Εκπαιδευτικοί: «Η εν μέσω πανδημίας παρουσιάζει κενά – Νηπιαγωγεία έμειναν μέρες χωρίς καθαρίστρια». Αυτό αναφέρουν σε ανακοίνωση τους τα μέλη του συλλόγου Ρόζα Ιμβριώτη στον Δήμο Αθηναίων.

Δείτε αναλυτικά:

«Ο Σύλλογός μας έχει απευθυνθεί πολλές φορές στον Δήμο Αθήνας με διάφορους τρόπους (έγγραφα, παραστάσεις, μία παρέμβαση το Δημ. Συμβούλιο παλιότερα, συναντήσεις…) για τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν τα σχολεία του Συλλόγου μας που ανήκουν στον Δήμο Αθήνας και συγκεκριμένα για τα σχολεία του Παγκρατίου (2ης Κοινότητας: 1ο, 2ο, 3ο, 4ο Δημοτικά, 1ο και 2ο Ειδικά Δημοτικά ΕΛΕΠΑΠ, 6ο-69ο, 7ο, 8ο-67ο, 10ο-11ο, 103ο Νηπιαγωγεία, 1ο, 2ο Ειδικά Νηπιαγωγεία Αθήνας που είναι στο Παγκράτι) και τα 9ο Δημοτικό και 13ο Νηπιαγωγείο (1η Κοινότητα).

Μέχρι τώρα οι Δημοτικές Αρχές και η παρούσα δεν ανταποκρίθηκαν ουσιαστικά σε κανένα από τα μεγάλα αυτά προβλήματα.

Γι’ αυτό ζητάμε να μπει θέμα «η κατάσταση των σχολείων μας στον Δήμο Αθήνας» στην επόμενη συνεδρίαση τόσο των Συμβουλίων 2ης και 1ης Κοινότητας όσο και του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθήνας και να κληθούμε να τοποθετηθούμε ως Σύλλογος, με στόχο να ενημερώσουμε τα όργανα αυτά και κυρίως με την απαίτηση να δεσμευτούν τόσο οι 2η και 1η Κοινότητα ότι θα υιοθετήσουν και θα προωθήσουν τις προτάσεις μας όσο κυρίως η Δημοτική Αρχή ότι θα δρομολογήσει λύσεις.

Σημειώνουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που στέλνουμε το αίτημα αυτό, τουλάχιστον στον Δήμο Αθήνας και στη 2η Κοινότητα. Παρόμοιο αίτημα είχαμε στείλει με το έγγραφό μας 79/6-3-2020 και παρόλο που τέθηκε και από Δημοτική Παράταξη (Λαϊκή Συσπείρωση) στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τότε, δεν ορίστηκε ως τακτικό θέμα σε επόμενη συνεδρίαση και δεν κληθήκαμε.

Ελπίζουμε να ανταποκριθείτε όλοι στο παρόν αίτημα!

Συγκεκριμένα τα θέματα που θέτουμε είναι:

1. Η καθαριότητα εν μέσω πανδημίας που παρουσιάζει κενά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Π.χ. το 2ο Δημοτικό και τα 8ο, 67ο Νηπιαγωγεία έμειναν μέρες χωρίς καθαρίστρια κατά τη διάρκεια της πρωινής λειτουργίας του συγκροτήματος και καθάριζαν οι εκπαιδευτικοί ό,τι μπορούσαν. Ζητάμε να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό καθαριότητας για τις ανάγκες των σχολείων!

2. Η χρηματοδότηση για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, που πολλές φορές αργεί κι αυτό πρέπει να σταματήσει, φυσικά είναι κουτσουρεμένη από το κράτος, όμως επιπλέον δε λαμβάνεται μέριμνα για τα ειδικά σχολεία. Θέση του Συλλόγου μας είναι να διπλασιάζεται η χρηματοδότηση για τις λειτουργικές δαπάνες των ειδικών σχολείων (1ο, 2ο Ειδ. Δημοτικά και 1ο , 2ο Ειδ. Νηπιαγωγεία ΕΛΕΠΑΠ) σε σχέση με τα γενικά σχολεία, λόγω των ιδιαίτερων αυξημένων αναγκών. Τώρα δε μέσα στην πανδημία, ζητάμε έκτακτη χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία και επίσης επιπλέον για τα ειδικά.

3. Η κτηριακή κατάσταση των σχολείων της περιοχής μας είναι τουλάχιστον απαράδεκτη πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Η συντήρηση των σχολείων είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εποχής μας. Τα σχολικά κτήρια των Δημοτικών δε συντηρούνται παρά το ότι έχουν γίνει πολλές προτάσεις από τα ίδια τα σχολεία. Επίσης, πολλά κτήρια είναι παλιά (1ο Δημοτικό, 4ο Δημοτικό…) και χρειάζονται εκ βάθρων συντήρηση.

