Εκπαίδευση – Δυο πολύ σημαντικές κυβερνητικές ρυθμίσεις (της Μαρίας Σπανού)

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΣΠΑΝΟΥ* ΑΥΓΗ

Επιπλέον, στο υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία πραγματοποιείται διαχωρισμός των δυο πινάκων προϋπηρεσίας, γενικής και ειδικής αγωγής, εφεξής και όχι αναδρομικά. Η ρύθμιση δείχνει να θέλει να αντιμετωπίσει τις φάμπρικες των σεμιναρίων, αλλά και μεγάλη μερίδα αμφιλεγόμενων μεταπτυχιακών της αλλοδαπής, τα οποία αποκτήθηκαν πολύ ακριβά. Δείχνει να θέλει να υπερασπιστεί σήμερα την εργασία της πλειοψηφίας των αναπληρωτών που δεν είχαν δυνατότητα για πανάκριβες σπουδές ή επιμορφώσεις, αλλά μέσα από τη βάσανο πολύ σκληρών γραπτών διαγωνισμών διεκδίκησαν το δικαίωμα στην εργασία. Γιατί ακόμα και τα λιγότερα στην περίπτωση μας “καθαρά” μεταπτυχιακά απαιτούν χρήματα που δεν είναι εύκολο να βρεθούν από έναν αυτοσυντηρούμενο αναπληρωτή.

Είναι λοιπόν άδικη η προνομιακή μέχρι σήμερα σε δύο πίνακες μοριοδότηση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στις δομές τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής, αφού στον πίνακα της γενικής μέχρι σήμερα τοποθετούνται αναπληρωτές με διαφορετικά τυπικά προσόντα πρόσληψης. Γιατί βρίσκονται στον ίδιο πίνακα από τη μία επιτυχόντες του ΑΣΕΠ με υψηλή βαθμολογία και προϋπηρεσία σε σχολικές μονάδες γενικής και από την άλλη αναπληρωτές που εργάστηκαν σε δομές της ειδικής αγωγής ως κάτοχοι σεμιναρίων (το 58% περίπου των περιπτώσεων!), μεταπτυχιακών ή διδακτορικών (ελάχιστα) ειδικής αγωγής. Το τελευταίο συνιστά πράξη αντισυνταγματική και παράνομη, η οποία μάλιστα διαπιστώθηκε και στην πρόσφατη υπ’ αριθμ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία είναι απαραίτητο για τον διορισμό των αξιότερων υποψηφίων να υπάρχει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ τους.

Η μεγάλη πλειοψηφία των αναπληρωτών νηπιαγωγών ζητάει από την κυβέρνηση να προχωρήσει σταθερά στις δύο ρυθμίσεις που έχει καταθέσει στη δημόσια διαβούλευση και να εξετάσει άμεσα την εφαρμογή της 2ης ρύθμισης της και αναδρομικά.

* H Μαρία Σπανού είναι πρόεδρος του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

ip[
Exit mobile version