναδέλφους σε συσπείρωση στο σωματείο, στο δυνάμωμα του Αγώνα.

Για τον σύμβουλο σχολικής ζωής

Καλούμαστε να υιοθετήσουμε τον θεσμό αυτό στα σχολεία “για το καλό των μαθητών μας”, όταν εδώ και καιρό με αφορμή τις καταλήψεις, τον κορονοϊό κ.λπ. παρατηρείται άμεση και έμμεση αδιαφορία και συκοφάντηση των μαθητών και της νεολαίας από την κυβέρνηση.

Και αντίστοιχα είναι υποκριτική η δήθεν παιδαγωγική ευαισθησία μιας υπουργού παιδείας που νομοθετεί το αντιπαιδαγωγικό και αντισυνταγματικό αποκλεισμό των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στοχοποιεί και ποινικοποιεί την αγωνιστική δράση τους.

Η σχετική υπουργική απόφαση αναθέτει ρόλους και ευθύνες που βρίσκονται εκτός του πλαισίου του εκπαιδευτικού και απαιτεί πολύ χρόνο εκτός διδακτικού ωραρίου, τον οποίο δεν διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ήδη εντατικοποιημένο εργασιακό περιβάλλον. Επομένως, θεσμοθετεί εντελώς προσχηματικά τον σύμβουλο για επικοινωνιακούς λόγους και για να μεταθέσει άδικα και αυτές τις ευθύνες της πολιτείας στην πλάτη μας, καθώς είναι αδύνατο να αναλάβει όλες αυτές τις αρμοδιότητες ένας εκπαιδευτικός με ωράριο 18, 20, 23 ωρών.

Το πνεύμα που διέπει τον νεοεισαγόμενο θεσμό ακυρώνει και αμφισβητεί τον ρόλο των εκπαιδευτικών που εκ των πραγμάτων είναι σε διαρκή σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής και σχολικής διαδικασίας.

Το ΔΣ εισηγείται στα σχολεία μας οι σύλλογοι διδασκόντων να μην προτείνουμε κανένα συνάδελφο γι΄ αυτό το ρόλο, για να οριστεί από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου γιατί τα οριζόμενα ως καθήκοντα του συμβούλου σχολικής ζωής ανήκουν ουσιαστικά στη δικαιοδοσία των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών, τους οποίους στα σχολεία μας δεν διαθέτουμε, αλλά και δεν θα υποκαταστήσουμε αναλαμβάνοντας τον ειδικό ρόλο τους, υπερβαίνοντας μάλιστα τον δικό μας, τον οποίο στην πράξη σε καμιά περίπτωση δεν απεμπολούμε και δεν ακυρώνουμε.