Στα δε Νηπιαγωγεία η κατάσταση είναι εκρηκτική: τα 10ο, 11ο Νηπιαγωγεία Αθηνών με δεκάδες σκαλοπάτια, το 7ο Νηπιαγωγείο σε μία ακατάλληλη αίθουσα μέσα στο 3ο Δημοτικό (όπου σε λίγα τετραγωνικά στοιβάζονται παιδιά, Νηπιαγωγοί, ΤΕ, ολοήμερο…), το 13ο Νηπιαγωγείο με συνδιδασκαλία σε μια αίθουσα του 9ου Δημοτικού, το 103ο Νηπιαγωγείο (που στεγάζεται στο ισόγειο του παμπάλαιου κτηρίου του 1ου Δημοτικού και μοιράζεται μαζί του το ίδιο μικρό προαύλιο), τα 8ο, 67ο Νηπιαγωγεία μέσα στο 2ο Δημοτικό με αίθουσα στο ισόγειο αλλά και στον 1ο όροφο και τέλος τα 6ο, 69ο Νηπιαγωγεία σε δικό τους μεν κτήριο αλλά με πολλά κτηριακά προβλήματα.

Η κατάσταση της Προσχολικής στα Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας στον Δήμο Αθηναίων είναι απαράδεκτη και οι Δημοτικές Αρχές κωφεύουν εδώ και χρόνια κι όλα αυτά με μονοετή υποχρεωτική φοίτηση! Ζητάμε να συντηρηθούν επιτέλους όλα τα σχολικά συγκροτήματα και να δοθεί συνολικό πιστοποιητικό καταλληλότητας και για κάθε τομέα (για σεισμό, πυρκαγιά, πλημμύρα…).

4. Ο Δήμος Αθηναίων είναι από τους 5 Δήμους που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική εφαρμογή της Δίχρονης. Μόλις αυτό ανακοινώθηκε, πολλά παιδιά που είχαν γραφτεί στα Δημόσια Νηπιαγωγεία προωθήθηκαν σε παιδικούς σταθμούς, δημοτικούς και ιδιωτικούς. Απαιτούμε να προχωρήσει η Δημοτική Αρχή τώρα σε πρόγραμμα ανέγερσης νέων Νηπιαγωγείων και εξασφάλισης των αναγκαίων αιθουσών, ώστε να εφαρμοστεί η Δίχρονη από την επόμενη σχολική χρονιά για όλα τα παιδιά.

Να σημειώσουμε ότι πέρυσι, αντί για τις 7 αίθουσες για τη Γενική Προσχολική Αγωγή και 5 για την Ειδική Προσχολική Αγωγή (1 διδασκαλίας και οι άλλες βοηθητικές), που ως Σύλλογος εκτιμούσαμε ότι χρειάζονται για εφαρμογή της Δίχρονης, από τη Δημοτική Αρχή «εξασφαλίστηκε» μόνο μία υπάρχουσα στο 1ο Δημοτικό Αθηνών! Τρία χρόνια από την ψήφιση του νόμου για τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, τον Φλεβάρη του 2018, ως τον Ιούνη του 2020 αλλά και ως σήμερα ο Δήμος Αθήνας δεν έφτιαξε ούτε μία αίθουσα στην περιοχή μας για την εφαρμογή της.

Πότε θα το κάνει; Σκοπεύει πάλι να ζητήσει εξαίρεση; Εμείς ζητάμε να εφαρμοστεί καθολικά και πανελλαδικά η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή στα Δημόσια Νηπιαγωγεία, άρα και στον Δήμο Αθηναίων, με την αναγκαία κτηριακή υποδομή και κρατική χρηματοδότηση.

5.  Η στέγαση των ειδικών σχολείων μας που είναι στο Παγκράτι είναι πραγματικά αναχρονιστική! Συγκεκριμένα τα 1ο 12/θέσιο Ειδικό Δημοτικό και 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ στεγάζονται σε ένα διάδρομο του κτηρίου της ιδιωτικής εταιρείας ΕΛΕΠΑΠ, δηλαδή δημόσια σχολεία «φιλοξενούνται» σε ιδιωτική εταιρεία το 2020 (!), ενώ τα 2ο Ειδικό Δημοτικό και 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο στεγάζονται στο παρακείμενο κτήριο, δημόσιο αλλά ακατάλληλο για ειδικά σχολεία (ισόγειο, 1ος και 2ος όροφος… ήταν Γυμνάσιο ως το 2010).

Τα σχολεία αυτά και καταρχήν αυτά που στεγάζονται μέσα στην ΕΛΕΠΑΠ ζητάμε και πρέπει να στεγαστούν επιτέλους σε σύγχρονο δημόσιο/α κτήριο/α που να έχει/ουν τις αναγκαίες ειδικές προδιαγραφές που χρειάζονται για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που πάσχουν από βαριές σωματικές και νοητικές παθήσεις, στα οποία πρέπει να παρέχεται μέσα στα ειδικά σχολεία εκπαιδευτική διαδικασία, θεραπείες και στήριξη παιδιών και γονιών.