Αδιάφορο και επικίνδυνο για άλλη μία φορά το για τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών, oι περιοχές και κατά συνέπεια τα σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας είναι ήδη αποκλεισμένα από το χιόνι και την κακοκαιρία, αναφέρει ο σύλλογος εκπαιδευτικών Κ. Σωτηρίου.

Μια μέρα που υπάρχουν προβλήματα στο ρεύμα ή το διαδίκτυο αλλά και άλλου τύπου προτεραιότητες δεν μπορεί να προτάξουμε την πραγματοποίηση της με κάθε κόστος.

Δεκάδες συνάδελφοι καλούνται δια στόματος Υπουργού  Παιδείας να πάνε σε παγωμένα σχολικά κτίρια, πολλά χωρίς  δίκτυο και νερό για να κάνουν τηλεκπαίδευση (καθώς δε διαθέτουν προσωπικά μέσα).

Ποιος θα τα ανοίξει;; Ποιος θα τα αποχιονίσει, ποιος θα τα ζεστάνει;

Αν καταφέρουν να φτάσουν οι εκπαιδευτικοί  θα  σχολάσουν βράδυ και θα επιστρέψουν σε παγωμένους δρόμους.

Δεκάδες μηνύματα και email από γονείς και εκπαιδευτικούς  που αντιμετωπίζουν ζήτημα πρόσβασης και έκρυθμης κατάστασης λόγω προβλημάτων που τους δημιούργησε η κακοκαιρία.

Μόνο ντροπή. Το είπαμε κι άλλη φορά. Τέλος στα διαγγέλματα από τις Μαρίες Αντουανέτες του Υπουργείου Παιδείας.

Η τηλεκπαίδευση ακόμα και όταν το σχολείο κλείνει και ως κτήριο λόγω καιρικών συνθηκών σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει υποχρεωτικά να διαθέσει το σπίτι του ως χώρο εργασίας και να έχει και να διαθέσει προσωπικό του εξοπλισμό για να την πραγματοποιήσει. Καθιερώνεται λοιπόν, με εντολή του κράτους ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει και να παρέχει τα απαιτούμενα εργαλεία ο ίδιος προσωπικά και δεν αποτελεί αυτό υποχρέωση της πολιτείας!

Στη ρήση της Υπουργού Παιδείας: «Η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει» αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή, αφού αξιοποιείται και εκτός πανδημίας για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες», όπως είναι οι καιρικές συνθήκες. Θέτουν τις βάσεις για νομιμοποίησή της και μονιμοποίησή της ως ισότιμη διαδικασία εκπαίδευσης με τη ζωντανή διδασκαλία.

ü  Νομιμοποιείται ότι είναι φυσικό ακόμα και για ολιγοήμερη διακοπή του σχολείου, να «λειτουργεί» υποτίθεται το σχολείο χωρίς μέρος των μαθητών του (όσοι δεν έχουν εξοπλισμό κ.λπ.) ή να θεωρείται φυσικό να παρακολουθούν οι μαθητές μέσω κινητών και να συνεχίζονται όλα «κανονικά».

ü  Νομιμοποιείται ότι οι γονείς γίνονται μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας μόνιμα και σταθερά κι όταν δεν μπορούν αυτοί να βοηθήσουν τα παιδιά τους ή λείπουν εργάζονται κ.λπ., δεν πειράζει, το παιδί δε θα συμμετέχει ενώ το σχολείο υποτίθεται ότι συνεχίζεται κανονικά.

Δε θα επιτρέψουμε την αμφισβήτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Καμία συναίνεση με τις πολιτικές του κράτους «έκτακτης ανάγκης», και την «κατάσταση εξαίρεσης» που γίνεται κανόνας. Να μη νομιμοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δήθεν για «έκτακτες συνθήκες» π.χ. καιρικά φαινόμενα.

Δηλώνουμε ότι τώρα που τα σχολεία μας είναι απροσπέλαστα από το χιονιά από την Παιανία έως το Λαύριο και υπάρχει αδυναμία να ανοίξουν, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην κάνουν οποιαδήποτε μετακίνηση που είναι προϋπόθεση για να πραγματοποιήσουν την τηλεκπαίδευση και να βάλουν σε προτεραιότητά  τις δυσκολίες της μέρας που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και την ψυχολογία των μαθητών και να μην επιμείνουν στην πραγματοποίηση του τηλε προγράμματος. Επίσης να διερευνήσουν προβλήματα (διακοπές ρεύματος, προβλήματα θέρμανσης κλπ) που ενδεχόμενα αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι μαθητές τους και να ενημερώσουν το ΔΣ για να δούμε πού και πως μπορούμε να βοηθήσουμε.

Σήμερα η μέρα ανήκει στη χαρά του χιονιού για τα παιδιά.

Μόνη μας έγνοια κι ανησυχία, τα σπίτια των παιδιών και των συναδέλφων  που δεν έχουν θέρμανση. Αυτή την έγνοια οφείλει να έχει και το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση. Να ζεσταθούν όλα τα σπίτια και να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες των ανθρώπων.